Gissan Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Hei! Bruker BitTornado til nedlasting av torrents, og lurte bare på hva som skal til for å få grønt lys? Har nesten alltid gult lys, og nedlasting går tregt. Hva kan jeg gjøre for å få raskere nedlasting? Hilsen, tissedam BTW: Begrenser upload-hastigheten min, så den ikke sluker all nedlastingen. Har dette noe å si for download-raten egentlig? EDIT: Fikset emnetittel! Endret 13. august 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Skaff deg en mer populær Torrent. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Skaff deg en mer populær Torrent. 6667107[/snapback] Har 54 seeders og 70 peers. Burde ikke det holde? EDIT: BTW, ingen torrenter får jeg opp i over 20 kB/s. Linjen min har en nedlastingshastighet på 4352 kbit/s. Endret 13. august 2006 av tissedam Lenke til kommentar
O.J Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Ja, prøv heller Azureus eller uTorrent. hvis du får gult lys er det fordi brannmuren i routeren din sperrer for en direkte tilkobling. er derfor det går tregt. for å få grønt må du åpne en port i routeren din. er litt forskjellig hvordan dette gjøres fra router til router. bruk google til å søke etter routeren din og guide for hvordan man gjør det. er litt styr å få det til første gangen, men etter det er det lett og går raskt. er verdt de timene du evt bruker på å få det til. Endret 13. august 2006 av O.J Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Ja, prøv heller Azureus eller uTorrent. hvis du får gult lys er det fordi brannmuren i routeren din sperrer for en direkte tilkobling. er derfor det går tregt. for å få grønt må du åpne en port i routeren din. er litt forskjellig hvordan dette gjøres fra router til router. bruk google til å søke etter routeren din og guide for hvordan man gjør det. er litt styr å få det til første gangen, men etter det er det lett og går raskt. er verdt de timene du evt bruker på å få det til. 6667146[/snapback] Har åpnet porter i routeren. Ved hjelp av Telnet. Andre foslag? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 har du gjort det riktig når du åpna porten og skrev inn riktig ip-adresse i feltene skal du få grønt lys. sjekk et par ganger om du har gjort det riktig. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 har du gjort det riktig når du åpna porten og skrev inn riktig ip-adresse i feltene skal du få grønt lys. sjekk et par ganger om du har gjort det riktig. 6667172[/snapback] Sjekket kanskje 50 ganger. Alt ser ut til å funke. Men ikke torrentene. Prøver uTorrent jeg da. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 har du gjort det riktig når du åpna porten og skrev inn riktig ip-adresse i feltene skal du få grønt lys. sjekk et par ganger om du har gjort det riktig. 6667172[/snapback] Sjekket kanskje 50 ganger. Alt ser ut til å funke. Men ikke torrentene. Prøver uTorrent jeg da. 6667182[/snapback] Utorrent har en speed guide som funker hver eneste gang! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) har du gjort det riktig når du åpna porten og skrev inn riktig ip-adresse i feltene skal du få grønt lys. sjekk et par ganger om du har gjort det riktig. 6667172[/snapback] Sjekket kanskje 50 ganger. Alt ser ut til å funke. Men ikke torrentene. Prøver uTorrent jeg da. 6667182[/snapback] Utorrent har en speed guide som funker hver eneste gang! 6667196[/snapback] Ja, men på portforward.com, skal jeg velge router eller aksesspunkt? EDIT: Leif var her. Endret 13. august 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Må portene åpnes i aksesspunktet og i routeren? Har åpnet portene i routeren ved hjelp av telnet, men uTorrents speed guide forteller meg at portene enda ikke er åpnet. Hva mer enn å åpne i telnet må jeg gjøre? Aksesspunktet mitt er en Netgear WGR614v6, som ligger i listen på www.portforward.com. Skal jeg gjøre noe med den også? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Når du er logget inn i routeren, har du åpna riktig port i den som torrent-programmet bruker? starter ip'n du har lagt inn med f.eks 192.168? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Når du er logget inn i routeren, har du åpna riktig port i den som torrent-programmet bruker? starter ip'n du har lagt inn med f.eks 192.168? 6667893[/snapback] Ja, det gjør den. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 ok, er bare noen som forveksler den interne og eksterme ip-adressen. hadde du skrevet den eksterne kunne det vært det som var feilen. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 ok, er bare noen som forveksler den interne og eksterme ip-adressen. hadde du skrevet den eksterne kunne det vært det som var feilen. 6686934[/snapback] Daså. Ingen som vet hvordan jeg kan få fikset problemet? Har nå åpnet noe i aksesspunktet. Skrev inn 192.168.1.1 i en browser, og passord og brukernavn, og så åpner jeg de aktuelle portene. Dette har ikke hjulpet, da jeg fortsatt ikke får grønt lys, og maskimal nedlasting. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 ip-adressen slutter på 1? det var litt uvanlig. får som regel et høyere tall enn det. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) ip-adressen slutter på 1? det var litt uvanlig. får som regel et høyere tall enn det. 6686975[/snapback] For å koble seg til aksesspunktet, skrev jeg 192.168.1.1. Ip-adressen min er 192.168.1.3. EDIT: Leif var her. Skulle sjekke om porten var åpen, og gikk til tester.datasec.no. Her fikk jeg dette resultatet! Hva betyr filtrert? Åpen eller lukket? (Går utifra lukket, da port nr. 1 også var "filtrert"!) Endret 16. august 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå