DilliMusic Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 heisann! var borte i en mnd, ferie. i denne tiden var broren min hjemme. han brukte pc'n min siden hans var så treig mente han. det som skjedde det var at han fikk virus på pc'n min. han viste ikke hva han skulle gjøre siden han ikke fikk fjernet viruset og lastet ned piratkopi av xp og installerte det. men han har fått virus på pc'n igjen. og det er en del virus legger jeg merke til. jeg får ikke oppdateringer fra windows og derfor funker ikke cd rommen. så dum som broren min var tenkte han ikke at det er en cd key over pc'n da jeg kjøpte den. så nå må jeg formatere pc'n men cd rommen funker ikke så vet ikke hva ejg skal gjøre. får ikke formatert pc'n. finner ikke nyeste driver så jeg kan få formatert pc'n tilbake til home edition som jeg hadde før ferien. hva gjør jeg? kan jeg finne en driver til cd rommen? har lett men linken funker ikke. googlet litt. har lite on dvdrw shm-165p6s cd rom. kan noen hjelpe meg? vil virkelig ha tilbake mitt os som jeg hadde. Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 ingen cd-rom osv trenger drivere! sjekk om broren din har fikla inne i maskina du;) om han har røsket ut noen ledninger, kabelr eller lignende Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har du XP-CD(original) eller recovery på maskinen din ? oysfaerg's überedit: Var kjapp på avtrekker'n der gitt, sorry Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 har til og med kjøpt ny cd rom. den funker heller ikke. og på trobleshoot står det at windows et eller annet. at det har noe med os å gjøre. system recovery funker ikke nei. vet ikke hvorfor. ikke safe mode heller. ha home edition cd ja. han har installert xp pro engelsk versjon. jeg ahr norsk home edition Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hmm er det en recovery cd du har? eller en orginal Windows xp home instsallasjons cd? er det kun en recovery cd kan feilen være at din bror under reinstallering slettet en liten partisjon på maskinen som denne cden trenger for å fungere.. lån eller kjøp en ny installasjons cd og bruk din cdkey... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) har installasjons cd til home edition med cd key som fulgte med da jeg kjøpte pc'n men hva i granskauen skal jeg med cd når cd rommen ikke funker? Endret 14. august 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har du satt CD-rom som første boot i bios ? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Har du satt CD-rom som første boot i bios ? 6673782[/snapback] det er jeg usikker på skal finne frem cd'n og prøve litt mer jeg å se om den vil la seg funke. Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har du satt CD-rom som første boot i bios ? 6673782[/snapback] godt poeng heheheh Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 ja setter inn cd og den er på førsteboot. men kommer opp at det er feil. sett inn system disk og trykk enter. gjør det men den samme mld kommer opp igjen Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 noen som kan hjelpe meg? må få formatert og få gått tilbake til det jeg hadde først. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) og ja en ting. når jeg skal installere. min bror har en OEM windows xp home cd. kan jeg bruke den? og så bare bruke min product key?? men får jo ikke installert i det hele tatt så tenkte kansje det har noe med cd'n å gjøre. Endret 6. september 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 hva kan være problemet? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 For å utelukke feil på CD-ROM'en kan du koble denne til en annen PC. Virker den da, så er det noe galt med din PC. Kanskje kontaktene på hovedkortet eller kabelen? Eller er det en Windows-feil? Finner Windows CD-ROM'en din i det hele tatt? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 jeg får ikke brukt den når jeg er inne på pc'n. cd rommen funker ikke i det hele tatt. men når jeg setter 1 boot i bios ser jeg at det står type cd rom jeg har osv. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 hva skal jeg gjøre? skal jeg bare sende den til reperasjon? evt hvor langt tid vil det ta til jeg får den tilbake? Lenke til kommentar
autmek Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det høres ut som om cden er ødlagt ville prøvd en annen cd i windows bare for å se om det ikke bare er windows-cden som er ødelagt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 testet flere ting nå men ikke noe som har hjulpet. byttet cd og cd rom. skjekket på device manager og slikt. prøvd å oppdatere driver men det funker ikke. den oppdaterer ikke. skjekket på nett men intet driver å finne. byttet cd rom og men funker ikke. må formatere. sitter dønn fast nå. har denne: lite-on dvdrw shm-165p6s Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 bare lurer, har denne cd-rom alltid vært ødelagt, eller slutten den å virke mens du var borte fra pc'n? og klarer den ikke å lese en eneste cd når du er i windows, eller har du kun problemer med å få lest install-cd? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 den sluttet å funke etter at broren min hadde tuklet med pc'n. men har kjøpt 2 andre cd rom og samme prb der og. windows cannot initilize with the driver eller noe sånt. ingen cd'r funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå