AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 jeg lurer på om det går ann å klikk på en link for å laste ned et bilde til maskina. Jeg har fått tak i en php kode som lager et bilde med forskjellig tekst. og når jeg legger dette ut så vil jeg at de skal ha en adresse til side (skaffa), og en link man kan klikke på for å lagre bildet på maskina. Er det noen som kan lage et sånt til meg? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Folk kan jo lik så godt høyreklikke å lagre bildet som... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 seff kan de det. Men er det noe galt å kunne sånne koder da?? Har lyst til å se på dem og lære meg litt. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Mener du et script som gir Åpne, Lagre som... etc.? I såfall er det funksjonen header du skal benytte deg av. Eksempelet under er hentet fra referert link: <?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Mener du et script som gir Åpne, Lagre som... etc.? I såfall er det funksjonen header du skal benytte deg av. Eksempelet under er hentet fra referert link: <?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?> 6461489[/snapback] Det er et bilde vi snakke rom her da, men jeg trur jeg har fått et svar en annen plass Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Mener du et script som gir Åpne, Lagre som... etc.? I såfall er det funksjonen header du skal benytte deg av. Eksempelet under er hentet fra referert link: <?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?> 6461489[/snapback] Det er et bilde vi snakke rom her da, men jeg trur jeg har fått et svar en annen plass 6461768[/snapback] Da er det bare å bytte om de forskjellige tingene. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 fikk akkurat det samme, men her er linken til den plassen som lager bildene: nmbilder.findfilefast.com/spessbilder/start.php. det får du vite ka slags bilder det er. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Et eksempel med et jpeg-bilde: <?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: image/jpeg'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="image.jpg"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('dir1/dir2/im02.jpg'); ?> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 den siste der forsto jeg ikke. PS. Får ikke til filename siden den koden må ligge på en annen side hos meg hvis den ikke gjør det så starter den nedlastninga uansett. så det finnes ikke noen bedre måter?? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 download.php: <?php $var = $_GET['var']; $var2 = $_GET['var2']; // We'll be outputting a PDF header('Content-type: image/jpeg'); // It will be called downloaded.pdf header("Content-Disposition: attachment; filename=\"lagbilde.php?var=$var&var2=$var2\""); // The PDF source is in original.pdf readfile("lagbilde.php?var=$var&var2=$var2"); ?> Ser ingen grunn til at dette ikke skal virke? download.php?var=noe&var2=annet f.eks Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 ja nå skal det vell gå. fikk en helt likes kode i stad, mare uten den siste biten. takkar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå