CN-Stjernegris Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Hei Jeg har et relativt stort problem med mitt Sapphiron Radeon 9800 pro. Når jeg slår på datamaskinen blir skjermen fyllt av grønne og rosa (stort sett) streker og annet tull (se vedlagt screenshot). Jeg mistenker at det har noe med varmen på kortet å gjøre, i og med at jeg brenner meg (nesten i allefall) på fingrene når jeg tar på det. Jeg har rengjort skjermkortet og fjernet så mye støv som mulig, men har fremdeles problemet. En annene grunn til at jeg mistenker at det har noe med varmen å gjøre er at problemet oppstår oftere når jeg bruker datamaskinen til tungt arbeid (dvs spiller). Det som er merkelig med dette er at det gir seg hvis jeg bøyer kortet opp eller ned, noe som indikerer at det ikke har noe med varmen å gjøre i det hele tatt, eller? Boller og brus utloves til den som kan bistå med hjelp til å løse problemet. - Stjernegris. Screenshot: http://img187.imageshack.us/img187/7052/ke...kekekekewa2.jpg Endret 31. juli 2006 av CN-Stjernegris Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Screenshoten din funker ikke, men det høres ut som det er artifacts du prater om. Bruker du den kabelen som fulgte med skjermkortet ditt? Du kan velge mellom å koble strømen rett i eller gjennom denne kabelen som følger med.. Det gjorde jeg på et X1600Pro engang, og da fikk jeg faktisk articfacts av en grunn, men kobla jeg strømmen rett i kortet virka det helt fint. Prøvd noen andre strømforsyninger om du har? Det er ganske vanlig at skjermkort blir ganske varme, mitt ligger idle på 60 grader og jeg kan nærmest brenne meg på det om jeg tar på det, så er det er nok normalt. Men har du også prøvd å ta av kjøleren, fjerne kjølepastaen og legge på ny, kanskje det kan hjelpe. Håper kanskje noe av dette kunne være til noe hjelp Lenke til kommentar
brendas Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Jeg har et relativt stort problem med mitt Sapphiron Radeon 9800 pro. Kortet ditt er vel tilfeldigvis ikke passivt kjølt og? Det er mitt, dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124883 Og det tok kvelden her forrige fredag... Når jeg slår på datamaskinen blir skjermen fyllt av grønne og rosa (stort sett) streker og annet tull (se vedlagt screenshot). Jeg mistenker at det har noe med varmen på kortet å gjøre, i og med at jeg brenner meg (nesten i allefall) på fingrene når jeg tar på det. Det er nok varmen ja... Det samme skjedde meg idet det var ca 30 grader her inne. Har disse artifactsene blitt borte nå? Hos meg ser det enda slik ut: radeonklikk.jpg Til tider kan fargene forandre seg litt da I CSS ser det slik ut: cs_office0066.jpg Ser for meg at det blir et "nytt" skjermkort på meg nå Endret 11. august 2006 av brendas Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Det kan være at du har vært hardhent under støvtørkinga, og fått kjølemodulen ut av laget. Det at problemet midlertidig forsvinner ved å bøye på kortet tyder på nettopp dette. Mitt råd: Ta av kjølemodulen (få hjelp om nødvendig) fjern gammel kjølepasta, så legg på ny kjølepasta. Sett alt riktig på plass igjen, og jeg vil tro problemet forsvinner. Evt. Sjekk at ingen kondensatorer har falt av/løsnet. Og ikke minst, har du sjekket at viften virker? Endret 11. august 2006 av viper44 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå