Kannutt Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei! Er ganske lam når det gjelder valg av font på nettsider. Jeg er klar over at fonter har sine særpreg, og assosieres med ulike ting. Noen fonter kan sende ut melding om at noe er kostbart, andre at noe er billig etc etc... Jeg synes det er vanskelig å velge fontsett som gir riktig preg på nett. For det første må fontene være godt leselig på skjerm. For det andre må en velge fonter som de fleste kan lese. For det tredje bør fonten gi det inntrykket man ønsker å gi. For det fjerde vises fontene kanskje ulikt på PC/Mac. For det femte..... Noen som har noen sett de brenner for? Hvilke fonter har "alle"? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Common fonts to all versions of Windows & Mac equivalents Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Takk for svar! Mye bra info der. Men jeg kan kanskje være litt mer konkret.... En rekke bedrifter har såpass struktur på sakene sine, at de gjennomfører bruk av en spess font i alt sitt grafiske materiell. Alt fra brev til brosjyrer produseres med samme font. Det kan være fonter som ikke er så vanlig på nett. Feks Myriad, Frutiger, Gill. Bedriftene vil gjerne benytte samme font på nett, men det er jo selvsagt vanskelig med ulike lesere og varierende font-utvalg hos den enkelte bruker. Noen tips om enkle måter å finne passende substitutter?? Som sagt er jeg helt lam når det gjelder fonter..... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ved hjelp av teknikken sIFR, så kan du vise alle slags skrifttyper på nett. Men det forutsetter at klienten har javascript aktivert, og Flash inne. Du kan jo surfe endel skrifttyper hos Linotype. Endret 31. juli 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå