Gå til innhold

Få vekk mus


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mus på kjøkkenet i 4 dager nå...

Den hoppet ut av søplebøtta og pilte under komfyren.

Der har den blitt siden, og jeg har satt fram felle med ost i...

Men musa er smart, den spiser osten uten å utløse fella :!:

Jeg har prøvd to forskjellige feller...

Vanlig musefelle og giljotinmusefelle som skal knekke nakken på dyret...

Vanlig musefelle rører den ikke, mens giljotinmusefella kryper den inn i og spiser osten fra og kryper ut igjen uten å løse ut fella...

Det er utrolig irriterende!

Jeg nekter å bruke masse penger på skadedyrkontroll for å bli kvitt 1 mus!

Og nei, jeg har ikke katt :!:

Men kanskje jeg kan låne katten til foreldrene mine ;)

Er det noen andre som har noen forslag å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
T-Solberg: Eid!

 

Men... lag ei felle som minner om ei minkefelle. Da går den inn og kommer ikke ut igjen. Du finner sikkert tegninger på nettet :)

6489447[/snapback]

 

 

hehe, jeg er nok ikke eid. Dere skjønner det at trådstarter hadde en enorm animert avatar i signaturen sin. Derfor skrev jeg at det sto i retningslinjene. Bevis; Bare kikk i signaturen hans nå...

 

T-solberg: IKKE EID! :p

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
T-Solberg: Eid!

 

Men... lag ei felle som minner om ei minkefelle. Da går den inn og kommer ikke ut igjen. Du finner sikkert tegninger på nettet :)

6489447[/snapback]

 

 

hehe, jeg er nok ikke eid. Dere skjønner det at trådstarter hadde en enorm animert avatar i signaturen sin. Derfor skrev jeg at det sto i retningslinjene. Bevis; Bare kikk i signaturen hans nå...

 

T-solberg: IKKE EID! :p

6489886[/snapback]

Åja! Beklager misforståelsen :p

Lenke til kommentar

Vi var plaget med mus på kjøkkenet og rundt om stue området i fjor høst, vanlige musefeller tok dem ikke, det samme med rotte giften. Så vi gikk til innkjøp av rottefeler og da smalt det støtt og stadig med alle musene døde :) Brukte ost og salami som "agn".

Lenke til kommentar

Vi gjorde noe tøfft her hjemme en gang, fikk mus i kjelleren..

Bestefar'min sa vi skulle fulle opp en bøtte med vann, åsså sånn som man spiser sammen med melk om morgenen - kommer ikke på hva det heter.. men tror vi brukte sånne sjokolade-kuler ene gangen..

jaffal, gjør slik:

 

Full bøtta halvfull, full sjokoladekulene oppi, legg en plank som skal ligge å flyte nedi der , legg gjerne noen kuler på den også.. legg en litt lang planke utforbi bøtta så den kommer seg oppi ! Er musa smart hopper den på planken som flyter og spiser litt, til slutt bøyer den seg mot vannet til resten av maten og tryner uti :!: FUNKER konge bra !! :D Så har du drokna mus i hus ! :dribble:

Endret av Bartman2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...