Gå til innhold

Starte Norsk Digg nettside?

Anbefalte innlegg

Hei!

Dere vet nok alle hva Digg.com er. Det jeg har lagt merke til er at det ikke finnes slike Norske nettsider.

Det hadde vært moro og tøft om Norske bloggere kunne hatt lenker på bloggene sine som sier "Digg dette" akkurat som "Digg this" lenkene.

Problemet med Digg.com er jo at alle sakene der må være engelske. Så hvorfor ikke starte en Norsk utgave?

Jeg har mailet Digg.com med forslaget, og vi må uansett ha folk til å være med på prosjektet. Om Digg.com ikke ønsker å være en del av den Norske versjonen, må det klart være et annet navn og all koding og sånt må vel gjøres på egenhånd.

Så er det noen her som kunne tenkt seg å være med på et slikt prosjekt?

----

Forslag og ideer:

- Modereringssystem. Alle innsendte saker må godkjennes før de publiseres.

- Flere kategorier. Spill, film, musikk, underholdning generelt, nyheter, politikk, skole, programmering, kodespråk osv.

- Sikkerhet er veldig viktig. Sikker koding. Flere kodere kan gå gjennom koden og se etter sikkerhetshull for å få minst mulig sikkerhetshull o.l.

- Skaffe rask og stabil webserver, pluss .no domene.

- Kryptering av brukerinformasjon. SHA og MD5?

- Bruk av ajax?

- Lett og oversiktelig design.

- Enkel og brukervennlig brukersystem.

- Strenge regler på hva som kan publiseres.

Kom med ideer og forslag folkens. Og de av dere som vil være med, si ifra om det også.

Hittil har det vært mye interesse for prosjektet!

Wiki

Gi oss forslag, tips og vær med på utviklingen til en hver tid.

http://wiki.ditox.net

IRC utviklings kanalen

Du finner utviklerkanalen for prosjektet på #digg.no @ EFNet.

Endret av uranus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

digg.com er en fast url jeg skriver et par ganger om dagen, så jeg er også med :)

EDIT: Jeg kan ikke skrive!

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Det er nok noen som tenker "går ikke ann å få det like stort og bra som Digg.com" osv. Men det må dere ikke tenke fordi tanken bak dette er å tilby nordmenn muligheten til å "digge" lenker og slikt akkurat som alle kan med alle engelske sider.

Ser ut som interessen er der for å utvilke dette, det er bra :)

EDIT:

Fikk mail fra Digg.com nå.

Thank you for your interest. Digg has applied for trademark in those

regions, and has plans to launch versions of Digg internationally.

If you have questions, please don't hesitate to contact us.

Thanks,

-Digg, Inc.

Så, etterhvert vil det komme Digg for andre land, men når dette blir er det vel umulig å si.

Spørsmålet er da; skal vi sette igang og lage en lignende nettside for nordmenn og kun nordmenn?

Endret av uranus
Lenke til kommentar

Men navnet må nok være noe annet, fordi de søker jo trademark som de sier. Pluss at "Digg dette" høres litt sært ut hehe.

Noen som har navnforslag?

Og hva kan folk hjelpe med da? Koding, design, spons, webserver, domene osv?

Lenke til kommentar

Jeg kan godt være med på koding :)

En ting jeg mener vi burde ha, og som jeg irriterer meg grenseløst over i Digg, er "dybden" i kommentarene.

Edit: og med dybden, mener jeg ikke selve teksten, men kommentarsystemet, som ikke tillater skikkelig tråding. ;)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Jeg vil gjerne delta i et slikt prosjekt, jeg kan hjelpe med designingen og kanskje litt css/html koding. For øyeblikket er jeg i usa, men kommer hjem snart. Blir Offline til jeg er hjemme!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig takknemlig for at det er så mange som viser interesse for prosjektet.

Jeg er ikke verdens beste koder, langt ifra hehe. Men jeg vet at skal man lage noe sånt, må det være godt planlagt.

Det vi bør stare med, er å lage en liste over ting som skal kodes/designes for nettsiden. Hva må gjøres, når må det gjøres (i rekkefølge), hvorfor og av hvem. Hva er funksjonaliteten til hvert enkelt kodebit?

Og ikke minst, navn navn navn. Personlig mener jeg at navn bør være noe av det første vi har klart, men vi kan jo selvsagt starte med design av nettsiden og koding før det er klart.

Hvordan syns dere nettsiden skal se ut? Skal den ha samme oppsett som Digg.com? Eller.. har dere noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje vi bare skal slenge noen forslag ut i luften. Her er ett dårlig, men om alle gjør dette, må vi treffe på ett bra navn :)

"delta", som i "(etter lat. participare 'ta del i') være med i d- i et skirenn, et radioprogram, en diskusjon / d- i konkurransen om det amerikanske markedet / d- aktivt"

Ellers er jo digg ganske "in" desginmessig, og jeg tror at vi trygt kan basere oss på den :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Digg blir det ingen vits i å bruke. Både domenet er opptatt, og Digg.com skal søke trademark her snart om det så.. Det blir uaktuellt.

Delta var ikke så dårlig, men så blir lenkene på sider "Delta dette" på en måte.

Hva med "Sjekk" ?

Lenke til kommentar

Vel siden det er for Norge, må det være .no domene.

Og tenk på lenkene som blir på andre sider.. "Unik dette". Det funker ikke helt. Det må liksom være et navn som det går ann å si "Digg dette" til bare med vårt navn om dere forstår..

Si at navnet var Sjekk.. Da hadde lenken blitt "Sjekk dette".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...