Thor. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Min Predtc iDisk Tiny ble med vaskemaskinen idag . Hvordan kan jeg garantere eller få et håp om at den fungerer neste gang jeg plugger den i en maskin? Bør jeg plugge den i en drittmaskin først så min dyre ikke blir ødelagt? Kjipt Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Den burde virke. Pass på at den har blitt HELT tørr før du prøver den! Det kan være virent å bli kvitt det vannet som har kommet inn under plasten. Hvis den ikke er tørr kan du ødlegge både PC og minnepenn. jstrandl Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Ja det å ødelegge pc via usb vet jeg (En venn av meg testet multimeter i usb porten mens den var på). Lar den tørke til søndag ivertfall. Noen steder som er ypperlige å tørke en usb minnepinne på? Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Tør jeg foreslå tørketrommelen når du først har tatt vasken? Ellers er jo hva som helst varm plass med litt luftsirkulasjon en grei plass? Du får legge den ut i solen! Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Gi den en blås med en hårføner et par ganger for dagen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Eg har selv fått ødelagd et par USB PCI-kort med defekte minnepenner, en av disse ble også "vasket". Elektronikk tåler vann veldig bra, så lenge elektronikken ikke har strøm når den kommer i kontakt med vann. Og minnepenner har ikke strømkilder innebygd, kun eventuell strøm som har bygget seg opp i kretsene og ikke fått ladet seg ut(som kan være skadelige nok). Med mindre du hadde noe viktig på den, eller den var veldig dyr, ville eg kastet den og kjøpt meg ny. Eventuelt som du sier prøvd i en gammel maskin. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Regner med at min usb minnepinne vil fungere igjen over helgen og bli defekt om 2 til 3 måneder. Skjedde det med gamlemobilen min. Årsaken da var at det rustet gradvis Edit: Minnepinnen min skal få ligge på rommet mitt til jeg er ferdig med ferien. Den er så demontert som det går an (bare en metallboks igjen) Endret 20. juli 2006 av Thor. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 ta den med til en offentlig pc, f.eks et biblotek. Funker det smiler du pent, gaar PCèn istykker later du som ingenting og ungaar aa titte paa overvaakningskameraene i det du gaar ut Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Spyl den med isopropanol,den fjerner fuktigheten.Så slipper du problemet med rust og du kan bruke den etter 5 min... Har selv spylet skjermkortet mitt(GF6800LE) etter at vannkjølingen lekket, lot det tørke i 5 min(veiva det rundt i lufta) og kortet funker fin enda nesten 1 år etter.. Endret 20. juli 2006 av taz Lenke til kommentar
l_man Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har du varmekabler i gulvet og det ligger ett gulvteppe på varmekablene blir det temelig varmt! jeg tørka mobiln min under en gulvmatte som lå på varmekabel gulv! Lot den tørke i 12 timer så funka telefonen fint Lykke til;) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Hvor får jeg tak i isopropanol? Endret 20. juli 2006 av Thor. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Hvor får jeg tak i isopropanol? 6528204[/snapback] jernia / fargehandel Det heter Blå isopropanol Endret 21. juli 2006 av taz Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Eller kondensfjerner Kjenner mange som har vasket sin nye minnepenn, de har bare demontert den og lagt den til tørk, så virket den igjen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Høres bra ut. Akkurat nå ligger pinnen min i vinduet under en klut for å unngå at den blir for varm Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hårføner og soltørking vil vel gjøre susen! Men som de andre sier, vær ekstremt sikker på at den ikke inneholder vann når du plugger den inn i pcn! Kanskje lurt å prøve på en eldre maskin for å være *sikkersikker* ! Ha en fortsatt god natt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå