Gå til innhold

skrekk film? noen sikkelig gode?

hansol123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening er skrekkfilmer anno 2006 heller labert. Ja, man skvetter osv, men hvor er storyen og poenget bak det hele? Det hele blir bare en meningsløs situasjon neddynket i effekter. Let heller fram de gode gamle klassikerene som A Nightmare On Elmstreet, Friday 13th og Halloween. Man skal lete lenge etter en mer klam og utrivelig stemning som det er i den første Elmstreet filmen. Så klart, legger man mer vekt på effekter o.l istede for atmosfære, er ikke disse filmene noe for dere, siden disse filmene begynner å dra på årene.

Filmer fra nyere tider som inneholder scener som vil få kameraten din til å hoppe i stolen:

- The Grudge (Lyden denne jenta gir fra seg vil hjemsøke drømmene til kameraten din i ukesvis).

- The Ring (Noen sier det er verdens skummleste film, selv sier jeg den skuffet stort. TV scenen er kanskje noe av det latterligste jeg har sett, men noen lar seg tydeligvis skremme av det).

- Ny-innspillingene av The Excorsist (den nyeste har forresten nettopp kommet på DVD) kan være av underholdning.

Er ikke mange av dagens skrekkfilmer man blir skikkelig redde av, så gidder ikke å nevne de utallige filmer man ser og til slutt tenker "hvorfor i h**** så jeg nettopp dette?" Som sagt, finn heller fram de gode gamle klassikerene :thumbup:

Lenke til kommentar

- The Grudge (Lyden denne jenta gir fra seg vil hjemsøke drømmene til kameraten din i ukesvis).

6510394[/snapback]

Ikke at jeg syntes The Grudge var spesiellt skummel, men så den på kino sammen med xn som syntes den var særdeles skummel. Og gjett hvem som lå å lagde den lyden i søvne etterpå og nesten måtte sove på sofaen den natta... :p

Men se om du får tak i Evil Dead-filmene. Morsomme, og litt småcreepy innimellom!

Lenke til kommentar

28 Days Later var ganske artig må eg si. lett å la seg kveppe og muligens synke litt ned i stolen av den. personlig er det bare en film som noen gang har skremt meg og det er litt pinlig å si er Minority Report. er noe med skallede kvinner i vannlignende veske som får sete mitt vått av urin og svette. men for å komme tilbake til poenget så er The shining den beste skrekkfilmen eg kan komme på. er også fan av The Amityville Horror klassikerene. Den nye var ikke skit den heller ;) håper eg har vært noe til hjelp.

Endret av sharona
Lenke til kommentar

Den ekleste skrekkfilmen jeg har sett på lang tid må være "The Hills Have Eyes". Det som er synd er vel at den ikke er å oppdrive på DVD ennå, så jeg får heller anbefale "The Ring", "The Grudge" og "The Amityville Horror". Sistnevnte var litt jævlig. Snakker om remaken altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...