Gå til innhold

1 2 3 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri tatt meg tid til å sette meg skikkelig inn i tidlig Floyd, det bør eg gjere noko med. Har for det meste holdt meg til Waters-perioden.

Skal sette meg ned med The Piper at the Gates of Dawn ein dag, det står då her ein plass. =)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Flott guide, men eg er ikkje heilt samd i karateren du har satt på Saucerful. Den er ein av mine favorittar, men det re sjøvsagt ei smaksak.

Lenke til kommentar
Veldig bra guide, det skal du ha :)

6441564[/snapback]

Takk, og hva er det jeg ikke skal ha?

6442391[/snapback]

Hva du ikke skal ha? Kan jeg ikke gi deg et kompliment når du lager en fin guide som faktisk får pf til å høres ganske interessant ut, uten baktanker?

edit:

leif

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Fantastisk velskrevet og bra "guide" om en musikk som er forbeholdt generasjoner langt før dagens vg-liste lyttere - men som bare MÅ oppleves av den yngre garde også.

"Atom Heart Mother" er et fantastisk bra album, men for meg kom det virkelige høydepunktet året etter, i 1971, da "Meddle" ble utgitt. Da gikk de i studio uten å ha komponert en eneste melodi på forhånd, og prøvde seg fram med små musikkutt som til slutt ble satt sammen.

Låten "Echoes" (på nesten 24 minutter) fra dette albumet står for mange Pink Floyd-fans (deriblant meg selv) som den beste låten de lagde.. ikke bare er den skremmende vakker, men skremmende og vakker...

For de av dere som kjenner låten; se for dere å få motorstopp på en øde skogsvei, midt på natten - i samme øyeblikk som del 2 av Echoes lyder i høyttalerne.. ;)

Jeg gleder meg til å lese videre her neitakk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...