Gå til innhold

Hobbytråd i Sport & fritid-kategorien.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, og hva er en hobby da? Casemodding?

6645497[/snapback]

Dette har man nok en egen plass til på forumet. :)

Ikke vær vanskelig nå, alle vet hva en hobby er. Rosemaling, frimerkesamling etc.

6646281[/snapback]

Akkurat de to eksemplene der, passer nok bedre som tråder under kategorien "Annet" under "Kultur".

"Sport og Fritid" er tross alt ment for mer fysisk krevende aktiviteter og jeg ser ikke hvordan frimerkesamling kan være fysisk krevende.

Nye medlemmer vil på ingen måte se på kategorien "Sport og fritid" som et tilholdssted for hobbier som f.eks rosemaling og frimerker.

Nå fins det jo hobbier, som har med det vi forbinder med ordene "Sport og Fritid" men disse er som regel en eller annen form for "Sport/Idrett" eller hobbien "Jakt og fiske", eventuelle kategorier som dere synes passer under "Sport og Fritid" kan postes i "Annet". Så jeg ser virkerlig ikke potensialet i den foreslåtte kategorien.

:)

Lenke til kommentar

Dette er veldig vanskelig å forklare, men når jeg hører "Sport & fritid" forbinder jeg fritidsdelen av det med. Teltturer, fiske, jakt, hytteturer. Ikke med ting som f.eks rosemaling og frimerkesamling. Dessuten passer de to eksemplene mye bedre under: "Kultur" - "Annet".

Dessuten har allerede de fleste hobbiene egne kategorier, er hobbien din å spille volleyball, badminton og slikt, kan du bruke sportskategorien, er den å lage "grafikk" på PCn kan du gå til kategorien "Visuell kreativitet", er hobbien din å gå på teater, kan du snakke om det i "Kultur"-kategorien. Er hobbien din spilling; kan du poste om det i "spill"-kategorien. Så om en slik kategori blir opprettet tror jeg egentlig de ikke kommer til å bli mange evnene der, fordi de meste av tingene man kunne diskutert der, allerede har sine egne kategorier. Og det som ikke har sine egne kategorier og dere synes passer under "Sport og Fritid" kan dere poste det i "Annet"-kategorien der, jeg tror rett og slett det uantsett ikke er noe stort behov for det.

Lenke til kommentar

Frimerkesamling passer absolutt ikke i Kultur, nå er du litt vanskelig. Sport og Fritid er et utmerket sted for en slik tråd, enten det handler om litt fysisk krevende aktiviteter eller ting som puslespill, kryssord og frimerkesamling. Det finnes mer enn nok fritidsaktiviteter som ikke har egne kategorier her på forumet og som heller ikke er store nok for å ha sin egen kategori.

Jeg forstår konnotasjonene dine, men jeg og flere har forbinder Sport og Fritid med nettopp Sport og Fritid, ikke en innsnevret versjon av Sport og Fritid som krever fysisk aktivitet. Definisjonen på kategorien tilsier at det er der tråden passer best.

Lenke til kommentar

Ja, greit jeg gir meg. Uantsett er denne diskusjonen opp til forumstyret og jeg kommer ikke på flere arguementer på dette tidspunkt å støtte meg selv med. Det er forresten godt å vite at du samtidig forstår hva jeg mener.

Nå har hvertfall forumstyret fått en del meninger å boltre seg i og jeg håper de tar en beslutning om ikke lenge :)

Men jeg tror hvertfall at det blant annet kan komme til å bli for lite aktivitet der til at kategorien kan bli en realitet. Jeg tror ikke det vil være gunstig å ha både Annet og en Hobby-kategori der og det er en haug andre kategorier som dekker de fleste hobbier. Men ok, nå overlater vi diskusjonen til de som først og fremst skal bestemme dette.

En stor takk til Steffy som avsluttet min del i denne diskusjonen :p

surrender.gif

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...