Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av trådløst nettverkskort med god rekkevidde.

Anbefalte innlegg

Hei!

Igjen sitter jeg her med kabel gjennom hele huset, fra kjellerleiligheten min og opp på kjøkkenet.

Grunnen? Rekkevidden på de trådløse nettverkskortene jeg har kjøpt er for dårlige! :nei:

Jeg har prøvd:

D-Link DWL-AG520 54 Mbps Tri-mode PCI - Fikk dette defekt, ble sendt tilbake og da jeg leste om det på nettet styrte jeg unna.

3Com 11a/b/g PCI Card 11/54 Mbps - Altfor dårlig rekkevidde, ligger på "dårlig" konstant og faller ut flere ganger.

Jeg hadde bestilt Linksys WUSB54GP fra Netshop, men de ga meg aldri noen beskjed om at varen hadde utgått fra deres sortiment så jeg droppet denne også.

Så nå er jeg igjen på jakt etter ett nytt trådløst nettverkskort.

Det er samme for meg om det er USB eller PCI tilkobling, det viktigste er at det har en god rekkevidde.

Jeg har sett litt på disse to:

Linksys WUSB54G

Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps RangeBooster

Noen som har noen erfaringer med disse to? Det siste ser i alle fall lovende ut, men når det ligger to nettverkskort i skuffen min fra før så er det kjedelig å måtte investere i et fjerde om også dette ikke skulle være godt nok. :hrm:

Jeg har også tenkt litt på at det kan være noe galt med routeren min. Jeg har en 3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps Router i nettverket. Det snodige er at to(!) bærbare maskiner har "utmerket" signalstyrke på samme plass som den stasjonære! Kan da routeren være synderen?

Avstanden mellom router og datamaskin er også minimal. En avstand på 5-6 meter hvor et gulv/tak og et kjøleskap står i veien er alt som det skal gjennom. :dontgetit:

Håper på noen kloke svar! :)

Mvh. Ole Martin Haugesten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...