gerre Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har byttet til en trådløs router fra 3com. Har prøvd å betale regninger under to brukerkontoer hos DnbNOR. Problemet kommer når jeg trykker på godkjenn betaling. Enten kommer Siden kan ikke visen, eller en side som sier at sidene hos NOR er nede. Når jeg kobler meg direkte på bredbåndsmodemet fra datamaskinen får jeg derimot betalt uten problem. Spørsmålet er da om det er en brannmur i routeren som gjør at jeg ikke får igjennom betalinger og hva jeg skal gjøre for å slå av brannmuren for akkuratt denne aktiviteten. Noen som vet? Lenke til kommentar
pine Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Prøvd å sette ip til pcn din i DMZ ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har byttet til en trådløs router fra 3com. Har prøvd å betale regninger under to brukerkontoer hos DnbNOR. Problemet kommer når jeg trykker på godkjenn betaling. Enten kommer Siden kan ikke visen, eller en side som sier at sidene hos NOR er nede. Når jeg kobler meg direkte på bredbåndsmodemet fra datamaskinen får jeg derimot betalt uten problem. 6560865[/snapback] Hvilke ip-adresser for du når; - du er koblet rett på bredbåndmodemet? - du kobler deg via 3-com router trådløst? - hva skjer hvis du benytter kabel mot 3-com router? Lenke til kommentar
gerre Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvilke ip-adresser for du når; - du er koblet rett på bredbåndmodemet? - du kobler deg via 3-com router trådløst? - hva skjer hvis du benytter kabel mot 3-com router? 6560949[/snapback] -Direkte mot modem gir xx.xxx.xx.252 mens via router(¨både trådløst og kabel) får jeg 149 til slutt. Får ikke gjennom betaling uansett om jeg bruker kabel eller trådløst via 3com Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hvilke ip-adresser for du når; - du er koblet rett på bredbåndmodemet? - du kobler deg via 3-com router trådløst? - hva skjer hvis du benytter kabel mot 3-com router? 6560949[/snapback] -Direkte mot modem gir xx.xxx.xx.252 mens via router(¨både trådløst og kabel) får jeg 149 til slutt. Får ikke gjennom betaling uansett om jeg bruker kabel eller trådløst via 3com 6561310[/snapback] Jeg må hele IP-adressen! Det er ikke farlig. Adressenen eksisterer bare bak ditt modem. Normalt vil de starte på 192 eller 10. Lenke til kommentar
gerre Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvilke ip-adresser for du når; - du er koblet rett på bredbåndmodemet? - du kobler deg via 3-com router trådløst? - hva skjer hvis du benytter kabel mot 3-com router? 6560949[/snapback] -Direkte mot modem gir xx.xxx.xx.252 mens via router(¨både trådløst og kabel) får jeg 149 til slutt. Får ikke gjennom betaling uansett om jeg bruker kabel eller trådløst via 3com 6561310[/snapback] Jeg må hele IP-adressen! Det er ikke farlig. Adressenen eksisterer bare bak ditt modem. Normalt vil de starte på 192 eller 10. 6561738[/snapback] Tja hvis du tenker på adressen bak routeren så har jeg 192.168.1.2/3 på de to maskinene. Tilkobling direkte til modemet gir en ip fra leverandøren 82.147.61.252 Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Vel, har hatt en haug med forskjellige routere (bla. 3com, dlink, Linksys, Zyxel, Ericsson) og jeg har ALDRI hatt problemer med nettbanken pga. det. Har også DnbNor, og har brukt det med Zyxel, Ericsson og 3com router uten problemer) Lenke til kommentar
gerre Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Vel, har hatt en haug med forskjellige routere (bla. 3com, dlink, Linksys, Zyxel, Ericsson) og jeg har ALDRI hatt problemer med nettbanken pga. det. Har også DnbNor, og har brukt det med Zyxel, Ericsson og 3com router uten problemer) 6562647[/snapback] Nei det hjelper ikke meg stort Kan det være problemer med firmwaren som skaper problemet? Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jeg har konto i DnBNOR, og jeg hadde problemer med å betale regninger med nettbanken. Jeg ringte til dem, og de ga meg riktig løsning. Jeg husker ikke hva løsningen var, men det hadde med innstillinger i routeren å gjøre. Ring DnBNOR. Endret 27. juli 2006 av emacoolit Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Tja hvis du tenker på adressen bak routeren så har jeg 192.168.1.2/3 på de to maskinene. Tilkobling direkte til modemet gir en ip fra leverandøren 82.147.61.252 6561796[/snapback] Er IP-adressene 192.168.1.2/3 med kablet tilkobling elelr trådløst? Hvilken ISP benytter du? Telenor f.eks benytter PPPoE. Denne kan ligge i hardware (formware på router) eller som software. Enkelte utgaver inneholder feil og bør oppdateres. Lenke til kommentar
gerre Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Problemet er nå løst. Ringte til DnBNor og fikk en oppskift på hvordan jeg skulle gjøre det. Problemet var pakkeeneheten eller DMU eller noe sånt. Måtte gå inn på maskinene og fikse problemet der siden denne versjonen av 3com ikke støtta dette enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå