akristina92 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hei! Jeg har nettopp sett ferdig serien Full Metal Alchemist, og jeg er målløs! Dette er definitivt den beste anime-serien jeg har sett i hele min levetid! Historien, handlingen, humoren, spenningen, alt! Kan hende den engelske dub'en gjorde det enda bedre, men lite vet jeg! Så, da lurer jeg på om det er noen anime-serier som har cirka samme kvalitet som FMA. Da mener jeg selve handlingen og historien! Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kjeme ikkje på noke i farta, FMA e jo veldig spesiel sjølv om det finst so mykje anime der ute. Ej veit ikkje, men personlige meininga mi blir vel "FMA e eneståande i anime" "One of a kind" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Få mede deg FMA filmene også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg har ikke sett denne serien, men holder på å laste ned etter en rekke anbefalinger: Samurai Champloo Skal vist være meget fet musikk i den. Lenke til kommentar
Tethrix Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Naruto uten fillers er av samme kvalitet imo Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Naruto uten fillers er av samme kvalitet imo 6622261[/snapback] Aldrii livet. FMA er det mest geniale som noensinne er laget. Naruto kan ikke sammenlignes. Og ja, jeg er også narutofan. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Få mede deg FMA filmene også 6622012[/snapback] ja hvis du ikke har sett den så kan du ikke si deg helt ferdig. Filmen tar seg av hva som skjer videre og gir en nydelig slutt hvis du spør meg. - Fullmetal Alchemist: Conqueror of Shamballa se litt ned på siden så finner du litt mer ut om filmen Lenke til kommentar
zeox Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kan hende den engelske dub'en gjorde det enda bedre, men lite vet jeg! 6619647[/snapback] nei. dubben er horribel. av de animene jeg har sett så er det ingen som måler seg med FMA, enda. Anbefaler Tsubasa Chronicle hvis du er glad i en god story Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 hvis du liker fma, prøv f.eks last exile Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Selv syntest jeg Naruto er veldigbra... er litt mindre seriøst til tider, men noen av epiosdene er veldig alvorlige og helt spesielle. Spesielt liker jeg at man ikke bare får vite alt om hovedpersonen, men nærmest alle karakterene blir grundig gjenomgått. Det skjer med godt plasserte tilbakeblikk. Et eksempel er jo Neji, som først regnes som en drittsekk, men etterhvert får man vite mer, og synet på han endres. Men er enig i at FMA er veldig spesielt... selv om Bleach og Naruto er skikkelig bra, når de ikke helt opp Lenke til kommentar
Photon-0123 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 problemet med sånne "neverending" serier som naruto er at man aldri får noe slutt på dem. Det kan jo være greit i seg selv, men må innrømme at jeg liker serier som faktisk slutter bedre. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 FMA er nok den beste serien jeg har sett, og den vil trolig ha den tittelen i hodet mitt en god stund til x) Anbefaler Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 1st gig og 2nd gig på det varmeste, meget godt gjennomført serie, både historien og selve serien. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ghost in the shell SAC (Stand Alone Compex) +filmene Samurai Champloo (noe spesiell) One Piece (denne serien er ikke avsluttet, styr unna hvis du ikke liker serier på 200 eps+) Cowboy Bebop Er vel det jeg kommer på i forbifarten.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 RahXephon f.eks. Er fra de samme folka som lagde FMA. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Neon Genesis Evangelion blåser håret av alle andre serier! Finnes ikke noe bedre... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Jeg også syntes FMA var fantastisk bra, men det finnes serier som er like bra som den Elfen Lied - 13(14) episoder, utrolig bra historie, hovedpersoner som man blir glad i... Elfen Lied er en veldig bra serie. RahXephon - Treg i starten, men den tar seg opp etter de første par episodene. Veldig bra og veldig undervurdert serie, bør ikke gås glipp av. Gundam Seed - Dette er vel en mer snever sjanger, men om man liker SciFi liker man vel også Gundam... Store roboter, romskip, og en fantasitisk historie med enda bedre hovedpersoner. 50 episoder som bør sees. Naruto/Bleach - Har sine øyeblikk, men det negative med disse seriene er at det ofte er varierende kvalitet på episodene. F.eks. synes jeg Bleach ikke ble skikkelig interessant før rundt episode 20, og jeg mistet en del interesse igjen når fillerne begynte. Samme med Naruto, en god del meget bra, men en del dårlig også, spesielt nå når det bare sendes filler-episoder. Trigun / Hellsing - Øyeblikkelige klassikere for min del. Har alltid vært fasinert av vampyrer (Hellsing), og når serien i tillegg er veldig bra tegnet, med hovedpersoner som jeg øyeblikkelig likte (Alucard, Seras Victoria og Walter C Dolnes), sier det seg selv at Hellsing er bra. Trigun er også en serie man ikke bør gå glipp av, med en utrolig bra hovedperson (Vash ) og en spennende historie. Alle seriene over bør egentlig alle få med seg imo Edit: Personlig synes jeg ikke Neon Genesis Evangelion er så utrolig bra. Den er jo en klassiker innen anime, så man bør få med seg den bare pga. det, men personlig syntes jeg slutten ble alt for sær Og End of Evangelion gjorde egentlig ikke saken så mye klarere for den del. En spennende serie som alle animeinteresserte bør få med seg, men alt for sær slutt. Endret 11. august 2006 av Pug Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Takker for superbra svar! Elfen Lied - Har sett en episode, men det ble kanskje litt mye blod for min smak(selv om det er tegnet). Uansett så skal jeg kikke nærmere på den serien! RahXephon - Høres bra ut! Skal også ta en titt på denne! Gundam Seed - Er ikke så veldig glad i Sci-Fi. Naruto/Bleach - Naruto har jeg hørt har fått en del skryt, så denne serien skal jeg no også ta en titt på! Og Bleach har jeg sett. Syns det ble veldig dårlig etter de kom ut av Soul Society. Trigun / Hellsing - Trigun har jeg sett. Super serie! Og så holder jeg på med Hellsing! Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Anbefaler Monster og The Twelve Kingdoms, to serier som desverre så alt for få har sett. Spesielt sistnevnte tror jeg du vil like hvis du likte FMA. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Naruto uten fillers er av samme kvalitet imo 6622261[/snapback] Aldrii livet. FMA er det mest geniale som noensinne er laget. Naruto kan ikke sammenlignes. Og ja, jeg er også narutofan. 6622270[/snapback] Helt enig! Er narutofan, men FMA er bare helt utrolig. Genial historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå