Clerion Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei. I forrige uke var jeg å hentet førstegangsbilen. Det ble en mørkegrå BMW 318i 92 mod, den har rusla i overkant av 185000km og er i veldig god stand. Men som med alle andre bruktbiler på 14 år er det alltid rom for forbedring. Førsteprioritet er skifte av toppakning, regreim og sliping av topp. Den har også de trådisjonelle dørbulkene og steinsprutflekkene i panser og front. Det er også noe rust som må tas, det er i front, dørkanter og bakluka (bilde) Totalt kommer rustfjerneing/lakkjobben(med lakkering av fangerne rundt om) og toppakningsjobben med sliping og regreim på ca 12000 kr, ingen upris vil jeg si. Av styling har jeg i førsteomgang tenkt å kjøpe bakrutespoiler , spoiler, baklykterog muligens et sportsratt siden det orginale rattet omtrent klemmer lårene mine ned i setet På preformsiden blir det et Simons effektanlegg, blir vel mer lyd enn effekt men det var igrunn det jeg var ute etter også. Kom gjerne med inspill iforhold til stylingen og andre ting jeg kan gjøre med bilen. Er student så må begrense meg litt Oppdatering vil komme, jeg har verkstedtime mandag den 21. Stylingen vil bli bestillt innen de nermeste dagene når jeg har bestemt meg ^^ Edit: Er det noe mer dere lurer på om bilen eller vil ha bilde av er det bare å spørre Endret 22. desember 2006 av Clerion Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 gratulerer med en veldig kul og fin bil Hvor mye kostet den? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Takk takk Den kostet egentlig 39000,- men når han fant ut at toppakninga var på G gikk han ned til 36000,- Jeg syns selv det er ganske billig. Har sett på noen til rundt 50k de har ikke vært i nærheten så bra som denne er. Pent kjørt, godt holdt og tatt vare på. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ser du skal style den, ikke kjøp spoiler. Blir som og ha jettmotor på en trehjuls sykkel. Kjøp heller noen skjørt og litt hønsenetting. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Syntes spoileren var kul. Jeg har sett mange trehjulssykler med jetmotor. Seriøst... Spoileren er kul, men det er opp til Clerion om han vil montere den eller ikke. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Det vil Clerion Har ikke råd til både skjørt og lakkering så da blir det bare lakkering av de orginale. Har nå satt på slike pyntehjulmuttere, de var i utgangspunktet crome men syns det ble litt bling så jeg lakket dem. Slik ble det: Ganske fornøyd, lakket med felglakk og resultatet ble overaskende likt lakken på felgen. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Har nå fiksa høyttalerene, den venstre forran var dau men var bare kontakta som hadde falt av. Så nå er det lyd både foran og bak. Sitter BTW Nokia-høyttalere bak =S aldri hørt noe om at de lager høyttalere. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Stilig bil det der ja, har jo nesten lik selv. Hvordan er ineriøret ditt da, noen bilder av det? Litt rart at du synest rattet presset på beina da, har du prøvd å senke sete helt ned? Har selv lange ben, men er ikke noe problem hos meg. Men ser på blinklysene foran at de hadde en veldig lys, nesten rosa farge. Er det selve glasset som er slik, eller er det pæren inni? Tror faktisk jeg ville prioritert helt hvile blinkere foran enn en spoiler. Av annen styling synest jeg angeleyes ser utrolig fett ut, koster ikke allverden heller (de billigste kan du vel få for tusenlappen om jeg ikke tar feil). Så det burde du tenke på. Ellers, gratulerer med fin bil. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) De blinklysglassene foran er sota, aner ikke hvorfor men fargen på bildet er ikke slik den egentlig er. Syns de igrunn er greie nok så lar det være slik det er. Angående Angel Eyes er de billigste jeg har funnet ca 3000 kr. Vingen skal kjøpes Skal på verksted i morgen, må bare se hva det koster før jeg bestiller noe. Må stå på verkstedet i 3-4 dager elns Interiør: Endret 20. august 2006 av Clerion Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Så jo absolutt ikke gale ut det nei. Hvis du kune kjøper selve angel eyes katodene, ikke en fullstending lukt, kan du få de ned i en tusenlapp. Mange til salgs på e-bay, har også funnet noen HER. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Åja, slik. Joda, men det tar jeg isåfall senere, syns det ser bra ut slik det er også. Prioriterer effektanlegg før frontlykter. Jeg venter fortsatt på å få igjen bilen, ble levert på Mandag. Når den er ferdig blir stæshen bestillt. EDIT: Bilen kom igjen i dag, men de skulle sende regning fordi de ikke hadde regna over det enda WTF? Endret 25. august 2006 av Clerion Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 I dag fikk jeg regninga fra folka som har reparert bilen. Skifte av toppakning, regreim, tennplugger og frostveske kom på 8724,- Syns igrunn det var mye når de sa jeg skulle få en god pris men det er jo 7,5-timers arbeid så. Men, men, det må betales. Det sure er at jeg egentlig ikka hadde trengt å skifte toppakning på den nå, men da er det jo gjort Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Bedre å skifte toppakning før det er alt for seint ;p Var desutten ikke så veldig ille pris for alt eller. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Nei, når jeg ser på prisene for deler og slik er det nesten billig eks: Slipesett 1035,- Kjøpsupdate: Da er stylingen og "preform"delene bestillt. Slik ble det: Baklykter Vinge Bakrutespoiler Effektanlegg Burde vel ha alt innen 2 uker tenker jeg. Håper og tror at dette blir bra. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Fet bil, blir sjef det med vinga og lyktene.. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Takk takk Endelig en som liker vingen Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Oo, sånn var bakluka på min 318 også, kjøpte ny jeg. Prøve å reparere problemet er litt halvveis, når du kan få nytt ned i 500kr. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Heh, grei pris a gitt. Men han skal se på det, sandblåse tror jeg. Det hadde visst ikke gått i selve metallet. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Er billig å handle fra koed.dk ihvertfall. Tror jeg skal enten kjøre en tur ned snart, eller bestille og få det tilsendt. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Heh, si ifra a, kanskje je har lappen og joiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå