PowerZone Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg fant meg en passe stor plexiplate i går som jeg tenkte å bruke som museunderlag. Har forresten optisk mus..... Funka det da?? Neida. Noen som har noe lure innspill? Holder det å froste undersiden, eller må jeg froste oversiden? Eller kan jeg lime fast et bilde på undersiden? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvis den er tynn nok holder det å feste noe på undersiden, men jeg regner med at du må "froste" overflaten på den. Google fram noen bilder av "Icemat" så ser du hvordan det må/bør være Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Froste, vil det si å gjøre den sånn hvit? Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Den er 3mm tykk. Blir den ikke veldig tråkk når man froster oversiden? Prøvde nemlig å polere oversiden i går før jeg tok den i bruk...ble bare sinnsykt glatt. Vil det funke å lakkere undersiden svart? Endret 16. august 2006 av PowerZone Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Den er 3mm tykk. Blir den ikke veldig tråkk når man froster oversiden?Prøvde nemlig å polere oversiden i går før jeg tok den i bruk...ble bare sinnsykt glatt. Vil det funke å lakkere undersiden svart? 6684399[/snapback] Froste, du kan slipe forsikti med et pusse papir, tror det vill funke bedre;) Må prøve selv ass, har jo plexi jeg også Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Personlig vil jeg ikke anbefale frosting i det hele tatt. Om du har en relativt tynn plexiplate, maks. 3mm vil jeg tro, kan du lakke undersiden hvit/sølv, og pusse øversida for å få den frosta effekt. etter det tar du en litt tykkere plexiplate, limer den med f.eks. epoxy til den lakkede overflaten på den andre plexibiten. så tar du bare å pusser ned hjørnerne på verket. Tror det kan bli ganske bra! Men den første plexibiten burde helst være griiisetynn. Eventuelt du kan pusse den ned slik at den blir litt tynnere også. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Personlig vil jeg ikke anbefale frosting i det hele tatt.Om du har en relativt tynn plexiplate, maks. 3mm vil jeg tro, kan du lakke undersiden hvit/sølv, og pusse øversida for å få den frosta effekt. etter det tar du en litt tykkere plexiplate, limer den med f.eks. epoxy til den lakkede overflaten på den andre plexibiten. så tar du bare å pusser ned hjørnerne på verket. Tror det kan bli ganske bra! Men den første plexibiten burde helst være griiisetynn. Eventuelt du kan pusse den ned slik at den blir litt tynnere også. 6684959[/snapback] Hva hjelper det med 2 plexi oppå hverandre? Lenke til kommentar
the_dragon_ts Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Personlig vil jeg ikke anbefale frosting i det hele tatt.Om du har en relativt tynn plexiplate, maks. 3mm vil jeg tro, kan du lakke undersiden hvit/sølv, og pusse øversida for å få den frosta effekt. etter det tar du en litt tykkere plexiplate, limer den med f.eks. epoxy til den lakkede overflaten på den andre plexibiten. så tar du bare å pusser ned hjørnerne på verket. Tror det kan bli ganske bra! Men den første plexibiten burde helst være griiisetynn . Eventuelt du kan pusse den ned slik at den blir litt tynnere også. 6684959[/snapback] Hva hjelper det med 2 plexi oppå hverandre? 6685190[/snapback] Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hm, du skrev ikke noe du.. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Klikka_bZerk her i diskusjon.no har laget en pleximatte til meg. 2mm tykk med en gravert drage under Så måtte jeg selv "matte" den, tok 1200 våtslipepapir og "støk" 4-6 ganger over den Funker fett! Har forresten G5 selv *Takk skal du ha Klekkus :!: * Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Den var kjempestilig. Jeg fant noe 240 papir her, skal prøve å pusse over og se hvordan det funker. Kommer med tilbakemelding i morra.....nå er det natta. Natta. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Kjør med p1200 papir i stede Endret 17. august 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hør på han som har peiling Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Ok, skal se om jeg får kjøpt 1000 papir i ettermiddag. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ok, skal se om jeg får kjøpt 1000 papir i ettermiddag. 6690995[/snapback] Kjøp p1200 eller p1500 hvis du kan. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Klikka_bzerk Gidder du lage en fremgangsmåte? Hvor stor bør matta egentlig være? Jeg skjønnte ikke hvorfor man skulle male den ene sølv/hvit. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 -Kutte -Pusse toppen med fint papir (p1200 og oppover] i begge rettninger. (Opp og ned) -Lakke undersiden i hvilken osm helst farge9 (hvis du vil da, er ikke nødvendig.) -Vask den med noe kraftig mår du er ferdig. -Sett på noe antiskli. Så stor som din gamle matte f.eks. For å få farge på den, blir enklere for lasseren å lese da. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) -Kutte-Pusse toppen med fint papir (p1200 og oppover] i begge rettninger. (Opp og ned) -Lakke undersiden i hvilken osm helst farge9 (hvis du vil da, er ikke nødvendig.) -Vask den med noe kraftig mår du er ferdig. -Sett på noe antiskli. Så stor som din gamle matte f.eks. For å få farge på den, blir enklere for lasseren å lese da. 6691393[/snapback] takk du;) Men i den framgangsmåte tok du ikke å lime to oppå hverandre, skal jeg ikke det? Jeg har 3mm svart plexi og 4mm blank, hvilken ville du valgt? Hva skal jeg kutte med? Stikksag funka dårlig sist gang Endret 17. august 2006 av -Shark- Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg ser ikke helt misjonen i å lime to plater sammen. Fungerer tross alt med bar een for meg Stikksag fungerer genialt til å kutte plexi med, kan ta bilde av det perfekte bladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå