Barkster Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) tenkte at jeg skulle koble opp anlegget med optisk kabel ettersom jeg har hørt at det blir renere lyd av det men jeg får det ikke helt til. Har to utganger på lydkortet som er av typen Terratec aureon fun 5.1 samt en optisk hann kabel. Har prøvd og prøvd men det står No Digital Data når jeg velger optical input på kontroll enheten. Er kansje jeg som har missforstått hele greia og det hadde vært fin om noen vil hjelpe meg. Endret 4. juli 2006 av Barkster Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 prøver igjen. Se post ovenfor. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 sjekk om det er noen instillinger i drivern for å få digital lyd ut, har hatt noen problemer med det selv tidligere Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) finner ingen innstillinger desverre. Er det sånn at det skal gå ann og spille av MP3 med optisk kabel? Har forresten koblet den optiske kabelen i lydkortet som står i pc'en også inn i kontrollenheten. Endret 6. juli 2006 av Barkster Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Mener å huske at jeg og måtte aktivere den optiske utgangen på PC, men om du ser det røde lyset er vel ikke dette problemet? Går ut fra at du har spillt noe lyd fra PC når det er koplet sammen for du får meldingen "no optical data" helt til signal kommer fra PC. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 finner ingen innstillinger desverre. Er det sånn at det skal gå ann og spille av MP3 med optisk kabel? Har forresten koblet den optiske kabelen i lydkortet som står i pc'en også inn i kontrollenheten. 6444072[/snapback] Jeg spiller av mp3 gjennom en optisk fiber kabel bort til stereoen, og det fungerer fint. Bruker du fiber eller coax? Når du evt kobler i fiber kabelen, lyser det rødt i den andre enden da?? Ellers må du aktivere digital utgangen din på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå