Mr.Static Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Er det noen som har et triks for å overføre/ta backup av programmer på telefonen og overføre disse til pc? Nokia Pc Suite støtter seeeelvfølgelig ikke dette.... Snakker da egentlig om å hente .jar fila ut fra fonen min.... Har en Nokia 6230i. Kjenner noen til et triks eller software jeg kan finne på nett som fikser dette? Har googlet etter dette i lang tid, men finner ikke stort..... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Nokia Pc Suite støtter seeeelvfølgelig ikke dette.... 6606321[/snapback] Du mener vel Pc Suite støtter selvfølgelig dette... Det heter "Sikkerhetskopier". Den tar backup av hele telefonminne eller hele minnekortet eller begge. Men hvis du bare vil ha jar filene kan du ikke da bare gå inn via filbehandling og hente dem?? De ligger jo der på telefonen. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Ahh....du har litt rett. Dårlig formulert av meg. Joda, man kan ta backup av hele fonen i Pc-suite, men det jeg tenker på er å bare ta selve programmene. Og da lagre de som egne filer... For hvis jeg tar en backup er jeg jo pukka nødt til å kopiere de tilbake til samme type telefon igjen. Dette går da heller ikke i å få til i noen explorer, fordi om jeg browser meg inn på telefonen. Og hvis jeg går inn i programmet i PcSuite som man bruker til å installere progs med, går det kun å putte programmer inn, men ikke ut igjen... Dette er jo helt sikkert gjort slik med vilje av Nokia fordi man da ikke kan kjøpe f.eks et spill, laste det ned, deretter trekke det ut igjen for så å distribuere det fritt. Litt DRM-aktig nesten..... Håper du forstod meg bedre nå...... :!: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Programmer du har betalt for har copyright, og er låste til telefonen for å forhindre "piratkopiering". Ellers kunne man jo bare kopiere mobilspill til 30-50kr over til HD og installere på alle kompisene sine mobiler også. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Det forstår jeg også...men det er ikke poenget mitt. Spørsmålet mitt er om noen vet om en software som klarer å fikse dette allikevel... Tror de fleste her inne har kopiert noe de ikke skal fra tid til annen... Var lissom ikke en moralpreken jeg var på jakt etter...dessuten, har jeg kjøpt og betalt for programmet bør jeg få tatt en sikkerhetskopi også.... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Men det er jo akkurat sånn det er på PC også. Når du har installert et program kan du ikke ta backup av det på en enkel måte for så å legge det inn på en annen maskin. Du trenger den orginale installasjonsfilen. På telefonen blir det da .jar filen. Har du den er det selvfølgelig ikke noe problem. Bare send den via bluetooth eller usb til pcen. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Det er akkurat det som er problemet. Du er kanskje vant med Symbian, men det funker ikke på samme måte på Series 40 som er i 6230i. Du kan ikke browse deg frem i telefonen til jar-fila og velg "send via bluetooth" eller lignende... Sånn ser det forresten ut når man legger inn programmer via PcSuite application Installer: Eksempel Som du ser går det å overføre fra venstre bilde (pc) til høyre (telefon) hvis man har jar-fila, men ikke omvendt....og jeg er da ute etter noe som fikser det :-) Jeg finner jo til stadighet diverse jar-filer på nettsteder, så noen vet tydeligvis hvordan man gjør det....regner jeg med... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Så hvordan var det du installerte programmene da? Med PC suite? Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Noen programmer har jeg kjøpt via f.eks type spilltjenester på nett, Inpoc og lignende. Har f.eks kjøpt spillet Lemmings og lastet ned inn på tlf via Wap. Noen få programmer har jeg funnet på nettet på diverse siter, som jar-filer. Lester de ned og installerer de selv via Application Installer.... Da har jeg de jo liggende til senere bruk og kan installere på nytt senere. Så problemet her er da progrmmer og spil jeg har kjøpt og installert/lastet inn via wap. Når jeg starter opp Appl. Inst. ligger de i høyre vindu, men jeg får de altså ikke ut av telefonen..... Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Noen programmer har jeg kjøpt via f.eks type spilltjenester på nett, Inpoc og lignende. Har f.eks kjøpt spillet Lemmings og lastet ned inn på tlf via Wap. 6607669[/snapback] Da ligger programmene i inboksen din gjør de ikke? Derfra er det vel mulig å sende de via bluetooth? Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Nei dessverre, og der vel der den store forskjellen er fra det du er vant til tipper jeg. Ved nedlasting havner programmet rett inn i minnet på riktig plass i telefonen. Spill havner i Spill-kategori, og prog. havner i prog. Fila kommer altså ikke som en vanlig bildefil eller ringetone. De har man nemlig mulghet til å velge plassering på. Du får rett og slett kun spørsmål om du vil lagre eller ikke.... Er det sånn på Symbian altså, slik du skriver? Rett i innboksen? Hmmm...lurer på om ikke min neste telefon blir en N80 faktisk.... Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Hmmm, tror kanskje jeg har funnet det jeg leter etter... På denne linken ser du hva jeg mener. Og i følge det jeg kan lese kan jeg da kopiere programmer og spill fritt frem og tilbake mellom telefon og pc.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå