DaJev Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei! jeg fant ikke det rette forumet til å skrive dette innlegget i så jeg skriver det her i nettverk. på siden til telio står det: 14. Kan jeg sende og motta telefaxer?Ja, enhver analog telefax vil fungere på samme måte når den er koplet til adapteret som når den er koplet til en vanlig analog telefonlinje. Til noen land vil du imidlertid kunne ha problemer med å faxe (for eksempel til USA). ------------------------------------------------------------------------------------------ spørsmålet mitt er hva mener dere med at det jeg kan ha problemer med å sende fax til USA? går det ikke i det hele tatt, eller? jeg spør de som har telio og har prøvd å sende fax til USA, gikk det? hva mener dem med at man "kunne" ha problemer. Går det ikke an å faxe til USA i det hele tatt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Fra Telio: Dersom det går fint å fakse innenlands, men har problemer til utland som f.eks USA og Kina så er problemet at når faks sendes over IP så vil det være sensitivt for pakketap og variabel forsinkelse. Vi vil etterhvert komme med ett nytt adapter som støtter fax bedre da dette har T.38 fax over IP protokoll støtte. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Generelt sett har ip-telefoni for dårlige responstider for å kunne brukes til faks! Du vil i praksis oppleve overføringer på rundt 2400 BPS som maks. PS! Jeg arbeider med Teknisk service på produktene til en an verdens største produsenter av faksmaskiner _nifty_ Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 2400 BPS?? hva betyr det? bytes per second? blir det noe dårligere kvalitet a? Lenke til kommentar
vpbx Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ip-telefoni og faks er vanskelig å få til å fungere 100% Har man adaptere med T.38 støtte og Hardware som støtter dette, så kan man få det rimelig stabilt. For brukere som sender og mottar faks kan ett ipFaks abbonement være en gunstig løsning. Der får man ett eget norsk faksnummer. Inngående fakser blir levert som email, og man kan sende utgående fakser fra sin pc. (email, web eller "print funksjon". Finnes flere norsk firma som tilbyr denne tjenesten. Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 2400 BPS?? hva betyr det?bytes per second? blir det noe dårligere kvalitet a? 6570508[/snapback] Kvaliteten blir den samme, men overføringa tar lenger tid, og blir dermed dyrere. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ip-telefoni og faks er vanskelig å få til å fungere 100% Har man adaptere med T.38 støtte og Hardware som støtter dette, så kan man få det rimelig stabilt. For brukere som sender og mottar faks kan ett ipFaks abbonement være en gunstig løsning. Der får man ett eget norsk faksnummer. Inngående fakser blir levert som email, og man kan sende utgående fakser fra sin pc. (email, web eller "print funksjon". Finnes flere norsk firma som tilbyr denne tjenesten. 6967668[/snapback] Hei Kan anbefale www.telefaks.no til faks via ip. De har noe som heter ipFaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå