buljong Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 beklager repost! Hei folkens! Har kjøpt meg ny PSU for å kjøre det nye skjermkortet mitt: Aspire ATX-AS500W. På den gamle psu'en var det en 16-pins kontakt som var festet til hovedkortet. På hovedkortet står det at det er kontakten for CPU Power. Problemet nå, er at på den nye psu'en så finnes ikke denne ledningen. det er kun en 24-pins kontakt (20pin+4pin) som går til hovedkortet og resten er til Cd-spillere, HD's diskettestasjon og skjermkort. Dvs, det er ytterligere to ledninger til som jeg ikke vet hvor skal. en 6-pins og en 4-pins. Er det noen som vet hvordan jeg skal koble dette? Prøvde å starte PC'n med kun 24pin, cd og hd koblet til, men det funket ikke. når jeg brukte samme kobling på den gamle psu'en startet PC'n... Setter utrolig pris på svar på forhånd takk! mb Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 du må kjøp en greie som før 24 pin overtil 20 pin Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 hmm.. tror dn nye fordeleren støtter både 24 og 20pin. kontakten som går fra strømfordelingen er delt opp i en 20pin og en 4 pin.. hvis du skjønner? Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 noen bilder for å gjøre det enklere: Her er det jeg mener med 20 og 24pin.. Ved siden avn(høyre) er den sloten som jeg ikke har noe ledning til nå. tok Disse ledningene er til overs når jeg har koblet inn alt jeg tror skal være med: kan det være at en av disse skal i sloten til venstre? Her er kontakten fra den gamle PSU'en. Ser at ikke alle Pinnene er i bruk.. Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 ops.. store bilder gitt... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Ang. det midterste bildet: 4-pins er til CPU-power. 6-pins er til PCIex-power (skjermkort). Ser ut som HK-et ditt har en eller annen sær "acer"-plugg (Hvis det er en Acer-PC?). Er det som er ulempen med merke-PCer. Kan fort bli knotete å oppgradere. Endret 25. juli 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 hmm. det var litt synd i grunn. 6-pin kontakten er den eneste som jeg vet passer =P vet du hvilke av hullene jeg skal sette i 4-pinsen eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Den 4-pins-pluggen skal i en plugg på HK som har 4-pinner. Hvis du skal bruke den poå den 16-pins-pluggen du har så må du få tak i skjema over HK som viser hvilke spenninger som skal på hver av pinnene, og muligens informasjon om strømtrekk etc. Så må du selv klippe av og kople over pluggen fra den gamle strømforsyninga. Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Jaja. Takk for den Dell ;P takker uansett for svar fra alle! tror jeg bare leverer alt jeg har kjøpt og driter i hele upgraden. Så sinnsykt mye styr en upgrade. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Er det DELL du har?? Da er jeg overraska at PSU-en i det hele tatt passa fysisk i maskinen! Har sett DELL-PCer med så sære PSU-er at man sviv hovedkorta om man bruker den i andre maskiner. (spenninger på andre pinner enn standard-ATX) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Beste løsning her er nok å skifte ut hovedkortet da det ser ut som det de andre nevner, "ferdigpakke" hovedkort.. Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Beste løsning her er nok å skifte ut hovedkortet da det ser ut som det de andre nevner, "ferdigpakke" hovedkort.. 6555953[/snapback] må jeg ikke da kjøpe ny prosessor og hele sulamitten? tower etc? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Da må han dobbeltsjekke at ATX-hodevkort faktisk passer. Selv om det kan se sånn ut så kan det hende at f.eks. I/O-panel ikke har riktig plassering, eller at skruehull ikke stemmer overens. Edit: Det jeg vil tro du IKKE trenger å kjøpe nytt er CPU og minne, samt innlysende ting som CD/DVD, floppy, skjermkort og evt. PCI-kort. Derimot vil jeg tro du må bytte kabinett og HK (og PSU). Endret 25. juli 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 btw så passet ikke PSU'n uten at jeg bøyde og tøyde litt i toweret =P Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Skal vanligvis ikke trenge det, kun tower om produsenten av maskinen din er skikkelig idiot-firma som ikke følger noen som helst ATX standard (noe som desverre KAN skje).. Her har du hovedgrunnen til at de fleste anbefaler å bygge selv eller få en skikkelig butikk til å bygge.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Skal vanligvis ikke trenge det, kun tower om produsenten av maskinen din er skikkelig idiot-firma som ikke følger noen som helst ATX standard6555989[/snapback] Det er DELL vi snakker om her må du huske! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Skal vanligvis ikke trenge det, kun tower om produsenten av maskinen din er skikkelig idiot-firma som ikke følger noen som helst ATX standard6555989[/snapback] Det er DELL vi snakker om her må du huske! 6556008[/snapback] Hell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå