Gå til innhold

Forskjell på Annet og OT-baren

Anbefalte innlegg

Jeg mener en del av innleggene i OT-baren burde vært i Annet-kategorien. Det har jeg nevnt før:

Er det en god ide å skille litt mer mellom Annet og OT-baren? OT-baren er for meg mer et samfunn enn en kategori.

Eksempler på tråder i OT-baren som imo er der fordi de ikke har egnede kategorier (og dermed burde vært i Annet - "Stedet for å diskutere ting som vi ikke har spesialiserte kategorier for.") er:

banka opp, anmelle eller ikke? (Mitt svar er jo ganske seriøst)

Hva betyr Øystese?

Den Store Hundetråden

Hvordan lager man dette tegnet ">>" ?

reise til spania hjelp

Har du bilder av utrykningskjøretøy? (ja jeg vet hvem som startet den tråden)

Den Store Poker Tråden.

Norges nye soldater!

Tipstråden mot veps, mygg, klegg og knott

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden ™

Den Store paintball tråden.

Hester er fine dyr

Vondt i magen.Hvordan bli kvitt?

OT-baren er for meg synonymt med "useriøst" og "temaløst", blant annet på grunn av tråder som SO5, Ødelegg ønsket leken!, The Recent Pic Post., Vurder brukeren over deg., Forumet hadde ikke vært det samme uten, Siste ebay kjøp?, osv. Altså ingen reelle problemstillinger. Er det en ide å skille der?

Noen av "de store"-trådene erstatter et forum, og har derfor ingen reell problemstilling, men jeg anser de for å være så "innsnevret" i tema, at de hører Annet til.

My though

Det ble (mis)oppfattet av en moderator:

Eneste reelle problemet jeg ser at folk har her er det at de liker ikke at Off-Topic og da spessielt OT-baren. Hva er problemet med å ha alle dritpostene på et sted? Vil dere ha det flytende rundt på resten av forumet?

(...)

Jeg ser vel bare at det er folk som ikke prater så mye i OT-baren som kommer å klager her så jeg må vel stille meg litt spørrende...why?

(...)

Hvis dere hater Off-Topic kategorien så mye, så la være å bruke den, eller hjelp til å bidra med noe. Man kan ikke forvente å få alt på en sølvskje.

Ordene får stå for seg selv, men jeg kan ikke unngå å kommentere at mitt reelle problem er at jeg er nødt til å besøke OT-baren for å øse min kunnskap ut over tråder som er mer enn "seriøse" nok for Annet. At jeg snakker lite i OT-baren er et valg jeg gjør fordi jeg ikke ønsker å bruke tid i den delen av forumet. Bortsett fra når jeg ser poster som virker "seriøse" nok til at jeg kan svare på dem.

Moderatoren, meningen eller at postene jeg har listet opp kanskje ikke har mange rapporteringer er ikke poenget. Jeg lurer egentlig på hvor skillet går. Hva er Annet og hva er OT-baren? Slik jeg ser det er det mange emner som godt kunne vært i Annet som nå ligger i OT-baren. Det gjør at de som spør om ting jeg har kunnskap om ikke får svar. Mitt svar er kanskje ikke viktig, men kanskje noen får nytte av det. Det er selvfølgelig de som poster sin feil om de legger det i feil kategori, men det er kanskje også slik at det er forumet sin feil at de tillates det. Om ikke det er en offisiell utvisking? Er det blitt slik at Annet og OT-baren er to like kategorier, bortsett fra at i OT-baren tillates det "useriøse" poster?

Oppsummert:

1. Hva gjør at en post kvalifiserer for Annet og ikke for OT-baren?

2. Kan jeg poste et spørsmål det ikke finnes egnet kategori for i OT-baren?

3. I forumbeskrivelsene for Annet og OT-baren skilles det mellom "småprat" (OT-baren) og "diskusjon" (Annet):

Stedet for å diskutere ting som vi ikke har spesialiserte kategorier for.

OT-baren:

Småprat om alt og ingenting fra hverdagens små og store hendelser - innenfor rimelighetens grenser.

Jeg forstår det dithen at spørsmål som krever informasjon som ikke har egne kategorier skal i Annet. Er det korrekt?

4. En del av de nye emnene i OT-baren kommer dit fordi man lærte tidlig at "ting jeg ikke veit hvor skal bør legges i OT-baren" og "jeg har alltid posta der". De blir ikke flyttet over til Annet, eller stengt for den saks skyld. Det kan umulig skyldes at OT-barianere ikke rapporterer? Eller er det - som jeg frykter - blitt et samfunn der inne hvor få rapporterer fordi da må de bevege seg ut av samfunnet sitt og inn i nye kategorier? Hadde det vært opp til meg hadde jeg nok postet alt om modelljernbane, politi og musikk i samme forum jeg også, nettopp fordi det er mest praktisk for meg*.

Denne tråden er mitt siste forsøk på å ikke bli oversett, det er begrenset hvor mye jeg vil ta dette opp. Enn så lenge er jeg bedre sikret å få svar fra mange i OT-baren, derfor vil jeg nok fortsette å opprette nye emner der selv om de imo burde vært i Annet.

Gil out

*) Jo, noe flyttes, jeg er klar over det. Men hvordan er flyttetrafikken fra OT-baren til Annet?

PS: Kan diskutere hva som er seriøst eller ikke, men det bør ikke være tema. Mulig det har noe med informasjon å gjøre.

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i hva du sier.

Selv har jeg sagt følgende hva gjelder OT-Baren og Annet. Ta bort "litt uenig" og bytt ut med bare "uenig", så har du min mening om en evt. sammenslåing. Nå er det jo riktignok ikke hva du i denne tråden spør om.

Er litt uenig egentlig i en slik sammenslåing,

da "Annet" for meg, hvertfall før, er mer seriøst enn det gamle "søppel" nå kalt

OT-baren.

Jeg klarer ikke helt forklare, hvordan eller hvorfor jeg ser en forskjell mellom de to, men det er i allefall flere ganger jeg har lest en tråd i "Søppel" og har tenkt for meg selv: - Denne burde da vært flyttet til "annet".

Jeg anser rett og slett annet for å være et sted der man diskuterer de litt mer seriøse andre tingene enn i "Søppel"/"OT-baren.

En slik sammenslåing har forresten et ganske stort problem tilknyttet seg

(syns jeg, da jeg har en ganske stor ordenssans, bortsett fra når det kommer til rommet mitt da :D )

I søppel lå det nå nettopp 32 tråder som det var postet noe i, i dag.

De siste to dagene var det 45 tråder, mange av disse er har vært høyst aktive,

men altså bare noen timer inaktivitet drev mange av dem så langt ned at kanskje ikke alle tok seg bryet med å se i den og den havnet deretter på side 2.

Der jeg tror det sjelden er noen som ser.

(Hvis de da ikke har vært borte to dager og var aktiv i den før det.)

Med å slå sammen disse to kategoriene, vil nok antallet poster øke, i søppel og man kan risikere at det en dag har vært 50 aktive emner der inne og mange har havnet på side 2, som jeg tror mange ikke tar seg bryet med å lese, og jeg vil ihvertfall føle at det blir et rot uten like, og jeg føler det er mer enn nok rot der allerede.

Jeg er enig i at det ikke var store forskjellen mellom "Annet" og "Søppel",

og forskjellen er vel forsovet enda mindre etter at det skiftet navn til "OT-Baren",

men at det vil føre til enda mer rot i "OT-baren" og kanskje en god del bumpings mener jeg. 

Ps: Uthevet teksten i Siste avsnitt, det er en kortere versjon for de som ikke orker lese alt ;) .

4023959[/snapback]

Når det gjelder denne moderatoren burde han ha forstått at en dritttråd ikke lenger er en dritttråd, hvertfall ikke i like stor skala, når tråden blir flyttet til "Annet" og det var vel det du også prøvde å ytre? Og hvis man ser en "drittråd" i OT-Baren med potensiale til å bli en seriøs og skikkelig tråd, bør tråden flyttes til "Annet". Hvis dette begynner å bli gjort mer synlig vil kanskje en del forstå, som ikke har forstått før, at kategorien "Annet" er til for en grunn og at den er mye mer forskjellig fra OT-baren enn de først trodde.

Og bare for å gi mine svar på dine tre spørsmål:

1. Tråden har et potensiale til å bli en seriøs tråd i en mer seriøs kategori, det potensialet får den ikke utnyttet i OT-baren, så derfor kvalifiserer disse postene seg med potensiale til å bli flyttet.

2. Dette kommer selvfølgelig veldig mye an på hva spørsmålet er. Hvis spørsmålet er: "Hvor bor du og hva syns du er unikt der?" Ville jeg plassert denne i "Annet". Om derimot tråden kun består av: "Hvor bor du?" fortjener den egentlig ikke å være noen annen plass enn i OT-baren. Fordi trådstarter kun er ute å vite hvor folk bor, noe som er totalt uinterresant å lese om, om man derimot spør mer spesifiserte spørsmål er det en tråd som fortjener en bedre plass. Men det kommer jo ikke bare ann på emnetittel, men også, arbeid over førsteinnlegget, hvordan andre brukere kjenner brukeren og ikke minst hvordan trådstarteren er med på å forme innholdet og utformingen i tråden han har startet.

3. Det vil jeg påstå er korrekt ja. (utifra den type informasjon jeg tror du sikter til) Men det kommer selvfølgelig ann på informasjonen du ønsker og informasjonen du ønsker blir jo gitt av spørsmålet ditt så her får du rett og slett huske tilbake på mitt svar på punkt 2.

4. Her har du et godt poeng. Men her var det for så vidt ikke noe spørsmål så jeg svarer ikke noe mer på dette punktet, men et veldig godt poeng!

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...