Gå til innhold

Ny bærbar, noen som har forslag?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal i disse dager kjøpe meg en ny bærbar PC. Visse krav er satt:

- Den skal kunne brukes på trådløst nettverk av type G

- Den skal kunne brukes på vanlig bredbånd, LAN, kall det hva du vil

- Den bør ikke koste mer enn 7000-8000 kr, pris kan diskuteres dersom det vil tjene meg mye å gå opp litt

- Den skal kunne brukes knirkefritt til Internett, MSN, studier, og gjerne et spill i ny og ne til å koble av med (er ikke ment som en gamingmaskin)

- Den skal ikke være veldig tung

- Den skal ha en bra skjerm, når jeg sier bra mener jeg ikke "OMG, top of the marked FTW, LOLZ" osv, men en helt ok, bra skjerm

Takk for all hjelp!

Tor Erik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg skal i disse dager kjøpe meg en ny bærbar PC. Visse krav er satt:

- Den skal kunne brukes på trådløst nettverk av type G

- Den skal kunne brukes på vanlig bredbånd, LAN, kall det hva du vil

- Den bør ikke koste mer enn 7000-8000 kr, pris kan diskuteres dersom det vil tjene meg mye å gå opp litt

- Den skal kunne brukes knirkefritt til Internett, MSN, studier, og gjerne et spill i ny og ne til å koble av med (er ikke ment som en gamingmaskin)

- Den skal ikke være veldig tung

- Den skal ha en bra skjerm, når jeg sier bra mener jeg ikke "OMG, top of the marked FTW, LOLZ" osv, men en helt ok, bra skjerm

Takk for all hjelp!

Tor Erik.

6508114[/snapback]

Stilig, tenk at du ønsker alt dette i samme pakke. Og det må være billig. Først av alt, det er tre ting i den bærbare verden som drar opp prisen:

** Lett og anvendelig

** Bra skjerm

** Dedikert skjermkort for smått med spilling.

At den skal kunne brukes knirkefritt opp mot internett har ingenting med selve maskinvaren å gjøre, men utstyret du har koblet til maskinen for å kunne surfe på nettet.

Spill krever alltid mye, uansett.

For en pris til 7-8000 kr, så får du ikke alt dette i en og samme pakke. Du må opp i pris, hvis ikke ender du på en type "elkjøp-maskin", noe som ikke er å anbefale i det hele tatt.

Lenke til kommentar
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415

Kanskje elprice har mest for pengene ennå??  den koster bare 6995,-

6508158[/snapback]

Ser bra ut for meg, noen som kan bekrefte egils teori? :)

Stilig, tenk at du ønsker alt dette i samme pakke. Og det må være billig. Først av alt, det er tre ting i den bærbare verden som drar opp prisen:

** Lett og anvendelig

** Bra skjerm

Stilig, tenk at du fikk lov til å leke litt ovenfra og ned med meg :roll:

Om du ser bedre etter, forteller jeg meg at jeg ønsker meg en ikke veldig tung PC, med en ok skjerm, som kan brukes til et spill i ny og ne, men ingen gamingmaskin. Jeg er da ikke helt borti natta når det gjelder PC. Grunnen til at jeg spør, er at jeg per i dag ikke er helt oppdatert på markedet av bærbare PCer.

Lenke til kommentar

Når ble 3kg TUNGT med store bokstaver? Er du en liten svak gutt? Har selv en HP som veier 3kg, og den er ikke tung. Jeg er heller ikke den sterkeste gutten i gata for å si det sånn.

[edit] Den ser grei ut, men ikke regn med spilling, da den sannsynligvis har noe intel GMA dritt.. (står ingenting om skjermkortet i den?)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415

Kanskje elprice har mest for pengene ennå??  den koster bare 6995,-

6508158[/snapback]

Ser bra ut for meg, noen som kan bekrefte egils teori? :)

** Lett og anvendelig

** Bra skjerm

Stilig, tenk at du fikk lov til å leke litt ovenfra og ned med meg :roll:

Om du ser bedre etter, forteller jeg meg at jeg ønsker meg en ikke veldig tung PC, med en ok skjerm, som kan brukes til et spill i ny og ne, men ingen gamingmaskin. Jeg er da ikke helt borti natta når det gjelder PC. Grunnen til at jeg spør, er at jeg per i dag ikke er helt oppdatert på markedet av bærbare PCer.

6508219[/snapback]

My bad, ordvalget var ikke helt heldig :blush:

Men for en sum av 6990,- så får du mye, men jeg ville også ha tittet litt rundt andre steder. Og har du mulighet for å strekke deg litt lengre enn 8000,- så kan det tenkes at det finnes flere alternativer. Alt avhenger av hva du skal bruke den vil, og med det så mener jeg om du har tenkt å ha den stående på skrivebordet eller å ta søndagssurfen på senga. Da duger den fra elprice mer enn godt nok. Har du tenkt å dra den med på toget hver dag og bære den mye, ville jeg ha sett på andre alternativer.

Håper det var litt bedre til svar... :)

Lenke til kommentar
Når ble 3kg TUNGT med store bokstaver? Er du en liten svak gutt? Har selv en HP som veier 3kg, og den er ikke tung. Jeg er heller ikke den sterkeste gutten i gata for å si det sånn.

[edit] Den ser grei ut, men ikke regn med spilling, da den sannsynligvis har noe intel GMA dritt.. (står ingenting om skjermkortet i den?)

6508266[/snapback]

Kan tenkes jeg ikke løfter 200KG i benk, men jeg liker ikke tanken på store, tykke maskiner som er vanskelig å ha med seg rundt og relativt tunge å bære. 3KG er tungt om du skal gå med den på rygget påvei til skole eller jobb. Det har jeg testa selv med noen ekstra bøker i sekken eller annet. Smått er godt i dataverden, mener da jeg :)

Men enig at intel gma ikke er høydepunktet på maskina.

Lenke til kommentar
My bad, ordvalget var ikke helt heldig  :blush:

Men for en sum av 6990,- så får du mye, men jeg ville også ha tittet litt rundt andre steder. Og har du mulighet for å strekke deg litt lengre enn 8000,- så kan det tenkes at det finnes flere alternativer. Alt avhenger av hva du skal bruke den vil, og med det så mener jeg om du har tenkt å ha den stående på skrivebordet eller å ta søndagssurfen på senga. Da duger den fra elprice mer enn godt nok. Har du tenkt å dra den med på toget hver dag og bære den mye, ville jeg ha sett på andre alternativer.

6508287[/snapback]

Du er unnskyldt. ;)

Altså, jeg kommer ikke til å bære den veldig mye, muligens litt, menmen. 3 kg kan da ikke være et problem dersom en har veske til den, i alle fall slik jeg ser det. Batteritid er et emne som ikke har vært oppe enda, det vil selvsagt bli satt pris på om den lever en stund uten strømadapter. Likevel, ut i fra det jeg vet vil ikke et program som Microsoft Word trekke så mye strøm, vil det? De fleste PCer klarer vel å kjøre det noen timer..?

EDIT: Forslag til andre PCer settes fortsatt pris på! :)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Ikke ille den. Ser at det fremdeles er Intel GMA som gjelder, men det er mulig at jeg ikke vil få noe annet til denne prisen. :/

Ser at det er butikker jeg ikke har noen erfaring med som selger billigst, men det bør da være mulig å stole på folk...

Lenke til kommentar
My bad, ordvalget var ikke helt heldig  :blush:

6508287[/snapback]

Du er unnskyldt. ;)

Altså, jeg kommer ikke til å bære den veldig mye, muligens litt, menmen. 3 kg kan da ikke være et problem dersom en har veske til den, i alle fall slik jeg ser det. Batteritid er et emne som ikke har vært oppe enda, det vil selvsagt bli satt pris på om den lever en stund uten strømadapter. Likevel, ut i fra det jeg vet vil ikke et program som Microsoft Word trekke så mye strøm, vil det? De fleste PCer klarer vel å kjøre det noen timer..?

EDIT: Forslag til andre PCer settes fortsatt pris på! :)

6508323[/snapback]

Thank's :)

Jeg hadde en Elitegroup maskin som jeg kjøpte fra www.multicom.no engang i tiden. Den hadde en 1,5GHZ Intel Pm og hold i ca 2,5 timer. Etterhvert holdt den i en halvtime. Da jeg byttet maskin grunnet jobb bytte, fikk jeg en IBM T43, og den holder i nesten fire timer. Det er noe av det beste jeg har hatt på en bærbar.

Det er trist å gå tom for strøm. IBM er i allefall flinke så vidt jeg kan uttale meg. Elitegroup holdt en liten stund, og tapte seg. Acer har dama, en lettvekter på 1,43KG med mini batt. Den holder ikke så altfor lenge med det lille, men med det store batt, så holder den lengre. Tror modellen heter 3002 Travelmate.

Men Ultraportable maskiner som de kalles, er sviiindyre og ble kjøpt av surt ervervede kroner.. ;)

Om du setter batt kapasitet i fokus, så prøv å finn ut av hvor lenge de holder 3 timers varighet, og om dette taper seg fort.

Lenke til kommentar
Ikke ille den. Ser at det fremdeles er Intel GMA som gjelder, men det er mulig at jeg ikke vil få noe annet til denne prisen. :/

Ser at det er butikker jeg ikke har noen erfaring med som selger billigst, men det bør da være mulig å stole på folk...

6508358[/snapback]

Sjekk på webshopguiden til HW.no

Mange som poster sine erfaringer med nettsjapper. Ser at SHG er kule mot de som handler for store penger. En kompis av meg dro til med en 42" Samsung til 17000 lapper, og fikk en mail at den var forsinket pga av et trafikkuhell i danmark. Så litt seriøse var de da :)

Komplett, Netshop og datakjeden har jeg selv gode erfaringer med. :thumbup:

Lenke til kommentar
Sjekk på webshopguiden til HW.no

Mange som poster sine erfaringer med nettsjapper. Ser at SHG er kule mot de som handler for store penger. En kompis av meg dro til med en 42" Samsung til 17000 lapper, og fikk en mail at den var forsinket pga av et trafikkuhell i danmark. Så litt seriøse var de da :)

Komplett, Netshop og datakjeden har jeg selv gode erfaringer med.  :thumbup:

6508384[/snapback]

Det må kunne kalles god service! Har i alle fall ikke problemer med å handle der. :)

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=c:100480;p:10501518

- takler spilling

- veier kun 2,6 kg

- SXGA+-skjerm

...om du har råd til å strekke deg til 9 lapper...

Takker, denne tas med i vurderingen!

Lenke til kommentar
FS Amilo 1437G selges til ca 8500 hos elkjøp. Utsolgt for øyeblikket, men kommer kanskje inn igjen.

Den har Pentium M på 1.7 ghz, radeon X700 og skal ha en meget god skjerm etter sigende.

6508411[/snapback]

LOKKEBIFF!!

Hehehe, jeg kunne ikke dy meg :!:

Men har tidligere hatt erfaringer med at utsolgte supertilbud hos Elkjøp ikke kommer tilbake

Lenke til kommentar
Denne vet jeg at Lefdal Forus (Stavanger) selger for 7995,- Tror det skal være et ok kjøp til den prisen!

6508415[/snapback]

Står da ettertrykkelig 9995,- på siden deres. Men kan vel alltids høre med dem her i Bergen også. :/

Skal sjekke hos Elkjøp vedrørende den 1437G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...