Kimelimm Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 kan man ha mer enn 100FPS i et spill? kan man ha som 300-500fps? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 På F.E.A.R er det mulig med 200 har jeg hørt, selv om man ikke på noen måte trenger det ... Lenke til kommentar
koronag Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Meget mulig det ja, det spørs hvor kraftig maskin du har, og hvor bra skjermen er. Jeg har ofte over 100fps, men bare når det er rolig på skjermen. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hva er poenge med mer en 100 fps ? Du kan forresten bruke et program som heter Fraps, til å se hvor mye fps du har i spill, da har du ingen begrensninger. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Får vel mindre FPS ved bruk av Fraps tenker jeg. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hva er poenge med mer en 100 fps ? 6489460[/snapback] DING DING DING!! Vi har en vinner Du traff spikere på hode Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen. Over 60fps er ikke nødvendig. Når man kan spille fint på 30. Endret 14. juli 2006 av Bromlexl Lenke til kommentar
pgrundet Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kinoene har 21 fps eller noe rundt det Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 jeg kan få 300-400fps i quake3 vel, visse spill hjelper det med mer fps. f.eks Wolfenstein Enemy Territory så går du og hopper bittelitegrann fortere ved 125fps (virker også ved 76 og333fps. Gjelder også i q3, da det er en bug i q3-engine). Men som regel holder det med 60fps for at alt skal virker smud. Pleier som regel å ha på v-sync vis jeg får tearing. Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 øye kan ikke se mer en 40 fps Lenke til kommentar
mESA Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er noe rart med q3 og cs. Man burde ikke trenge mer enn 60fps men det er vist merkbar forskjell fra 60-100 (eller q3 hvor man kan få 500+fps:P) Kanskje jeg tar feil da, men prøver meg ikke frem med vsync og uten i spill, slår som regel det rett av. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hva er poenge med mer en 100 fps ? 6489460[/snapback] DING DING DING!! Vi har en vinner Du traff spikere på hode Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen. Over 60fps er ikke nødvendig. Når man kan spille fint på 30. 6489480[/snapback] Snakk når du har litt mer peiling, 100 fps er absolutt nødvendig i CS 1.6 på høyt nivå. Du merker enorm forskjell fra en skjerm på 99fps og 99hz mot en skjerm med 60hz og 60fps. For det første: Mindre FPS enn HZ på skjermen er ikke bra i raske spill. For det andre: Fysikken i mange spill er forskjellig avhengig av fps. I quake 3 baserte spill er det optimalt å ha 125, 333 eller 666 fps. Ved de verdiene hopper du lengst. Med 100 fps eller 150 fps hopper du kort, med 125 hopper du langt. Sånn er det og i 80% av spillene jeg spiller må jeg ha 100fps + for å gjøre det bra. Vil du vite hva jeg mener med bra, gi meg en pm. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 øye kan ikke se mer en 40 fps 6489689[/snapback] Feil. Øyet oppfatter nok ikke fps idet hele tatt, beklager å skuffe deg. Øyet kan også oppdage ting som de ser i langt kortere tid enn 1/40 sekund. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Selv om FPS viser 300 fps så har du egentlig ikke mer enn 100 fps uansett. Det er ingen spillmotor overhodet som greier å vise det, for det er totalt ulogisk å lage en spillmotor oppimot så rask oppdateringsfrekvens. I framtiden vil nok fps holde seg fast på 60 siden folk har vel LCD og har du LCD så er DVI tingen å kjøre og den tillater aldri mer enn 60hz. Og igjen så SKAL du spille med vsync ON og da får du aldri mer enn 60fps. På CRT kan du sikkert se forskjell mellom 60 og 100 men ikke på LCD. De som skryter over 100fps + kan du klaske til med flathånda og le av. Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 DING DING DING!! Vi har en vinner Du traff spikere på hode Viss jeg hører noen si pga CS proffene spiller på 100+ fps så er jeg redd jeg klikker og dreper noen. Over 60fps er ikke nødvendig. Når man kan spille fint på 30. 6489480[/snapback] Oisann, her har du bomma fælt. Har du prøvd å spille for eksempel Counter Strike: Source på 30 fps? Prøv det, og så kommer du og sier det du sa på nytt. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Sjekk innlegget jeg nettopp skrev i spillforumet - generelt. Burde opplyse noen folk som er helt på jordet med sine "øyet oppfatter bare xxx fps" og "xxx fps holder mer enn lenge". Lenke til kommentar
mESA Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Man kan flott spille enkelte spill med 30fps. Men cs går det ikke :S Hitman, Fear, Splinter Cell osv. Slike spill er det ikke så merkbart med så mye høyere enn 30 (Men spillene beveger seg relativt treigt også da) Men dette er singelplayerspill. Altså, hvis man har 500fps i cs(?) så blir vel det som speedhack nermest? Endret 14. juli 2006 av MeSa Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Sant nok, i andre spill enn CS er det greit med 30 fps, men slik generalisering kan vi ikke ha noe av. Spesifiser! Edit: Huff... Endret 14. juli 2006 av Pazman Lenke til kommentar
texaco Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 serr! ikke begynn med 30fps holder for fps 30fps holder for bilder i bevegelser, men når du henter inn raske bevegelser så holder ikke dette. men er enig at over 100 kan være litt sært å kreve Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Grensen gaar bare paa hvor mange fps som skjermen din kan vise. Det er faa som klarer mye mer enn 100 Hz (som=100 oppdateringer i sekundet/100fps). Har spilt med 120Hz skjerm og 120 fps, i 600x800 en stund, det er kos. For aa faa skjermen din over 60Hz, maa du ofte ha skjermdriverne fra produsenten. Ofte maa du deretter tweake den opp pa opplosningen spillet bruker, enten via driversoftware eller andre refreshfixere. Ikke skru av vsync, for det skrur av synkroniseringen mellom hvor mange bilder som sendes og hvor mange skjermen kan vise. Med andre ord, du brenner av masse maskinkraft uten at skjermen viser det. Ja det er ekstrem forskjell paa det og f.eks. 30 fps. Dette har vaert diskutert opp og ned og i mente foer. Blant annet var det en som postet et genialt lite program, med to vinduer som viste forskjellig fps. Det var klar forskjell paa 30 og 100 fps. 30 fps hakket som bare og dette overbeviste selv de storste skeptikerne. Endret 14. juli 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 For det andre: Fysikken i mange spill er forskjellig avhengig av fps. I quake 3 baserte spill er det optimalt å ha 125, 333 eller 666 fps. Ved de verdiene hopper du lengst. Med 100 fps eller 150 fps hopper du kort, med 125 hopper du langt. LOL! Det kalles en bug... En stor sådan! -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå