Gå til innhold

Kritikk: oppdatert design på min nettside


Anbefalte innlegg

LiNK! (for de som ikke orker lese alt :tease: )

 

Hei!

 

Har tenkt å begynne å oppdatere nettsiden min litt igjen. Har derfor dillet litt med en ny look de siste to dagene (minimalistisk som vanlig).

 

Header er ikke ferdig (tips til hvordan jeg kan løse den?).

 

Ellers er innholdet «kastet» på plass, for å se hvordan forskjellige ting vil se ut.

 

I tillegg sliter jeg med at margin på #footer kødder pga prototype.js (Lightbox v2) i Opera 9. Alt ser riktig ut i FF1.5 og IE6. Noen som kan JavaScript som finner feilen? Margin retter seg ved å bevege musa opp og ned litt :p

 

Legg merke til :hover på meny. Synes selv den ble veldig pen, men pga forskjellige bakgrunner på li og li:hover ser det ut som bilde lastes hver gang. Får i hvertfall timeglass i Opera 9 og IE6. Ikke i FF1.5, men det kan jo være bildet lastet hver gang der også. Noen tips til hvordan man unngår dette. Jeg brukte guiden på unrealized.org

 

Så det store spørsmålet: Ble dette til det bedre? Alle tips til andre ting jeg kan gjøre evt endre på mottas med takk.

 

Dagens: (tatt ned)

Nye designet: http://moskedalen.net/

Info om siden: http://moskedalen.net/vis_artikkel.asp?ID=1

 

-----------

 

Siden min var oppe i webkaféen i går, og jeg har gjort noen endringer basert på gode tips fra George Bush. Håper på at en egen tråd engasjerer flere. Skriv gjerne hva som er bra, og hva som ikke er fullt så bra. Begrunnelser og forslag til hvordan ting kan gjøres mottas med stor takk. :love:

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

:w00t:

 

Edit: Tatt ned gamle siden, nye er nå oppe. Kommentarer ønsker jeg fremdeles.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innholdsmessig likte jeg best "dagens", da "morgendagens" har alt for mye statistikk o.l. på forsiden. Det er vel ikke det folk kommer for å se?

 

Designmessig likte jeg begge fargetemaene, men synes den blå var penest. Er riktignok en del folk som synes 10px tekst blir for lite.

Synes ikonmenyen var fin, men akkurat rødfargen på huset skjærer veldig mot blåfargen i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Takk for god kritikk, keep it coming ! :thumbup:

 

Det er vel strengt tatt samme statistikk på begge, har i hvertfall kopiert det fra «dagens». De kommer vel ikke for å se det kanskje, men lar det stå foreløpig - siden jeg synes det er moro :tease:

Dessuten vil jo siden fort fylles opp av innhold tilsvarende dagens, når den går «live».

 

Ang. 10px i høyre kolonne og 12px i hoveddelen, så tror jeg at jeg prøver det en stund hvertfall, har liksom forelsket meg i denne typografien :love: - er vel uansett kun IE-brukere som ikke for endret den om de ønsker :devil:

(Kanskje jeg velger annen enhet en px, men oppdaget at em baserer seg på nettleseren standardsetting eller noe, ble i allefall ikke likt i alle nettlesere - derfor hoppet jeg tilbake til px).

 

Taket har jeg malt om :D

Lenke til kommentar

Synes den ser veldig bra ut, om du skulle gjort noen endringer så måtte det være å legge til grafikk.

 

Eneste er vel at de blå linkene i menyen kan være litt vanskelig å lese, men ikke noe stort problem.

 

Kunne gjerne kommet litt bedre frem hvilken side det var, og om det er personlig side, siden dere har kontaktskjema osv. :p

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Synes den ser veldig bra ut, om du skulle gjort noen endringer så måtte det være å legge til grafikk.

6477383[/snapback]

 

Det kommer bilder til diverse artikler og slik, så det går seg sikkert til. Som sagt er jeg ikke noen designer og liker det minimalistisk.

 

Eneste er vel at de blå linkene i menyen kan være litt vanskelig å lese, men ikke noe stort problem.

6477383[/snapback]

 

De ser unektelig pene ut på mine Acer LCD skjermer i hvertfall. Jeg bruker selv 1280x1024 (ikke Clear Type).

 

Kunne gjerne kommet litt bedre frem hvilken side det var, og om det er personlig side, siden dere har kontaktskjema osv. :p

6477383[/snapback]

 

Holder det ikke med den teksten som står øverst til høyre? Burde jeg skape mer blikkfang mot den kanskje? (Så du den ikke?)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...