Gå til innhold

Hester er fine dyr

Swafty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interesting.

6522984[/snapback]

fredrikrb, det der var kun støtende og ubehagelig. Selv om hester ikke er mitt favorittdyr, finner jeg bildet VELDIG støtende. Kansje du kan fortelle litt om en fin hest, istedet for å poste bilder av døde hester med et skilt trødd ned i magen. Skjerp deg... :hrm:

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Mine opplevelser med hester begrenser seg kun til negative, men jeg kan godt fortelle om dem.

Første encounter: stakk hånden inn til en liten hest i Bø Sommarland som liten. Den bet, og slapp ikke.

Andre: Leirskolen, en feit fjording trampet på benet mitt flere ganger

Tredje: Gal hest som holdt på å tryne med meg på.

Helvetes dyr.

Lenke til kommentar
Mine opplevelser med hester begrenser seg kun til negative, men jeg kan godt fortelle om dem.

Første encounter: stakk hånden inn til en liten hest i Bø Sommarland som liten. Den bet, og slapp ikke.

Andre: Leirskolen, en feit fjording trampet på benet mitt flere ganger

Tredje: Gal hest som holdt på å tryne med meg på.

Helvetes dyr.

6522996[/snapback]

Enig med deg der, stygge og jævlige dyr, men jeg liker fortsatt ikke bilder av døde hester. Ekkelt...

Lenke til kommentar

Som mange andre jenter, så er jeg glad i hester. Jeg gikk på rideskole og var forrytter i mange år. Desverre er dette både en dyr og tidkrevende hobby, så jeg ga meg for noen år tilbake.

Jeg foretrekker litt "smekre" hester fremfor fjordinger, men for all del, fjordinger er fine hester det også. Er nok mange som tror fjordinger bare er trauste treige hester, men det er nok en misoppfatning.

Har ingen bilder å poste, litt dumt egentlig. Savner gode gamle Speedy Gonzales. Han var en liten grå blanding av araber og en eller annen rase. Var også forrytter for Lady Tampest (tidligere NM i trav for de som interesserer seg for det). Skal love dere at det gikk fort når hun først satte av gårde. Ikke kult når det er snø og glatt ute på asfalten, og du kommer til en sving hvor du er sikker på at det kommer til å gå galt. Da er det best å slenge seg av i første snøhaug :p

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

LOL. Synes jeg ser det for meg. Mannedrepende hester som driver og jager mennesker og spiser dem.

Hester er generelt sett fredelige dyr. De gjør ikke deg noe så lenge du ikke gjør dem noe. Mannevonde hester er som oftest mannevonde av en grunn. I de fleste tilfeller har de hatt noen ræva eiere som har behandlet dem feil.

Lenke til kommentar

Ja, hester står og sover. De kan låse knærne, derfor kan de holde seg oppreist selv om de sover.

Jeg likte hester før. Gikk på rideskole lenge og sånt. Vi har en kaldblods og en shettis hjemme, men jeg er faktisk småredd begge to (til og med shettisen, selv om han har kortere bein enn bikkja mi). Jeg har sett hva hester kan gjøre om de får det for seg at de skal skade, og har ikke lyst til å kjenne det på kroppen. En hest som angriper en hund er ikke særlig morsomt å se på.

Men, pene dyr. Ikke så firkanta som kuer. Og sprangridning er morsomt.

Lenke til kommentar

Jaja, selvfølgelig :) De ligger vel helst når de er to eller flere sammen (føler seg vel ikke trygge når de er alene). Men jeg oppfattet det som om han lurte på om de kunne gjøre det.. Og det kan de jo.

Også liker ikke hester å ligge på mykt underlag (høi, mye interessante fakta her nå). Det er fordi de skal ha muligheten til å reise seg raskt og spurte avgårde, og det tar lenger tid når underlaget er mykt, som f.eks sand eller madrasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...