Fisker Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Ja, siden det finnes albumguider til mange forskjellige band nå etter hvert, så følger jeg opp med en til drittsekkbandet Guns N' Roses. Skal skrive om alle albumene, og senere om de forskjellige medlemmene (kun de som har vært der over en litt lengre periode, riktignok). Jeg vet at man skal gi karakterer til de forskjellige albumene, men jeg velger heller å lage en liste med det beste albumet på topp og dårligste nederst. Håper dette er greit, for jeg synes det er litt vanskelig å gi karakterer på ting. Live ?!*@ Like a Suicide (1986) I 1986 kom det første albumet til Guns N' Roses, som ikke ble noen særlig stor suksess. De forskjellige låtene hørtes ut som live-låter, men det ble innrømmet at det ble lagt til publikum-lyder overdubbet senere. Kun 10 000 kopier av platen ble produsert, men låtene kom likevel med på Lies som kom noe senere. EP-en er nå kun et samleobjekt for Guns N' Roses-fans. To av sangene var coverlåter, Rose Tattoo sin Nice Boys og Mama Kin som opprinnelig er en Aerosmith-sang. Låt-liste: Reckless Life Nice Boys Move To The City Mama Kin Appetite for Destruction (1987) Welcome To The Jungle som den første singelen. Det ble ingen stor suksess i starten, men da grunnleggeren av Geffen Reckords, David Geffen, ble bedt om å støtte bandet, fikk han MTV til å sende musikkvideoen til singelen. Selv om den ikke ble sendt i 'prime time', heller tider som fem om morgenen, så ble den oppdaget av seere, som fikk videoen til å bli spilt mer. Og slik ble GN'R populært. I England var det ikke Welcome To The Jungle som ble brukt til å promotere det nye albumet, men låten It's So Easy. Cover-arten til albumet ble forandret senere, opprinnelig så det slik ut, men ble forandret etter ønske av vokalist Axl Rose. - Welcome to The Jungle - Denne låten herjet på hitlister verden over og var sangen som fikk folk "hekta" på Guns N' Roses. Dette er en 4 og et halvt minutt lang sang der alt stemmer. Gitarriffene, stønningen til Axl Rose (anagram: Oral sex) og de fengende rytmene. Det er ikke rart at denne sangen ble populær. - Sweet Child O' Mine - Dette er nok en av rockehistoriens beste låter. Slash sitt riff på begynnelsen, soloen underveis, det herlige refrenget. Alt er perfekt. Sangen var Guns N' Roses første som ble en nr.1 på Billboard Hot 100-liste, i tillegg ligger den også på en 37-ende plass på Guitar World sin liste over 100 beste gitarsoloer. Låten skal visstnok ha begynt med at gitaristen Slash spilte en gitarsolo for moro skyld under en jam session, som en slags "sirkus-melodi". Trommisen, Steven Adler, ba han om å spille det igjen, før den andre gitaristen Izzy Stradlin begynte å spille til. Så kom Axl Rose og begynte å synge kjærlighetsbrevet han hadde skrevet til kjæresten. Om dette stemmer eller ikke er jeg usikker på. - Paradise City - Dette er rett og slett en fantastisk sang. Et fantastisk refreng. Take me down to the Paradise City, where the gras is green and the girls are pretty. Det triste med det flotte refrenget er at det visstnok skal handle om heroin. Slash ville at det skulle være Take me down to the paradise city where the girls are fat and they got big titties, men det ble nedstemt. Skuffende nok. Sangen brukes som avslutningslåt på de fleste konsertene. Låt-liste: Welcome To The Jungle It's So Easy Nightrain Out To Get Me Mr. Brownstone Paradise City My Michelle Think About You Sweet Child O' Mine You're Crazy Anything Goes Rocket Queen Høydepunkter (bortsett fra låtene nevnt over): Soloen i Nighttrain, eller hele låten egentlig, refrenget i Paradise City. GN'R Lies (1988) På den ene siden av denne EP-en fant man de fire låtene fra Live ?!*@ Like a Suicide , og på den andre fire akustiske låter. Låten One In A Million ble ganske kontroversiell og mislikt av kritikere, grunnet deler av teksten; Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Immigrants and faggotsThey make no sense to me They come to our country And think they'll do as they please Like start some mini Iran Or spread some fucking disease og: Police and niggers That's right Get out of my way. Axl Rose selv nektet riktignok for at han stod for noen av disse ordene, og var ingen rasist. Platen inneholder også en akustisk versjon av You're Crazy, som var en av sangene på Appetite For Destruction. Låt-liste Reckless Life Nice Boys Move To The City Mama Kin Patience Used To Love Her You're Crazy One In A Million Høydepunkter: One In A Million og Patience. To fantastiske akustiske låter. Use Your Illusion I (1991) Den 17. september 1991 slapp Guns N' Roses to separerte album på samme dag: Use Your Illusion I og II. Grunnen til at det ble to album var at i løpet av de tre årene fra albumet Lies hadde bandet gjort klar 36 låter til et nytt album. Dette ble selvfølgelig for mange til å gi ut på èn CD, og bandet selv ønsket å gi ut en boks med 4 CD-er. Dette ble nedstemt av produsentene som mente at fansen ikke ville ha rå til det. For å markedsføre albumene kom Use Your Illusion World Tour, som bidro både til mye penger og at Guns N' Roses fikk et enda større rykte på seg for å være bråkmakere. Den første platen inneholder flere gode låter som Don't Cry, November Rain og Don't Damn Me. Det er en ganske tydelig forskjell på denne platen og Lies, her har låtene et mye mer profesjoneltpreg over seg, og er meget godt laget. Men det er kanskje i overkant å selge det som to album, jeg tror det smarteste kanskje ville vært å lage alle de beste på ett enkelt. Da ville Use Your Illusion fått enda større status enn det de fikk. Min mening riktignok. - Don't Cry - Kanskje en av rockehistoriens beste ballader. En perfekt blanding av gitarsolo og rolig melidøs balladeri. Dette er en sang hvor alt klaffer. Den ble en stor hit da den kom ut, og er en perfekt slow-sang. Teksten skal visstnok handle om en jente som gitaristen Izzy Stradlin datet, som Axl Rose var interessert i selv. Kvelden da Axl måtte si hade til denne damen, gråt han, og hun sa "Don't cry". Kvelden etter skrev Stradlin og Axl låten på fem minutter. - November Rain - Nok en fantastisk rocka ballade. Med Axl Rose bak pianoet og Slash med gitaren er denne sangen dynamitt. Musikkvideoen er fantastisk, spesielt med gitarsoloen i ørkenen. Uansett er det beste med denne sangen avslutningen. Hver eneste gang klarer jeg ikke la vær å skru opp volumet, stoppe helt opp med det jeg driver med og bare nyte det. Herlig. Helt fantastisk. Låt-liste: Right Next Door To Hell Dust N' Bones Live And Let Die Don't Cry Perfect Crime You Ain't The First Bad Obsession Back Off Bitch Double Talkin' Jive November Rain The Garden Garden of Eden Don't Damn Me Bad Apples Dead Horse Coma Høydepunkter: November Rain, Don't Cry og Don't Damn Me. Use Your Illusion II (1991) Etter min mening er denne platen enda bedre enn Use Your Illusion I. De fem første sangene er alle låter som kunne solgt i bøtter og spann som singler. Civil War er soleklart en av de beste låtene til bandet, en til dels rolig sang som bare er fantastisk. Men det var riktignok sangen You Could Be Mine som frontet dette albumet, og gjorde at det ble mer solgt enn I-eren. I tillegg til egenproduserte låter var det også her å finne en cover av Bob Dylans legendariske Knockin' on Heaven's Door, og Axl slapp til andre folk på vokalen på enkelte sanger. På låten So Fine er det bassisten Duff McKagan som synger, og 14 Years er delvis sunget av Izzy Stradlin. - Estranged - Denne sangen følger i sporene til Don't Cry og November Rain fra Use Your Illusion I. En rolig piano-sang, med en nydelig tekst. Låten er ganske lang, over ni minutter. Det spiller ingen rolle. For her er det herlig gitar av Slash & Co, herlig vokal av Axl Rose. Perfekt. Det er faktisk noe som hadde forandret seg litt fram til Illusion-platene; stemmen til Rose. På de første albumene var den fæl, og ekstra skrikete, men her har han tydelig utviklet vokalen til det bedre. Noe som er meget positivt. - Knockin' on Heaven's Door - Her har vi coverlåten fra Bob Dylans låt. En veldig rocket versjon er dette, noe som har gjort at enkelte fans av orginalen river seg i håret, men etter min mening er denne fantastisk. Gitarsoloen er fantastisk, og alt er perfekt. Teksten er jo også fantastisk, men den kan vi jo ikke skryte GN'R for å ha laget. - My World - My World var en sang som skapte litt trøbbel, det var faktisk veldig få i bandet som visste om den - før platen ble gitt ut. Sangen er egentlig en Axl Rose-solo, og er ikke av de mest fantastiske. Høres mer ut som en blanding av en rappe-sang og en rockelåt, men ingen av delene blir bra. Låt-liste: Civil War 14 Years Yesterdays Knockin' on Heaven's Door Get in the Ring Shotgun Blues Breakdown Pretty Tied Up Locomotive So Fine Estranged You Could Be Mine Don't Cry My World Høydepunkter: Civil War, Estranged, Get in the Ring og Knockin' on Heavens Door. The Spaghetti Incident? (1993) Tittelen på dette albumet skal visstnok komme fra en episode med tidligere trommis i bandet, Steven Adler. Han har flere ganger annmeldt Guns N' Roses, blant annet fordi han mener at han ikke har fått penger for låter han har spilt på. I en rettsak forklarte han en gang om "the spaghetti incident". Kvelden før en konsert spiste bandet middag sammen, og en av bandmedlemmene skulle visstnok ha spist spaghettien til Adler. Når han spurte hvem som hadde spist spaghettien hans, så lo de av han. Dette albumet var begynnelsen på slutten av Guns N' Roses. Proppet med coverlåter fra 70 og 80-tallets punk og rock-låter, ble oppfølgeren til Use Your Illusion en eneste stor skuffelse. Den eneste sangen derfra jeg faktisk hører på er den siste - I Don't Care About You. Men den er ikke særlig god i forhold til de gamle slagerne. Låt-liste: Since I Don't Have You New Rose Down on the Farm Human Being Raw Power Ain't it Fun Buick MacKane (Big Dump Sex) Hair of the Dog Attitude Black Leather You Can't Put Your Arms Around a Memory I Don't Care About You. Live Era: '87 - '93 (1999) Da Live Era kom ut var de fleste medlemmene fra gode, gamle Guns N' Roses enten sparket eller sluttet, og den eneste som stod igjen var Axl Rose. De fleste låtene på denne live-platen er fra Use Your Illusion-turneèn fra '91 til '93. Det er en dobbel CD med låter fra Appetite for Destruction, Lies og Use Your Illusion. En veldig god grunn til å skaffe seg denne er det å høre Rose skrike ut: "Do you know where the fuck you are?!" før Welcome to the Jungle begynner. Låt-liste: CD 1; Nightrain Mr. Brownstone It's So Easy Welcome to the Jungle Dust N' Bones My Michelle You're Crazy Used to Love Her Patience November Rain CD 2: Out to Get me Pretty Tied Up Yesterdays Move to The City You Could Be Mine Rocket Queen Sweet Child O' Mine Knockin' on Heavens Door Don't Cry Estranged Paradise City Høydepunkter: Estranged, Nightrain, Knockin' on Heaven's Door og avslutningslåten Paradise City. Chinese Democracy (?) Det var vel i 1998 at det gikk rykter om at Axl Rose og bandet jobbet på et nytt album. Etterhvert fikk dette tittelen Chinese Democracy. Det har etterhvert lekket ut en del låter på nettet, og Guns N' Roses er godt i gang med en ny turnè. - Better - Med en en ny, interessant sound kom denne demo-låten ut på verdensveven nå i februar. Med ganske "moderne" gitarspill på starten, er det lett å skjønne at nye GN'R ikke er det samme som de gamle. Ikke bare er sangen mer moderne, men også ganske mye mer rocka. - I.R.S. - Dette er nok en av mine personlige favoritter av Chinese Democracy. Med et herlig refreng, som det er perfekt for mine vakre sangstemme er denne låten herlig, i tillegg til et fantastisk gitarriff fra Buckethead (?). - There Was A Time (T.W.A.T.) - Dette er også en av de låtene som har lekket ut på nettet. Det skal visstnok være en av Axl Rose sine favoritter fra det nye albumet, sammen med The Blues og Better. Gitarsoloen her er orgasmisk, og rett og slett herlig. Dette er grunnen til at vi gleder oss til Chinese Democracy. Låter som kan forventes til Chinese Democracy: Catcher in The Rye Madagascar T.W.A.T. Better I.R.S. Chinese Democracy The Blues This I Love Silkworms Bedouins Rhiad Rangering av de forskjellige albumene Use Your Illusion II Appetite For Destruction Use Your Illusion I Lies Live ?!*@ Like a Suicide The Spaghetti Incident? Hva har skjedd etter dette? Etter at det siste albumet - The Spaghetti Incident - kom ut i '93, har det vært lite liv fra Guns N' Roses. Slash kom og gikk litt for omtrent et år og startet et prosjekt kalt Slash Snakepit (kommer tilbake til), før han i 1996 sluttet fullstendig i bandet. I 2002 kom Velvet Revolver, som hadde tre tidligere Guns-medlemmer: Slash, Matt Sorum og Duff McKagan og til høsten ventes det et nytt album fra god-guttene. Endret 24. juli 2006 av Fisker Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 - Paradise City - Dette er rett og slett en fantastisk sang. Et fantastisk refreng. Take me down to the Paradise City, where the gras is green and the girls are pretty. Det triste med det flotte refrenget er at det visstnok skal handle om heroin. Slash ville at det skulle være Take me down to the paradise city where the girls are fat and they got big titties, men det ble nedstemt. Skuffende nok. Sangen brukes som avslutningslåt på de fleste konsertene. 6509161[/snapback] Refrenget skulle også være: Take me down to the paradise city, where it ain't no niggers and the girls are pretty. Dette ble også nedstemt pga Slash er halvt afroamerikaner. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det dere skriver om at teksten til Paradise City egentlig "skulle være" ditt og datt og sånn, stemmer ikke helt, hvis man skal pirke litt.. For, det er det ("big titties", osv) som var "orginalteksten" til Paradise City, før det ble en ordentlig sang ut av det.. Altså; en morsom strofe med tilhørende riff.. en spøk, mer eller mindre.. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Det er godt mulig du har rett, Bone, men det er vel egentlig ganske vanskelig å vite 100 % sikkert hva som egentlig har skjedd, og hva den egentlig handlet om. Jeg sier ikke at jeg har rett og du har feil, jeg aner egentlig ikke. Det er nå en små-artig historie uansett. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det er godt mulig du har rett, Bone, men det er vel egentlig ganske vanskelig å vite 100 % sikkert hva som egentlig har skjedd, og hva den egentlig handlet om. Jeg sier ikke at jeg har rett og du har feil, jeg aner egentlig ikke. Det er nå en små-artig historie uansett. 6513504[/snapback] Det er sant! Nei, slik jeg har hørt det (lest i en eller annen Guns -bok for en del år tilbake, som ble skrevet før Illusion kom ut, da "Get in the Ring" fortsatt ble omtalt som "Why Do You Look at Me When You Hate Me"), så sier Slash (tror jeg det var) at Paradise City orginalt (altså; den spede begynnelsen) var noe de moret seg med å synge i fylla, eller whatever.. For, det hadde jo en slik fengende rytme og tone (og lyrikk) hehe.. og det stemmer jo! Men, du har så rett, slike ting kan man vel aldri vite helt sikkert! Og for de som ikke har hørt dette i hele tatt, så er det jo en vittig historie! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Da har jeg oppdatert med Use Your Illusion I. Kanskje jeg skriver om 2-eren senere i dag, før jeg går i gang med Chinese Democracy som enda ikke har kommet ut. Har også planer om å skrive om solo-prosjekter, og band som Velvet Revolver og Slash' Snakepit. Edit; Da var II-eren ferdig, og neste er selvfølgelig The Spagetti Incident, ikke Chinese Democracy. Blir kanskje ikke noe oppdatering før lørdag, siden jeg reiser en kjapp tur på hytten i morgen. Endret 19. juli 2006 av Fisker Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Liten oppdatering: Har skrevet ferdig om alle studio-albumene, og en kjapp kommentar om hva som har skjedd etter at storhetstiden var over. Det neste som kommer er: Chinese Democracy (kommende Guns-album) Slash' Snakepit (et band med Matt Sorum, Slash og Gilby Clark fra GN'R) Velvet Revolver (rockeband med Slash, Sorum og McKagan) Duff McKagan (solo) Izzy Stradlin (solo) De to sistnevnte har jeg ikke så veldig god kontroll over, så ikke forvent allverdens Endret 24. juli 2006 av Fisker Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Oppdatert med Live Era og Chinese Democracy. Var litt liten interesse her, ja. Trippelposter, jo. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Personlig synes jeg du burde nevnte Civil War når du innpå de bra låtene fra Use Your Illution II. Ellers er bra guide. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Du kan jo ta med "This I Love", som mye sannsynlig kommer til å komme på albumet, dog er ikke dette bekreftet.. This I Love skal/skulle (i utgangspunktet) være 'part III of the fucking trilogy' ..eneste sikre "bekreftelsen" jeg har på den kommer på albumet, er en forsnakkelse som kom fra trommeteknikeren til Guns N' Roses, som har jobbet i studioet med gutta siden '99, eller noe, som jeg var så heldig å få snakke med før konserten nå den 8. juli. Jeg spurte han om diverse, og hvilke sanger som kom på albumet, blandt annet "This I Love", hvorpå han svarte "Yes!", så ble det stille, så begynte han "no, no, well, I don't know...", osv.. Jeg tolker dette som en klar forsnakkelse, i hvert fall siden jeg var der selv.. Han kunne vel også bekrefte (ikke i hermetegn denne gangen) at det kommer til å bli 13 sanger på det nye albumet. Det kan jo allikevel forandres, selvfølgelig.. Til min store skuffelse blir visstnok ikke "Oh My God" -relansert! Hadde håpet at den skulle komme på en CD, annet enn en soundtrack.. De sangene du HAR listet opp kommer "garantert" på albumet.. Mer ukjent er det med de andre nye sangene som du glemte å nevne (i tillegg til Madagascar, The Blues, osv); Silkworms, og Rhiad and the Bedouins, sistnevne er en liten favoritt.. Når det gjelder Velvet Revolver sa nå han trommetekniker -karen, samt bassteknikeren (som også fungerer som tekniker for Izzy Strandlin på turné), at Velevet Revolver var garantert ferdig.. det var nesten bare snakk om å vente på en offisiell "statement".. Problemet var at hvert bandmedlem hadde hver sin manager som ikke klarte å bli enige med produsenten (eller noe), og det var vanskelig nok å komme til enighet selv med én manager, nå var det hele 4-5. Så, som ryktet på nettet visstnok også sier (som jeg personling ikke har fått med meg), så er Velvet Revolver ferdig.. Jeg fikk også spurt om Slash, og han kunne fortelle at Axl og Slash har snakket flere ganger med hverandre på telefon den siste tiden, som venner(!). Personlig tror jeg ikke på noen reunion, men det er veldig koselig å høre at de er venner igjen.. eller i hvert fall på snakkefot.. Kanskje noen gjesteopptredener er i sikte.. DET er jo mulig! GUNS N' ROSES!! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Marley: Selvfølgelig, den har jeg glemt. Civil War MÅ jo nevnes! Bone: Det var en del av de låtene du nevnte der jeg ikke har hørt om, men jeg kan selvfølgelig liste de opp Oh My God tvilte jeg litt på skulle komme, så da fikk jeg rett på den. Rhiad har jeg ikke hørt noe særlig om, så jeg hadde helt glemt den. Min feil, beklager. Når det gjelder Velvet Revolver sa nå han trommetekniker -karen, samt bassteknikeren (som også fungerer som tekniker for Izzy Strandlin på turné), at Velevet Revolver var garantert ferdig.. det var nesten bare snakk om å vente på en offisiell "statement".. Problemet var at hvert bandmedlem hadde hver sin manager som ikke klarte å bli enige med produsenten (eller noe), og det var vanskelig nok å komme til enighet selv med én manager, nå var det hele 4-5. Så, som ryktet på nettet visstnok også sier (som jeg personling ikke har fått med meg), så er Velvet Revolver ferdig.. 6546500[/snapback] Dette overrasker meg litt. Jeg tror det var på Times Square i New York at jeg leste at de kom med nytt album, på en sånn "nyhetsgreie" til MTV. Jaja, da ble det minus der også, ja. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Refrenget skulle også være: Take me down to the paradise city, where it ain't no niggers and the girls are pretty. Dette ble også nedstemt pga Slash er halvt afroamerikaner. 6510234[/snapback] Dårlig vandrehistorie? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Refrenget skulle også være: Take me down to the paradise city, where it ain't no niggers and the girls are pretty. Dette ble også nedstemt pga Slash er halvt afroamerikaner. 6510234[/snapback] Dårlig vandrehistorie? 6547987[/snapback] stfu plz 6548063[/snapback] Idiot Kan du prøve å komme med et skikkelig innlegg for en gang skyld? 6548523[/snapback] å kom igjen a! se hva du har skrivi i denna posten a! ------------ Ontopic: bra historie.. du burde ha med no rundt Charles manson greiene og velvet revolver også Når det gjelder Velvet Revolver sa nå han trommetekniker -karen, samt bassteknikeren (som også fungerer som tekniker for Izzy Strandlin på turné), at Velevet Revolver var garantert ferdig.. det var nesten bare snakk om å vente på en offisiell "statement".. Problemet var at hvert bandmedlem hadde hver sin manager som ikke klarte å bli enige med produsenten (eller noe), og det var vanskelig nok å komme til enighet selv med én manager, nå var det hele 4-5. Så, som ryktet på nettet visstnok også sier (som jeg personling ikke har fått med meg), så er Velvet Revolver ferdig.. http://www.mattsorum.com/blog/blogframeset.html Endret 25. juli 2006 av zomax Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 beste guide. jeg digger GNR Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Lærte mye av denne guiden, bra tiltak Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Personlig elsker jeg Lies over UYI-albumene.. Men finfin guide, dette Hadde tenkt å lage en selv, men så laga du en før meg Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mine GNR favoritter er:Welcome to the jungle Pretty Tired up mr Brownstone Rocket queen Locomotive Har alle CDene deres. Men jeg liker ikke den nye guns n roses. Er det noen her som hører på velvet revolver? Ganske annerledes musikk, men bra. Synes ny rock fortiden er så annerledes en det var på 70/80 tallet. deilig å høre på. Det er en av mine favorittband av de helt nye. Selvom de alle kommer fra gamle band. gleder meg til den nye CDen. Jeg syntes egentlig at det hørtes litt ut som det var inspirert av The Beatles. Hva synes dere? Endret 1. februar 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Nydelig. Som Marley sa, få inn Civil War og den er så godt som komplett. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Welcome To The Jungle som den første singelen. Det ble ingen stor suksess i starten, men da grunnleggeren av Geffen Reckords, David Geffen, ble bedt om å støtte bandet, fikk han MTV til å sende musikkvideoen til singelen. Selv om den ikke ble sendt i 'prime time', heller tider som fem om morgenen, så ble den oppdaget av seere, som fikk videoen til å bli spilt mer. Og slik ble GN'R populært. I England var det ikke Welcome To The Jungle som ble brukt til å promotere det nye albumet, men låten It's So Easy.Cover-arten til albumet ble forandret senere, opprinnelig så det slik ut, men ble forandret etter ønske av vokalist Axl Rose. Den egentlige grunnen til at den ble endret var at den ble forbudt bare etter noen måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå