Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Linksys-drivere(?). Hjelp!


Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie virkelig lang:

 

Fikk problemer med den gamle trådløse routeren, en Linksys WRT54G V1.0. Alt signal forsvant selvom det sekunder før hadde vært toppers. Kunne være borte i minutter eller timer. Prøvde å bytte til et annen men likt PCI-kort jeg hadde liggende (WMP54G), men fikk samme feil. Slo dermed fast at problemet måtte ligge i routeren som hadde nyeste firmware og riktig konfigurasjon. Hardwarefeil var det jeg konkluderte med.

 

___

 

På bakgrunn av disse problemene gikk jeg til innkjøp av en splitter ny linksys WRT300N og et WMP300N trådløst PCI-kort. :D

___

 

 

Lykken var stor da tingene var satt opp og så ut til å funke. Med den medfølgende driveren fikk jeg riktignok en rekke bluescreens, men da jeg hadde lastet ned nyeste versjon og samtidig oppgradert routerens firmware funket alt perfekt! Trodde jeg..

 

___

 

Nå henger PCen noen øyeblikk med noen minnuters mellomrom. Musepekeren liksom hakker og musikkavspillingen blir brutt opp. IRRITERENDE! :realmad:

___

 

 

Siden dette problemet _ikke_ eksisterte tidligere regner jeg med at det er Linksys-driveren som har skylda. Noen som vet råd? Eller må jeg bare vente på oppdaterte drivere? :no:

 

 

Nå kommer plutselig ingen lyd!?! Det har aldri skjedd før... En restart ordner det vel.

 

Hvordan burde forresten pingen mot routeren være? Bruker WPA-kryptering (TKIP). Resultatet av hundre ping ble slik:

post-77434-1154563281_thumb.jpg

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletet+adslkfjv

gjør en liten gjettning her, men jeg er nesten ganske sikker på at om du kobler til en annen pc, enn den du bruker nå. så vil det fungere fint.

Så jeg tror problemet ligger på din pc, ikke router eller trådløskort. "og ikke drivern."

Kan foresten godt forstå at det er plagsomt med "hakkinga"... men hvordan er det om du bruker kabel istedet for trådløs får du tidsavbrudd på hakkinga da også?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har nettopp installert XP på nytt og installert alle oppdateringer. Burde vel ikke ha noe med PCen forøvrig å gjøre(?).

Har ikke testet med kabel etter at det nye Linksys-kortet og medfølgende drivere ble installert. Flytter nå, så får ikke gjort det før om noen dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...