Gå til innhold

Noen smålige kommentarer om det nye systemet.


Anbefalte innlegg

Det virker som dette gult og rødt-kort systemet dere har satt opp virker ganske kurant, selvom jeg, med det første jeg så det, ble irritert over flere regler å overholde. - Jeg fant derimot ut at det ikke var så fryktelig ille som jeg først hadde trodd det var. Livet går sin vante gang i SO5, der denne regelen ble postet, og jeg får samtidig høre at det vil bli veldig opptrappede ressurser mot spam, noe som jeg er fryktelig flink til. ;)

 

Men etter reglene ble postet, ble det endel hist og pist med et par moderatorer, meg og en bruker til. Det som overasket meg litt, var at alt ikke ble tatt over intraforumet. Der kunne dere ha diskutert dette ifred moderatorer om styret imellom. Jeg vet at dere diskuterer dette på intraforumet og jeg har hørt endel om dette. Det virker som at en posisjon blir sterkt misbrukt, selvom personen har et par gode poeng. Og om nevnte moderatorer blir satt til side for andre, blir jeg ikke spesielt fornøyd.

 

Jeg som bruker dette forumet mye, mener at det blir vanskelig å sette preferanser på maktmisbruk og vanlig moderering. Det finnes ingen 100% rett guide til hvordan man skal moderere, og folk har forskjellige meninger om forskjellige poster. Og hver eneste moderator kan ikke fungere som en robot og holde de samme standardene. Noen kan være mer "nazi" enn andre, mens noen er veldig strikse, men samtidig veldig greie å ha med å gjøre. Dette gjør det trossalt litt vanskelig å forholde seg til moderatorer, mtp. at man må kjenne moderatoren sin grense, om man poster noe litt på kanten.

 

Noe annet som forbauser meg, er at det er en litt laber stemning mellom brukere å moderatorer i SO5, nå. Husker for en stund siden, kunne vi spøke med b-real og samtlige moderatorer som var der. Nå tør ingen si noe til moderatorene. - Utenom positive saker og ting. Virker som at den nyvunnede respekten dere har fått kommer på feil grunnlag. Folk skal respektere andre mennesker på grunn av den personen de er, IKKE PÅ GRUNN AV STILLINGEN DERES.

 

Her har alle dere brukere, moderatorer, administratorer og SM-mods noe å tenke på. :)

 

Mvh,

Hylo :)

 

Edit: Jeg vil leve det vanlige livet i OT-baren og jeg vet dog ikek hvor lenge det varer før jeg får et av disse kortene.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Hylo :)

 

Først vil jeg takke for et fint innlegg.

 

Problemet startet i SO5 en stund siden og toppet med "ugleangrep" i tråden.

Derfor måtte vi reagere relativt raskt siden vondt kunne bli verre.

 

Hele meningen med kunngjøringen var å jekke de verste personene litt ned og få mer respekt for retningslinjer og første posten i SO5, samt mods.

Dette måtte komme før eller senere så alt var bare spm om tidspunkt. ;)

 

SO5 vil gå seg til med godt samarbeide mellom oss, kan ikke se at man behøver å være redd for mods. i den tråden så lenge man oppfører seg noenlunde greit.

 

Dere vet alle sammen at noen få råtne epler kan ødelegge hele kassen.

 

Ang. gule og røde kort ble dere vel skremt litt for mye ? Vi ønsker den verste og meningsløse Megaspammingen vekk fra hele forumet. Det samme gjelder slike personer som bare ødelegger for andre.

 

Har sett etter SO5 siden kunngjøringen og ikke en eneste Megaspam(mer) funnet

ennå så det så...

 

Mvh

jarmo :)

Lenke til kommentar
de forsvinner jo før noen som helst får lest de.

6567156[/snapback]

Mhm. Mulig at de kan postes her? Eller linkes til?

6567184[/snapback]

 

 

Kjære venner

 

Vi har registrert en økende tendens av meningsløse og irrelevante poster(spam) her i forumet, spesielt i OT-delen. Slik kan vi ikke fortsette lenger. Dette medfører utrolig mye ekstraarbeid for oss som moderatorer og Admin.

 

Derfor har vi bestemt oss for at modereringslinjene skal strammes noe inn, dog skal ingen ”henges” i første omgang.

 

Vi forventer at dere vil være så greie og forstår situasjon hvorfor vi må gjøre dette.

 

I utangspunktet kommer vi til å dele ut et ”gult kort” for direkte spamming og ufin oppførsel.

Det neste vil bli rød kort som betyder, enten %warn og/eller en kortere utestengelse.

 

For øvrig gjelder også retningslinjene som vanlig.

 

Vi starter i SO5, i første omgang og ser hvordan dette vil gå.

 

Mvh

Moderatorteam

Lenke til kommentar
@ Hylo  :)

 

Først vil jeg takke for et fint innlegg.

 

Problemet startet i SO5 en stund siden og toppet med "ugleangrep" i tråden.

Derfor måtte vi reagere relativt raskt siden vondt kunne bli verre.

 

Hele meningen med kunngjøringen var å jekke de verste personene litt ned og få mer respekt for retningslinjer og første posten i SO5, samt mods.

Dette måtte komme før eller senere så alt var bare spm om tidspunkt.  ;)

 

SO5 vil gå seg til med godt samarbeide mellom oss, kan ikke se at man behøver å være redd for mods. i den tråden så lenge man oppfører seg noenlunde greit.

 

Dere vet alle sammen at noen råtne epler kan ødelegge hele kassen.

 

Ang. gule og røde kort ble dere vel skremt litt for mye ? Vi ønsker den verste og meningsløse Megaspammingen vekk fra hele forumet. Det samme gjelder slike personer som bare ødelegger for andre.

 

Har sett etter SO5 siden kunngjøringen og ikke en eneste Megaspam(mer) funnet

ennå så det så...

 

Mvh

jarmo  :)

6567303[/snapback]

Jo, takk. :) Jeg liker å bidra med litt konstruktivt inne i mellom. :)

 

Kan du forklare meg hva du mener med det før ugleangrepene?

 

Jeg vil dog ha svar på hvorfor Dahl satte seg sånn imot. Om du kan forklare, kan du gjerne ta det på PM. ;)

 

LarsP, Steffyboy, Fredrikrb og Demonfudge er forøvrig moderatoremne, om det temaet skal falle inn.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Jo, takk. :) Jeg liker å bidra med litt konstruktivt inne i mellom. :)

 

Kan du forklare meg hva du mener med det før ugleangrepene?

 

Jeg vil dog ha svar på hvorfor Dahl satte seg sånn imot. Om du kan forklare, kan du gjerne ta det på PM. ;)

6567349[/snapback]

 

Hehe :)

 

Flere brukere skaffet seg samme ugleavatar og spammet flere sider oppå og ned med O RLY i et sett, hør med han Øystein på pm, han ryddet opp den saken.

 

Hvorfor Dahl satte seg imot sånn kan jeg ikke svare for, du kan spørre han selv.

 

Mvh

jarmo :)

Lenke til kommentar
Jo, takk. :) Jeg liker å bidra med litt konstruktivt inne i mellom. :)

 

Kan du forklare meg hva du mener med det før ugleangrepene?

 

Jeg vil dog ha svar på hvorfor Dahl satte seg sånn imot. Om du kan forklare, kan du gjerne ta det på PM. ;)

6567349[/snapback]

 

Hehe :)

 

Flere brukere skaffet seg samme ugleavatar og spammet flere sider oppå og ned med O RLY i et sett, hør med han Øystein på pm, han ryddet opp den saken.

 

Hvorfor Dahl satte seg imot sånn kan jeg ikke svare for, du kan spørre han selv.

