Gå til innhold

Panasonic NVGS37 og NVGS180

Anbefalte innlegg

HeiJeg vet det ligge mange tråder om "hjelp jeg trenger videokamera" ute på forumet nå, men tar meg allikevel friheten til å spørre litt mer kyndige folk.

Jeg trenger hjelp til kjøp av videokamera, og står (foreløpig) mellom to alternativer. Jeg har _veldig_ liten peiling på videokamera, men jeg har lest litt rundt, og funnet ut av at disse( NVGS37 og NVGS180 ) er veldig bra, i ønsket prisklasse(3000-5500 kroner).

Jeg vil gjerne ha litt info/hjelp til sammeligning, og evt. andre videokameraer jeg burde ta en titt på.

På forhånd takk...

ps. Bruksomeråde skal mainly være "gutta spiller beach-volley, "vi er på fotballkamp", "party", "vi kjeder oss og lager jack-ass på lav nivå"- si? :-)

Jeg har også kjøpt meg en MacBook, så det må være kompitabelt med denne. Kommer også til å kjøpe meg en ekstern harddisk...

*** Who you trin’ to get crazy with ese? don’t you know I’m loco? ***

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ein av hovudforskjellane mellom dei to er at GS180 har tre biletbrikker (3CCD), ei for kvar primærfarge, noko som gjev betre fargegjengiving. Kompatibilitet med Macbook og iMovie, Final Cut Express eller noko anna skal ikkje vere problem, so lenge du bruker firewire.

6520113[/snapback]

Takk for kjapp tilbakemelding :) Jeg tror også jeg går for den "dyre" versjonen, siden jeg faktisk skal legge det inn på pc, redigere og kanskje brenne ut på dvd en gang... Men er det egentlig verdt 1k kroner ekstra? Eller er det minimal forskjell, som kun "profesjonelle" ser?

Lenke til kommentar
Ein av hovudforskjellane mellom dei to er at GS180 har tre biletbrikker (3CCD), ei for kvar primærfarge, noko som gjev betre fargegjengiving. Kompatibilitet med Macbook og iMovie, Final Cut Express eller noko anna skal ikkje vere problem, so lenge du bruker firewire.

6520113[/snapback]

Takk for kjapp tilbakemelding :) Jeg tror også jeg går for den "dyre" versjonen, siden jeg faktisk skal legge det inn på pc, redigere og kanskje brenne ut på dvd en gang... Men er det egentlig verdt 1k kroner ekstra? Eller er det minimal forskjell, som kun "profesjonelle" ser?

6520121[/snapback]

Camcorderinfo.com har testet gs180, som de har sammenlignet med storebror til gs37 som er gs59.

Utdrag fra testen:

The PV-GS180 is at the lowest end of Panasonic’s 3 CCD camcorder line and the PV-GS59 is at the top end of the 1 CCD line. So what separates these two camcorders other than two CCDs and $120? Actually quite a lot, and enough in our opinion to justify the price spread. Most notably, the PV-GS59 is no match for the PV-GS180 when it comes to video quality. The 3-chip model produces sharper, brighter, and produced better colors while the PV-GS59’s image was noisy and not terribly sharp, i.e. run-of-the-mill for a $379 camcorder. While video quality is the most important feature differentiating these two models, the PV-GS59 does have a 2.7” LCD, a powerful 30x optical zoom, and a remote control vs. only a 2.5” LCD, 10 x optical zoom, and no included remote on the PV-GS180. In short, the 1-chip Panasonic comes with more bells and whistles and a similar feature set but falls far short of the PV-GS180 in terms of video performance. We believe value trumps the other concerns, and so our vote goes to the PV-GS180.

Resten av testen kan leses her.

Endret av torve
Lenke til kommentar
Camcorderinfo.com har testet gs180, som de har sammenlignet med storebror til gs37 som er gs59.

Utdrag fra testen:

The PV-GS180 is at the lowest end of Panasonic’s 3 CCD camcorder line and the PV-GS59 is at the top end of the 1 CCD line. So what separates these two camcorders other than two CCDs and $120?...  ...Resten av desten kan leses  her.

6520396[/snapback]

Takk, det var til ganske så stor hjelp :-) Tror nok jeg går for bildekvalitet, og svir av 1k ekstra. *glede seg* :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...