Gå til innhold

Diskusjon av brett- og rollespill.

Leon

Anbefalte innlegg

Til min store forferdelse finnes det ingen plass å diskutere brettspill på diskusjon.no. Oh, careface tenker dere sikkert, men siden jeg er såpass glad i brettspill som jeg er får jeg opprette en tråd.

Til dere som har lyst til å spamme ned tråden med anti-brettspillting; zip-it.

Dere har nok å tråder å diskutere dataspill i.

Med brettspill mener jeg alle spill som inneholder brett -- logisk nok -- selv om jeg hovedsaklig (for min egen del) tenker på strategiske brettspill som Risk, Carcassonne og A&A. Men for all del; har dere noe interessant å diskutere om stigespillet så vær så god!

Anbefalinger av brettspill, strategier og brettspillressurser er hjerteligst mottatt. Og selvsagt diskusjon av alt dette.

Edit-ørten: La til rollespill.

Edit-ennå-en-gang: Og med rollespill stopper jeg før det tas i bruk våpen, vold, og man kapper av huet på folk=)

Diskutér!

---------------------------------

Er ikke så mange som kjenner til Carcassonne. Rart, i grunn.

Selv om det ikke er så gammelt er det utrolig, hva skal man si, fengende -- og tar kort til å sette opp og spille.

Noen som har noen av utvidelsespakkene og som vil anbefale?

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stigespillet er for meg en all-time classic. Ikke noe er bedre enn noe så enkelt og simpelt som et stigespill. Er også hyggelig med "Den Forsvunnede Diamant" (glemte helt hvordan "forsvinne" i bøyd form skulle skrives), Ludo eller lignende, simple spill.

Synes også spørrespill er litt hyggelige, men det regnes vel kanskje ikke helt som brettspill?

Lenke til kommentar

Har spilt litt av hvert, bl.a Carcassonne. En venn av meg er med i en brettspillklubb, så han har et stort forråd av diverse spill. Personlig liker jeg bedre spill ala World In Flames (med alle tilleggene), Fortress America, Shogun, Imperialism, Napoleon og andre strategispill. WiF er favoritten da, men er ikke bare å sette det opp og spille en kveld. Tar jo en halv dag å rigge det til og en måned å bli ferdig. Minst, siden man jobber og bare har tid å spille noen kvelder i uken. Hvis det er jevnt og ingen kapitulerer, så kan det jo fort ta både 3 og 4 måneder :p

Republic of Rome kan være kjekt, avhengig av hvem en spiller med.

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar
Synes også spørrespill er litt hyggelige, men det regnes vel kanskje ikke helt som brettspill?

6488297[/snapback]

Spørrespill som TP og Geni har stort sett et brett involvert og kan derfor glatt gå som brettspill.

KissaMcDuck: Cranium? Nei. Aldri hørt om faktisk. Ser artig ut hvis beskrivelsen på wikipedia er sann =)

Lenke til kommentar

Hade selvsagt vært artig med en underkategori i spill, f.eks. Men sånn som det ser ut nå er det jo ikke store aktiviteten i denne éne tråden en gang, så det kan vel ligge.

---------------------------------

RIP: Litt for lenge siden jeg har spilt warhammer nå. Begynner vel å bli godt over et år siden, dessverre. Utrolig artig spill. Spesielt når man begynner å få en solid arme på +/- 2000p -- når ikke terningene allierer seg med motparten runde etter runde, da :p

Lenke til kommentar

Kjøpte The Settlers til en kompis i bursdagsgave i håp om å få prøvd det skikkelig ut, men nei. Snart et år siden og det har ikke blitt spilt en eneste gang.

Lyst til å forklare hva det går ut på?

Lenke til kommentar

KONGETRÅD... burde vært en egen avdelig på forumet for brettspill og rollespill. Jeg er leder i kongsberg strategi og rollespillklubb, og har lenge savnet et sted å diskutere spill inne på diskusjon.no

Et av de nyeste spillene vi kjøpte inn var railroad tycoon brettspillet. Det er utrolig avhengighetsskapende. Eneste kjedelige er at brettet er litt ubalansert i forhold til hvor man sitter. Det er opptil 6 spillere, men det er bare 4 spillere som får et godt overblikk over spillebrettet siden det meste av spillet foregår øverst og til høyre på brettet. Men alt i alt et knallspill.

Desverre er et så bra spill blitt produsert i dårlig materiale. eska har allerede revnet etter 2 uker med bruk. Det er blitt spilt ca 8 ganger med 5-6 spillere. Spillebrettet har også fått skader i hjørnene.

Obs. hvis du bor i kongsberg og omegn så har kongsberg strategi og rollespillklubb åpent hver torsdag fra 17.00 til 23.00. Bare å møte opp hvis du har lyst å spille. Aldergrense, sånn ca mellom 15 oppover, det spiller ikke så stor rolle, men vi er ikke en barnehage.

Vi har strategispill og warhammer for ca 30.000 kroner, så du finner sikkert noe du liker. Hvis du lurer på noe send en pm. :thumbup:

Lenke til kommentar
KONGETRÅD... burde vært en egen avdelig på forumet for brettspill og rollespill. Jeg er leder i kongsberg strategi og rollespillklubb, og har lenge savnet et sted å diskutere spill inne på diskusjon.no

6491854[/snapback]

Har spurt i tibakemeldinger om de kan lage en undertråd i spillkategorien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...