Nano- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Jeg er på jakt etter et godt 5.1-høyttalersett, problemet er bare at jeg har fint lite peiling på høyttalere. Skal brukes til alt mulig; musikk, spill, lydredigering osv. Begynte å snuse litt rundt da jeg fikk meg x-fi for en stund siden, og skjønte at det er ganske overkill for det gamle 2.1-settet jeg har nå. Savner gromlyden jeg opplever hos kameraten med samme lydkort (og ett eller anned logiteck/creative 5.1-sett) Jeg har nesten forelsket meg i dette: Empire R451 5.1 Prisen er perfekt, det mottar god kritikk herfra (TweakUp), og her er en omtale jeg fant fra en annen tråd på forumet: La oss prøve å følge budsjettet her! thumbup.gif Hvis du ønsker å ha det beste 5.1 settet du kan kjøpe for 1k, er Empire R451 5.1 det soleklart beste anlegget du kan skaffe deg. Det spiller i alle fall fletta av mine Altec Lansing ADA885 høyttalere som jeg i sin tid betalte godt over 3000,- for! Kan faktisk spille øredøvende høyt, fyrte opp dette på nyttårsaften, en feiring med 15 av gutta, og vi måtte faktisk nærmest skrike for å høre hverandre! Her er ikke lyden bare klar som krystall, men "trøkket" er også desidert tilstede! Det beste av alt er at systemet er bygd i skikkelig tre, noe som er det klart beste å bruke i anlegg enn billig plastikk new_yes.gif PS: De står riktignok oppført som 60watt, men dette er ikke målt i jappsewatt som det andre høyttalersystemet foreslått! Her snakker vi skikkelige Hifiwatt thumbup.gif Mvh Westen Så hva sier dere, er det et godt kjøp eller finnes det bedre alternativer? Prisgrensen er på ingen måte uoverskridelig, men jeg tror egentlig ikke jeg har behov for et sett kostende noe særlig over 1000,-. Endret 22. juli 2006 av Nano- Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Trur ikkje at du gjer eit dårleg kjøp der, har sjølv 2,1 versjonen av det sette, dog berre integrert lyd, og merkar god forskjell i lyden frå det gamle billige creative 5,1 settet mitt. men eg ville nok heller kjøpt eit litt betre 2,1 sett da det i mine ører gjev meir lyd for penga Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Creative Inspire T-7900 nokka for deg til 1 k.... eller så kan du ta denne Creative Gigaworks Pro Gamer G500 THX som gir deg enda sykere lyd / jeg antar at du vet hva THX er så... men hvis ikke så si i fra.... men du må ut med litt mer da... ca 0,7 k Endret 21. juli 2006 av LeeZarD Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304431 Logitech X-530 Høyttaler 5.1, 5 Satelitter og Subwoofer til 595,- er vel det som gir mest for pengene idag av 5.1 sett. Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 @LeeZard: 7.1-settet så fint ut det, problemet er bare at jeg dessverre ikke har noen mulighet til å plassere alle høttalerne i rommet THX er ikke ukjent for meg, men det settet blir nok dessverre litt for dyrt tror jeg Hvilken forskjell vil man egentlig merke? THX vs. non-THX? @Syar2003: Litt billig? Siden det gir mer for pengene er sikkert Empire-settet bedre, så da går jeg heller for det. Hvis ingen kommer med noen knakende gode innvendinger blir det nok Empire R451 5.1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Så at 530 er rimelig betyr at det er dårligere . Vi bruker samme i stua vi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå