Gå til innhold

USB minnepinne ble med i vaskemaskinen. Tør jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har selv fått ødelagd et par USB PCI-kort med defekte minnepenner, en av disse ble også "vasket".

Elektronikk tåler vann veldig bra, så lenge elektronikken ikke har strøm når den kommer i kontakt med vann. Og minnepenner har ikke strømkilder innebygd, kun eventuell strøm som har bygget seg opp i kretsene og ikke fått ladet seg ut(som kan være skadelige nok).

Med mindre du hadde noe viktig på den, eller den var veldig dyr, ville eg kastet den og kjøpt meg ny. Eventuelt som du sier prøvd i en gammel maskin.

Lenke til kommentar

Regner med at min usb minnepinne vil fungere igjen over helgen og bli defekt om 2 til 3 måneder. Skjedde det med gamlemobilen min. Årsaken da var at det rustet gradvis

Edit: Minnepinnen min skal få ligge på rommet mitt til jeg er ferdig med ferien. Den er så demontert som det går an (bare en metallboks igjen)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Spyl den med isopropanol,den fjerner fuktigheten.Så slipper du problemet med rust og du kan bruke den etter 5 min...

Har selv spylet skjermkortet mitt(GF6800LE) etter at vannkjølingen lekket,

lot det tørke i 5 min(veiva det rundt i lufta) og kortet funker fin enda nesten 1 år etter..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Har du varmekabler i gulvet og det ligger ett gulvteppe på varmekablene blir det temelig varmt! jeg tørka mobiln min under en gulvmatte som lå på varmekabel gulv! Lot den tørke i 12 timer så funka telefonen fint :D

Lykke til;)

Lenke til kommentar

Hårføner og soltørking vil vel gjøre susen! Men som de andre sier, vær ekstremt sikker på at den ikke inneholder vann når du plugger den inn i pcn! Kanskje lurt å prøve på en eldre maskin for å være *sikkersikker* ! ;)

Ha en fortsatt god natt.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...