edds Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Hei folkens! Her om dagen hadde jeg en interessant diskusjon med en kamerat; hvilken tids-epoke egner seg best å spille spill fra? Selv kom jeg frem til at jeg liker 1700-tallet best. Ingenting er som muskettrøyk og linje på linje av riflemenn som gjør seg klare til å fyre av en salve. (Cossacks) Store sjøslag med smell og kanonkuler flyvende gjennom luften er også dødskult. (Pirates, etc.) Så nå spør jeg dere, hva liker dere best? Fremtids-sci-fi, Vikingaction, Moderne krigføring, you name it! Begrunn gjerne også valget ditt, så vi ungår en telletråd. Edds Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Liker best spill fra middelalderen, eller renesansen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Roma's storhetstid, vikingetiden, hellas' storhetstid, middelalderen... det finnes så mange interessante scener spredt utover hele historien (og framtida) Må si at jeg liker litt imponerende, storslåtte, barske, majestetiske eller råtøffe ting, noe man ofte finner igjen i spill, bilder og filmer ut fra tenkte scenarioer i disse aldrene. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Liker godt når de blander midelalderen med nåtiden. Sverd, buer, økser og skytevåpen i et mere moderne samfunn, men som også er preget av magi osv slik som Final Fantasy spillene. Lenke til kommentar
edds Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Enig med deg Vrengtpolvott. Sverd + gønnere er dritkult. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Har faktisk ikkje noko favoritt, så lenge spelet blir bra gjennomført tar eg det meste. Age of Empires og Red Alert er vel to av mine favorittar innan RTS ever og dei representerer kvar sin alder. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Hei folkens! Her om dagen hadde jeg en interessant diskusjon med en kamerat; hvilken tids-epoke egner seg best å spille spill fra? Selv kom jeg frem til at jeg liker 1700-tallet best. Ingenting er som muskettrøyk og linje på linje av riflemenn som gjør seg klare til å fyre av en salve. (Cossacks) Store sjøslag med smell og kanonkuler flyvende gjennom luften er også dødskult. (Pirates, etc.) Så nå spør jeg dere, hva liker dere best? Fremtids-sci-fi, Vikingaction, Moderne krigføring, you name it! Begrunn gjerne også valget ditt, så vi ungår en telletråd. Edds 6543642[/snapback] er ganske enig selv(selv om jeg er mer fan av 1800talllet) digger horse & musket spill. gleder meg virkelgi til Napoelonic total war 2( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=601855 og https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=606570 ) og så klart histwar som blir det ultimate Napoleon spillet. ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...250&mode=linear ) Lenke til kommentar
edds Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Oi, tusen takk Gunfreak, har aldri hørt om histwar før! Det så definitivt spennende ut. Og Napoleonic: Total War 2 har jeg ikke hørt noe fra på lenge. Skal absolutt følge med på begge, men har vi noe antatt release-dates? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 NTW2 kommer i slutten av august(altås ca. 1 måned) histwar kommer i løpet av året(noen sier sen høst andre sier jul) hist vår virket bra hvis og bare hvis Ai'n blir bra, suger Ai'n blir spillet eleding virker Ai som den skal blir det nok en av mine yndlings spill. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Når det kommer til RTS-spill så liker jeg hvertfall middelalder best. Hva slags type spill det er har mye å si. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Fra 1945 og nedover. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg tror jeg har en litt forkjærlighet for vikingtiden egentlig. Jeg elsker spill som Rune hvor jeg er en barbarian som må gjennom ild og helvete i bar hud, masse muskler og ett stort skinnende sverd. Det er noe i mitt kalde norske hjerte som banker av begeistring. Age of Conan blir sikkert mitt framtidige hjem Lenke til kommentar
andir Skrevet 23. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2006 Sånn ca. 65 millioner år siden og før. Ikke helt historisk korrekt, muligens, da dinosaurspill er kjedelige når det ikke er mennesker med. Det kan godt være spill hvor handlingen er satt i nyere tid, med moderne våpen, f.eks. Turok. Ble dypt skuffet da Xbox-spillet B.C. ble kansellert Venter nå på Paraworld, som jeg nylig fikk øyne opp for, og det nye Turok. Nå er kanskje ikke dette en helt spesifik tidsepoke, og må jeg velge det, så blir det vanskelig.. Men holder en knapp på middelalderen. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Middelalder med med magi, sverd og bue. Fremtiden med romskip, ukjente raser, finne nye planeter med mere. Liker begge de områdene veldig godt. Vanskelig å gi en klar favoritt. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Middelalder og WW2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 glemte å begrunne hvorfor jeg liker horse & musket spill Grunn: få ting er penere en 10 000+ man åpne ild i vollyfire. store hærer, infanteri, Hester og kanoner. fine våpen og uniformer(spesielt napoleons krigene) tøffe taktikker og strateiger.(det beste med sjangeren) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Liker fremtida litt jeg.. Romsimulator spill osv. Lenke til kommentar
edds Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 glemte å begrunne hvorfor jeg liker horse & musket spill Grunn: få ting er penere en 10 000+ man åpne ild i vollyfire. store hærer, infanteri, Hester og kanoner. fine våpen og uniformer(spesielt napoleons krigene) tøffe taktikker og strateiger.(det beste med sjangeren) 6547601[/snapback] Second that! Uniformene og hele "enhets-looken" på hærene er noe av det beste. Alt er liksom så synkront og vakkert. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 tidsepoker uten automatvåpen tiltaler meg ikke. Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Medival er det beste. kanskje rundt 1300 tallet? sverd, buer og magi er det beste <3 imo. Selvom et villt og kjapt actionspill i nåtid er bra også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå