Lidskjalv Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Hvilken programvare, gratis eller kommersielt, nytteprogrammer eller spill, er kommet med støtte for doble kjerner? Her kan vi få en oversikt over disse programmene. For de aller siste programmer på listen, se de siste postene. Listen (kronologisk rekkefølge): Listen angir fra og med versjonen der dette er nevnt. Alle nyere versjoner av disse programmene støtter SMP. Gratisprogrammer: Audio/Video: Monkey's Audio Windows Media Player 10 iTunes Kommunikasjon: Skype Grafikk Paint.net Blender3D Filverktøy: 7-Zip Annet: Folding@Home Kommersiell Programvare: Audio/Video: Sound Forge fra versjon 8 Acid Pro fra versjon 6 DivX Create Bundle Magix Video Deluxe Grafikk/3D Project Dogwaffle Professional Digital Painter fra versjon 3 Adobe Creative Suite Production Studio Premium Corel Painter fra IX.5 Photoshop 3dMax Maya Autocad fra R14 Caligari TruSpace (1) Maxxon Cinema 4D (1) Andre verktøy: Visual Studio Microsoft Windows NT/2000/XP/2003/Vista OS/2 (siden 2.11) Mac OS X UNIX baserte systemer som BSD, Sun Solaris, AIX, HP-UX, IRIX Linux-baserte systemer. Filverktøy: Winrar Server SQL Server 2000 (1) SQL Server 2005 (1) SQL Server 7.0 (1) SQL Server 6.5 (1) Microsoft Exchange Server 2000 (1) Microsoft Exchange Server 2003 (1) Internet Information Server (alle versjoner) (1) Spill: Quake 4 Elder Scrolls: Oblivion Serious Sam 2 Call of Duty 2 City of Villains Quake 3 og 4 (2) World of Warcraft Age of Empires III Black & White 2 Peter Jackson’s King Kong The Movies Battlefield 2 & Battlefield 2: Special Forces Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter Tom Clancy’s Rainbow Six 3 Tony Hawk’s American Wasteland Referanser: 1-2 Endret 6. mai 2007 av pwd3679 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Winrar 3.60 støtter dobbeltkjerne. Koster desværre pæng Så langt er winrar 3.60 kun i betaversjoner. [edit] Glemte link. Her finner dere winrar. Endret 17. juli 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Flere progammer - seneste utgaver: Adobe Creative Suite Production Studio Premium Sound Forge 8 Acid Pro 6 Corel Painter IX.5 Project Dogwaffle Professional Digital Painter 3 7-Zip DivX Create Bundle Microsoft Windows Media Player 10 Quake 4 Oblivion Serious Sam 2 Kommer med dualstøtte: Unreal Tournament 2007 Microsoft FSX Fruity Loops Pro Blaze Media Pro Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Vi er på randen av 2006. Dobbelkjernen har vært med oss for fullt det siste halvåret. Men hvor mange av dere har dobbelkjerne etterhvert. Og dere som har investert i vidunderet: Hva er deres erfaringer så langt? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Vi er på randen av 2006. Dobbelkjernen har vært med oss for fullt det siste halvåret. Men hvor mange av dere har dobbelkjerne etterhvert. Og dere som har investert i vidunderet: Hva er deres erfaringer så langt? 7573686[/snapback] Skiftet ut min AM2 SC 3800+ med en DC 4600+ for noen uker siden. Merket stor forskjell på cd ripping i WMP. Går unna så det gviner nå. Siden jeg ikke har allverden med program som støtter DC enda så er det vel muligheten for å kjøre flere program samtidig uten 'heng' eller 'sirup' som er den største forbedringen i min bruk så langt. - Antivirus/oppdateringer starter under spilling? Null problem. - Spille musikk, surfe, laste ned, kjøre Ad-Aware og Spybot samtidig går glatt. Er strålende fornøyd med min DC investering. Stanger i minnetaket av og til dog med flere program kjørende så det blir vel et 2GB sett får å matche multi-task potensialet. Og om et år 'må' man vel ha seg firekjerner...jaja... Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Bytta for noen uker siden fra en 3Ghz P4 til en liten E6300, storfornøyd med den, har dog ikke så mye ''saker'' som støtter DC her men den yter også mye bedre i SC-programmer så jeg klager ikke Skal snart få instalert 3Dsmax igjenn, da håper jeg på mye bedre ytelse der. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) For en stund siden byttet jeg fra en Duron 1400@1650 til en E6600@3,4Ghz og da merker jeg ikke så alt for mye ! Men så surfer jeg for det meste, men når jeg starter spillene da merker jeg det så det suser Turn off: Det er så alt for tungvint å slå av/på core0/core1 på alle prosesser ........ Det burdte komme et program som gjør dette mye enklere ! Endret 25. desember 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Det er så alt for tungvint å slå av/på core0/core1 på alle prosesser ....thumbdown.gif.... Hva betyr det..? ikke helt med der. Forklar? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Affinity tror jeg det heter ! Det stiler du under prosesser på Ctrl+Alt+delete og høyre klikker på en prosses ! Lenke til kommentar
Mit Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Men så er jo ikke det nødvendig heller (?) jeg klarer meg fint uten og gjøre det Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Noen som veit om noen nye programmer (som ikke er på listen), som er designet for dualcore? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Nye programmer er underveis og har til del kommet. Disse er laget for å utnytte dine to eller flere kjerner maksimalt. For som vi vet. Kraften til to kjerner ligger i programvaren. Unreal Tournament 2007 Microsoft FSX Fruity Loops Pro Blaze Media Pro Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Noen som vet noe mer om dette temaet? Nye programmer? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Når du skriver 3dMax, mener du da Discreet 3D Studio Max, og i så fall hvilke versioner? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Det må jeg si jeg ikke vet. Programmene her er hentet fra diverse steder med litt info om temaet på hver side. Husker ikke hvor jeg hentet inn info om det programmmet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg tror Auto Gordian Knot - en dvd ripper støtter dk. Brukte fint begge mine hvertfall. rippet raskt. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Stanfords Folding At Home for flerkjerner er inne i betaversjon. Virker på dual men er fullt optimalisert for fire kjerner: http://folding.stanford.edu/FAQ-SMP.html Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hvorfor står Blender 3D under kommersiell programvare? Det er 100% gratis. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Det har du jo rett i. Da er det rettet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Er det ikke WinRAR 3.70 som bare er i Beta versjon dere mener. WinRAR 3.62 har jo vært stable veldig lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå