Torjus Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Hei, sitter å mekker på et nytt design. Jeg har en en div som har hvit bakgrunn og i toppen av den diven vil jeg at det skal være et bakgrunnsbilde. Eksempel: (ja, jeg er veldig dårlig til å forklare) Er det mulig å gjøre det slik som ihvertfall prøvde å forklare? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 background: url('bildet') top no-repeat; ? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Du vil at teksten skal ligge over bakgrunnsbildet der? Slik at hele diven (den røde) blir "lavere"? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 background: url('bildet') top no-repeat; ? 6507909[/snapback] Med det og en background-color:white, så skal det funke. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 background: url('bildet') top no-repeat; ? 6507909[/snapback] Det virket, men selve bakgrunnsfargen i diven sniker seg under det gjennomsiktige bakgrunnsbildet da... hvordan hindrer jeg det? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 background: url('bildet') top no-repeat; ? 6507909[/snapback] Det virket, men selve bakgrunnsfargen i diven sniker seg under det gjennomsiktige bakgrunnsbildet da... hvordan hindrer jeg det? 6507947[/snapback] Hvorfor ha gjennomsiktig bildet? Du trenger vel ikke det her. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Har du lastet det opp på nettet? Hadde vært så mye lettere å se det selv. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Svarte litt her jeg Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Har du lastet det opp på nettet? Hadde vært så mye lettere å se det selv. 6507979[/snapback] http://www.thinkfuzzy.net/ny/ Hvis jeg legger på: background: #FFFFFF; ...nå så vil hvitfargen for det første gå over bildet slik at man ikke ser bakgrunnsbildet. Hvis det blir fikset så er jeg redd for at fargen vil gå under bildet slik at man ser verken bakgrunnsbildet eller bakgrunnsbildet til selve siden. Endret 17. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 <div id="main"> <div id="bg"> </div> (tekst) </div> #bg { background: url('header.gif') top no-repeat; } ? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Skal prøve på det. Takk EDIT: Jeg løste det ved å legge #mainbg over #main istedet. og så legge til: #mainbg { float: right; background: url('maintopp.png') top no-repeat; height: 66px; width: 590px; } EDIT2: Er dette en dårlig løsning? Finnes det en annen måte, eller er dette den beste? Endret 17. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå