Datacalibel Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hva er forskjellen på de to el-kjedene? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 nix, eneste er at de kan ha forskjellige varer inne men samme telefon lager osv Lenke til kommentar
m3 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 De er ganske like og de har samme eier (DSG International plc.) Må mobiler så er det ikke så stor forskjell men ellers er det 2 forskjeller som jeg vet om. Elkjøp har 30 dagers full returrett garanti. Det vil si at du kan ombestemme deg inntil 30 dager etter at du har kjøpt et produkt. MEN dette gjelder altså ikke mobiltelefoner. -Vel, på punktet nedenfor er jeg usikker men de har hvertfall hatt 150 prosent pris garanti før om de har det ennå vet jeg ikke... Men den lyder sånn i hvertfall... Lefdal har 150 prosent pris garanti. Det vil si finner du akkurat samme varen som du har kjøpt hos Lefdal billigere gi de deg mellom legget pluss 50 prosent. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 1. Elkjøp har ikke 30 dagers returrett på mobiler lengre. 2. Lefdals prisgaranti fungerer ikke i praksis. Prøvd den en del ganger, men får kun del laveste prisen, dvs 100 % garanti, i stedet for 150 %. Lenke til kommentar
audi200 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hva er forskjellen på de to el-kjedene? 6485236[/snapback] like dårlig service begge plasser. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 audi200: Men det er gjennomgående for hele elektrobransjen, så det er strengt tatt unødvendig å dra ut noen "verstinger" uten å ha belegg for det. Sortimentsmessig, fører Elkjøp og Lefdal like varer, de får varene fra samme lager, butikksystemene er like osv. På mange måter "same shit, different wrapping"... Prisene varierer noe, men dette skyldes selvsagt konkurranse. Lenke til kommentar
GoldMan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 audi200: Men det er gjennomgående for hele elektrobransjen, så det er strengt tatt unødvendig å dra ut noen "verstinger" uten å ha belegg for det. Sortimentsmessig, fører Elkjøp og Lefdal like varer, de får varene fra samme lager, butikksystemene er like osv. På mange måter "same shit, different wrapping"... Prisene varierer noe, men dette skyldes selvsagt konkurranse. 6504382[/snapback] Lefdal fører fortsatt 150% prisgaranti og de har også 30 dagers returrett. Lefdal reklamerer bare ikke med returretten og får desverre ikke lov av våre "gode" venner i forbrukerrådet til å reklamere med det. Som sagt tidligere fører Elkjøp og Lefdal samme varer og har samme eiere. Men Erfaringsmessig er servicen på Lefdal bedre og prisene lavere Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 gullerud: Lefdal hverken fører eller markedsfører 150% prisgaranti lengre, vil du kverulere på det skal du få nr. til en av de øverste i Lefdal, så kan nok han bekrefte det for deg Dessuten er det ikke forbrukerrådet som ikke tillater de å markedsføre det. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Stemmer det, Lefdal har ikke prisgaranti. Det er jo deres egen feil har jeg intrykket av, grunnen til at de måtte fjerne den er jo at folk klaga. Men de pleier å matche prisen hvis det er en nærliggende butikk. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Excelsion: Det var ikke de som benyttet seg av tilbudet som klaget, snarere tvert imot - Det var de som IKKE hadde tilbudet som klaget, da Lefdal fikk ett "urettferdig" konkurransefortrinn og mulighet for oppsalg / økt mersalg. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Har ikke Lefdal prisgaranti lenger? Da burde de ansatte fått beskjed om det. Har snakket med flere som sier at de har det. Elkjøp har i hvert fall både prisgaranti og returrett i 30 dager. Har ingen tro på at servicen på Lefdal er noe bedre enn på Elkjøp. Begge har som mål å gi så bra service som mulig, men det vil jo alltid være enkelttilfeller som sier det motsatte. Ettersom det er veldig mange flere kunder på Elkjøp vil det også være veldig mange flere som har fått dårlig service, ganske logisk. De fleste som handler på Elkjøp er fornøyd med servicen. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg skulle kjøpe mobil på Elkjøp. Jeg ga opp etter 20 minutter. Jeg står faen ikke i kø over 60 minutter for å kjøpe en helvetes mobiltelefon. Jeg gikk direkte til Expert og fikk samme telefon innen 5 minutter for 500 kr mer. Time is money. Og så lenge folk godtar slett kundeservice for å spare noen enkle kroner så kan de ha det så jævlig for min del. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 gullerud: Lefdal hverken fører eller markedsfører 150% prisgaranti lengre, vil du kverulere på det skal du få nr. til en av de øverste i Lefdal, så kan nok han bekrefte det for deg Dessuten er det ikke forbrukerrådet som ikke tillater de å markedsføre det. 6504823[/snapback] Vell Lefdal i Bergen har 150% prisgaranti selv om det ikke markedsføres lengre! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg må si at det er kjempeflott at ingen helt vet om det er 150% prisgaranti hos Lefdal. Noen som jobber der som kunne gi litt sikkert svar på det? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Da er det tydeligvis stor forvirring i Lefdal. De ansatte sier det er det, mens en her sier at en høyt oppe i Lefdal kan bekrefte det motsatte?? Sist jeg var på kurs med Lefdal-ansatte og det ble diskutert prisgaranti syns jeg jeg husker en "høyt oppe" sa at det var prisgaranti i begge kjedene, men det er ganske lenge siden og jeg tror han var ansatt i Elkjøp. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det er ingen tvil om at det er stor forvirring rundt dette, men jeg kan skaffe bevis skriftlig hvis det er det om å gjøre. Og ja oro2, jeg har vært ansatt i Elkjøp selv. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg var innom Lefdal på Strømmen for ca 2 uker siden og der spurte jeg om det er 30 dagers returrett på varer og selgeren sa nei !? Kan det hende at det har sluttet med det også? For min del er det en trygghet å kunne returnere varen hvis jeg ikke er fornøyd. Hittil har jeg sjelden benyttet meg av denne muligheten men de gangene jeg har gjort det så har jeg faktisk kjøpt en dyrere og bedre vare. Jeg vil hvert fall ikke handle på Lefdal når selgeren ikke er sikker på om det er returrett… Og mens vi er inn på temaet disse om el kjedene, så hadde jeg et spørsmål. For et par år siden så skulle jeg kjøpe nytt mobiltelefon men jeg var usikker. Så jeg ringte til Siba for å kjekke om jeg eventuelt kunne returnere en mobiltelefon kjøpt på deres nettside hvis jeg ikke var fornøyd og etter at hun hadde sjekket med sin overordnede sa hun at angreretten ikke gjaldt mobiltelefoner!! Men ifølge norsk forbrukerkjøpslov så har man faktisk 14 dagers angrerett på varer kjøpt på internet. Operer Elkjøp og Lefdal med samme "innstilling"? Det verste jeg vet er å krangle om rettigheter man faktisk har i følge loven. Ps! Det ble ikke noe telefon kjøp hos Siba, hvis noen lurte på det. Edit: Skrive feil. Hadde skrevet Lillestrøm istedenfor Strømmen. Endret 29. juli 2006 av m3 Lenke til kommentar
jjjhhhsss Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg må si at det er kjempeflott at ingen helt vet om det er 150% prisgaranti hos Lefdal.Noen som jobber der som kunne gi litt sikkert svar på det? 6508714[/snapback] Ja, jeg jobber på Lefdal. Altså: Lefdal har ikke 150% prisgaranti men; Lefdal har prisgaranti. Altså hvis du finner et produkt billigere en annen plass, får du samme produkt til samme pris hos Lefdal. Prisgarantien gjelder også dersom du finner et produkt du har kjøpt hos Lefdal billigere hos en konkurrent innen 30 dager. Endret 17. juli 2006 av jjjhhhsss Lenke til kommentar
zaico Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Det er ingen tvil om at det er stor forvirring rundt dette, men jeg kan skaffe bevis skriftlig hvis det er det om å gjøre. Og ja oro2, jeg har vært ansatt i Elkjøp selv. 6509196[/snapback] Bevis på hva? Mulig det ikke praktiseres i noen butikker, da dette ikke lengere er en "offisiell" kundegaranti fra Lefdals side, MEN vet at endel butikker fortsatt gir kunden 150% prisgaranti! Endret 19. juli 2006 av zaico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå