Gå til innhold

Opera 9-bug, mouseover på img forskyver annet bild


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Opera 9 er desverre litt slem med kulturo.no, en ting er den lille renderingfeilen på logoen når du laster siden, men ignorer den.

Når du generer mouseover- og mouseout-events på ingressbildene så vil du se at logoen faktisk forflytter seg, i begge tilfeller, med 3 piklser.

På ingressbildet har jeg en hover (ja, på img-taggen, hvem trenger IE) som bytter farge på kanten rundt bildet. Kanten som, riktignok, er 3 piksler.

 

Kommenterer jeg ut denne regelen så skjer ikke det samme lenger.

 

Er det noen som har noen gode ideer til hvorfor dette kan skje? Noen som vet at det allerede er bug xxx? Eller noen som bare har en god forklaring/løsning.

Feilen er litt komisk, men jeg foretrekker en korrekt renderet side fremfor en morsom bug :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Opera 9 er desverre litt slem med kulturo.no, en ting er den lille renderingfeilen på logoen når du laster siden, men ignorer den.

Når du generer mouseover- og mouseout-events på ingressbildene så vil du se at logoen faktisk forflytter seg, i begge tilfeller, med 3 piklser.

På ingressbildet har jeg en hover (ja, på img-taggen, hvem trenger IE) som bytter farge på kanten rundt bildet. Kanten som, riktignok, er 3 piksler.

 

Kommenterer jeg ut denne regelen så skjer ikke det samme lenger.

 

Er det noen som har noen gode ideer til hvorfor dette kan skje? Noen som vet at det allerede er bug xxx? Eller noen som bare har en god forklaring/løsning.

Feilen er litt komisk, men jeg foretrekker en korrekt renderet side fremfor en morsom bug :)

6553539[/snapback]

Det virker som sida di er nede . Det som gjør at slike ting skjer er at programmeringen av webleseren har forskjellig informasjon .Men det som er største problemet her er at kulturo.no faktisk ikke er oppe og går i det hele tatt

Lenke til kommentar
Det virker som sida di er nede . Det som gjør at slike ting skjer er at programmeringen av webleseren har forskjellig informasjon .Men det som er største problemet her er at kulturo.no faktisk ikke er oppe og går i det hele tatt

6553624[/snapback]

 

Dårlig timing, vi har problemer med en databaseserver som forårsaker nedetid akkurat nå :(

"Det som gjør at slike ting skjer er at programmeringen av webleseren har forskjellig informasjon" <- Det var enten veldig intetsigende eller så forstod jeg overhodet ikke hva du ville frem til?

Lenke til kommentar

Har ikke Opera på PCen nå, så dette blir et skudd i mørket: Du kan prøve å bare endre border-color ved :hover, fremfor å sette en helt ny border: blabla-regel.

 

Altså:

blabla img {
...
border:3px solid #noe;
}

blabla img:hover {
border-color:#noe-annet;
}

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Har ikke Opera på PCen nå, så dette blir et skudd i mørket: Du kan prøve å bare endre border-color ved :hover, fremfor å sette en helt ny border: blabla-regel.

Det hjalp desverre overhodet ikke.

Jeg er redd for at jeg må fjerne denne mouseover-effekten, noe jeg slettes ikke vil.

Må vell nesten sende en bug-rapport til opera på det og, det må jo være en opera-bug.

Lenke til kommentar
Har du fikset problemet?  Ser ikke noe til bilde forflytningen ved mouseover her... bruker Opera 9.01

6556450[/snapback]

Har ikke fikset det nei.

Er opera 9.01 beta? I så fall kan det jo være at de har fikset det allerede, da slipper jeg å bekymre meg mer over det.

 

Judofyr: Ja, om jeg skal levere bug-rapport så bør jeg det. Men det er så kjedelig å lage testcase for css-bugs, man må faktisk klare å isolere feilen :/

Lenke til kommentar
Du får prøve å gjenlage buggen i en annen fil. Sånn at du vet at det ikke er noe annet på din side som gjør det :) Hvis det fortsatt bugger, så får du sende fila til Opera!

6555551[/snapback]

Enig. Raymond, forsøk å sette opp en side med den samme menyen og ett ingressbilde, hvor du kun har de aktuelle CSS-definisjonene. Jeg hjelper gladelig til, men orker rett og slett ikke å lete gjennom hele koden (kall meg gjerne lat). :p

Lenke til kommentar

Har samme build som incanus (8453), og når jeg fører musen over meny linkene, så forsvinner logoen i venstre hjørnet oppover til den forsvinner og hele menyen forflyttes til høyre (sjekket litt mere når jeg kom hjem fra jobben).

 

som andre sier her, det er nok best å gjenskape feilen slike at du får sendt inn en god bug rapport..

 

uansett, god ferie!, kom selv nettopp hjem fra ferie ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...