 

Mvh

jarmo :)

6567395[/snapback]

Den er grei. Skal bedrive litt etterforskning. :)
Lenke til kommentar

Hylo: Fornuftig innlegg, saklig og bra gjennomført. Jeg er enig i det aller, aller meste du skriver, men det er synd at enkelte brukere setter seg på bakbena når moderatorer gjør som de andre brukerne vil.

 

Jeg har aldri misbrukt min moderatorstilling for å få makt, men det er artig å trekke litt i brukere jeg prater mye med o.l., eksempelvis "Send over msn-adressa di, ellers vanker det warn" osv. Det er sagt med glimt i øyet, og innleggene fjernes hvis noen føler seg støtt.

 

SO5 er som sagt en drøse-tråd hvor hverdagslige ting kan prates om, men dessverre er det enkelte brukere som påstår at hvis jeg sier "Åå sol idag, kjipt :(" så er det spam. Jeg skal ikke nevne navn.

 

@ Øivind Dahle, han har vært oppe til diskusjon flere ganger etter hva jeg har forstått, men LarsP har vel strengt tatt aldri kommet til noen enighet? Ikke helt sikker, men du kan jo slenge over en PM til han.

LarsP er forøvrig en knakande god kar med glimt i øyet (og så er'n jo trønder og da^^)

Lenke til kommentar
Hylo: Fornuftig innlegg, saklig og bra gjennomført. Jeg er enig i det aller, aller meste du skriver, men det er synd at enkelte brukere setter seg på bakbena når moderatorer gjør som de andre brukerne vil.

 

Jeg har aldri misbrukt min moderatorstilling for å få makt, men det er artig å trekke litt i brukere jeg prater mye med o.l., eksempelvis "Send over msn-adressa di, ellers vanker det warn" osv. Det er sagt med glimt i øyet, og innleggene fjernes hvis noen føler seg støtt.

 

SO5 er som sagt en drøse-tråd hvor hverdagslige ting kan prates om, men dessverre er det enkelte brukere som påstår at hvis jeg sier "Åå sol idag, kjipt :(" så er det spam. Jeg skal ikke nevne navn.

 

@ Øivind Dahle, han har vært oppe til diskusjon flere ganger etter hva jeg har forstått, men LarsP har vel strengt tatt aldri kommet til noen enighet? Ikke helt sikker, men du kan jo slenge over en PM til han.

LarsP er forøvrig en knakande god kar med glimt i øyet (og så er'n jo trønder og da^^)

6567430[/snapback]

You've got mail! (pm ;))
Lenke til kommentar
Edit: Jeg vil leve det vanlige livet i OT-baren og jeg vet dog ikek hvor lenge det varer før jeg får et av disse kortene.

6566921[/snapback]

 

Seriøst? Har du ikke fått noen enda? :dontgetit:

 

Uansett; jeg synes det nye systemet virker fin-fint jeg, men det krever mye av moderatorne. Det som er tingen med SO er at det faktisk er en generell pratetråd, og derfor poster alle mulige personer om alt mulig. Det gjør moderatorne også, men derfor må det skilles mellom når en mod er mod, og når en mod er bruker.

Lenke til kommentar
Av egen erfaring, når du setter opp nye regler eller forskrifter for en tråd som mod, sett dem i første post også. Det er ikke så problematisk, eh? :)

6567597[/snapback]

Er ikke det som er diskusjonsemnet her. ;)

6567610[/snapback]

Absolutt ikke. Jeg kommenterte bare det faktum at det ikke var gjort slik. Og kom med et godt råd.

 

Forøvrig er jeg ganske enig. Det er viktig at personer med autoritet beholder autoriteten når de trenger det, men gjerne opptrer mer åpent ellers. Selv forsøker jeg alltid å opptre på en slik todelt måte når jeg modererer. Det er viktig å kunne ta kritikk, kunne spøke, ha selvironi - ikke minst la folk vite at de kan spøke med deg som alle andre brukere - samtidig som det er viktig å vise en autoritetsholdning når det er nødvendig. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...