oleeinar Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! Kan dere hjelpe meg? Jeg dro ut strømmen ved et uhell mens jeg redigerte film på en MAC, men jeg bruker harddisken normalt bare på PC. Når jeg koblet den til MACen igjen kom det bare en feilmelding om at discen ikke kunne leses. Når jeg koblet den til PCen sa den at volumet ikke var formatert, og spurte om jeg ville formatere den nå. Jeg har ganske mye viktig på Discen, er det noen programmer jeg kan bruke for å rette dette opp? Det er en Seagate 400Gb M/firewire. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Tja, tok du strømmen mens disken jobbet, er det vel image fila på disken som er skada. All info skal ligge der enda, men du får det ikke frem. Kjør getdataback for fat eller ntfs, og du vil kunne få tilbake alt du hadde på disken. Lenke til kommentar
oleeinar Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Tja, tok du strømmen mens disken jobbet, er det vel image fila på disken som er skada. All info skal ligge der enda, men du får det ikke frem. Kjør getdataback for fat eller ntfs, og du vil kunne få tilbake alt du hadde på disken. 6541909[/snapback] Getdataback var ganske dyrt. Er det ikke noen gratisprogrammer som kan hjelpe meg? Endret 23. juli 2006 av oleeinar Lenke til kommentar
all right Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Er ikke Getdataback gratis program da? Lenke til kommentar
oleeinar Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Er ikke Getdataback gratis program da? 6541951[/snapback] Ser ikke sånn ut der hvor jeg leser. http://www.freedownloadscenter.com/Utiliti...etDataBack.html Står Free Download, men da kan jeg bare se hvordan programmet virker og ikke bruke det. Men jeg er taknemlig hvis du finner en gratisversjon... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Er ikke Getdataback gratis program da? 6541951[/snapback] Ser ikke sånn ut der hvor jeg leser. http://www.freedownloadscenter.com/Utiliti...etDataBack.html Står Free Download, men da kan jeg bare se hvordan programmet virker og ikke bruke det. Men jeg er taknemlig hvis du finner en gratisversjon... 6542002[/snapback] Har du prøvd Knoppix Live? Har ofte opplevd at Windows ikke klarer å lese disker, som er fult lesbare i Knoppix. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 PCI File Recovery har jeg god erfaring med da en disk jeg hadde mistet partisjonstabellen. Fikk tilbake det aller meste etter mange timer grundig søk og gjenoppretning på disken. Det er vel gratis, ser nå sånn ut på den linken. Lenke til kommentar
oleeinar Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 PCI File Recovery har jeg god erfaring med da en disk jeg hadde mistet partisjonstabellen. Fikk tilbake det aller meste etter mange timer grundig søk og gjenoppretning på disken. Det er vel gratis, ser nå sånn ut på den linken. 6542020[/snapback] Hmm. Dette programmet virket bra. Jeg finner filene som jeg har på hardisken i programmet, men vet ikke hvordan jeg skal Fikse slik at "Min Datamaskin" kan finne de. Kan du hjelpe meg? Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 PCI File Recovery har jeg god erfaring med da en disk jeg hadde mistet partisjonstabellen. Fikk tilbake det aller meste etter mange timer grundig søk og gjenoppretning på disken. Det er vel gratis, ser nå sånn ut på den linken. 6542020[/snapback] Hmm. Dette programmet virket bra. Jeg finner filene som jeg har på hardisken i programmet, men vet ikke hvordan jeg skal Fikse slik at "Min Datamaskin" kan finne de. Kan du hjelpe meg? 6542266[/snapback] Du må kopiere de over på en annen disk, for så å reformatere den eksterne disken så windows kan lese disken igjen, og da kan du kopiere tilbake. Vet ikke om noe program som kan gjennopprette partisjonstabellen. Lenke til kommentar
oleeinar Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Du må kopiere de over på en annen disk, for så å reformatere den eksterne disken så windows kan lese disken igjen, og da kan du kopiere tilbake. Vet ikke om noe program som kan gjennopprette partisjonstabellen. 6542279[/snapback] Er ikke dette utrolig risikabelt? Det virker ikke som filene kan leses av når jeg legger de på harddisken min. Dessuten har jeg ikke plass til alt. Finnes det ikke noe program som kan fikse imagefilen, hvis det er bare den som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå