Vorpal Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Litt annen variant av The_Creator sin "hadde du greid og ta en annen persons liv. Hvis du kunne velge om du skulle dø eller 2 andre skulle dø. Hva hadde du valgt? Jeg er ikke redd døden, så jeg hadde absolut valgt megselv. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Spørs helt hvem disse andre personene var. Hvis de var fremmede, så ville jeg heller at de skulle dødd. Hadde det vært noen jeg var glad i og brydde meg om hadde jeg vel heller tatt livet av meg enn dem. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 For meg kommer det egentlig litt ann på hvem de andre to er, skal jeg være helt hundre prosent ærlig. Er det 2 unger i 10års alderen, såklart, uten å blunke, men er det to eldre herrer i 80 årene er jeg neimen ikke sikker. Vanskelig problemstilling. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Okey, hvis det var 2 fremmede som var rundt din alder. EDIT: Du vet absolut ingenting om disse 2 personene. Endret 29. juni 2006 av Vorpal Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Kommer an på hvem folka er. Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 jeg ville ha gjor det ja, men i selvest situasjon uten å tenke om.. Det kan jeg aldri vite hva jeg prøver på Vil tro at jeg driter i dem, siden jeg har ganske stort ego Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 De hadde nok måttet redde seg selv! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Om det er to mennesker som man virkelig bryr seg om, ville det da være mer egoistisk å la de leve med savnet, enn selv å gjør det? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 De hadde nok måttet redde seg selv! 6409982[/snapback] Jepp. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Men hvis ikke du hadde ofra deg så hadde de garantert død. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Er vell lite politisk korekt, men jeg stoler på instinkte mitt. Som er egen overlevelse forran alt annet. Sorry folkens. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Men hvis ikke du hadde ofra deg så hadde de garantert død. 6410001[/snapback] Hva så, jeg kjenner dem ikke. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Dette spørsmålet her har på en måte mange forskjellige svar! Vis en kamerat av meg hadde sitti ved siden av meg, så hadde jeg ikke tvilt på hva jeg hadde gjort! Jeg hadde vell offret meg som de sier det, fyrsj høres rart ut! Men når jeg tenker meg om er jeg vell egentlig ikke redd for døden, det er en ting som skjer ALLE i verden! Uansett.... Vi blir født og vi dør.. sånn er livets krets! Hadde det vært barn i bildet, utentvil hadde jeg offret meg da! Uansett om jeg hadde hatet personen så utrolig mye! (skal mye til)... Men hadde det vært noen gamle eller tja en person som jeg hater, så tror jeg nok at jeg hadde sagt "Adios" til den personen as... (altså han tar kvelden)... Men i ettertid hadde jeg vell følt meg som en morder, ettersom jeg hadde vært den eneste personen som kunne hindret det..... Men i skrivende stund så tror jeg kanskje at jeg hadde offret meg, selv om jeg hadde hatet personen så utrolig mye, eller om det hadde vært ei gammal kar.. Selv om du hater en person så utrolig mye, så er denne personen like mye verdt.. Bahh... høres ut som jeg har lært noe på skolen Hadde den andre personen sagt til meg "Sorry as, men du må nok ofre deg! Vil leve jeg as" Da hadde jeg vell kverket han selv tenker jeg, neida... Men det hadde vært utrolig bittert! Så hadde nok ikke offret meg da Hadde det vært dama mi, så hadde jeg offret meg med en gang!! Og rett før jeg hadde tatt kvelden hadde jeg sagt; "Du er den eneste jeg har elsket, jeg håper at du hører mine ord *host host* Ikke la ditt hjerte falle for noen andre! Jeg vil alltid være der vis du trenger meg!".... (damn, jeg burde bli forfatter as ) Men som sagt dette spørsmålet har mange svar! *PEACE* Endret 30. juni 2006 av eikum Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Mange som sier de hadde ofret seg. Det er vell ikke så lett. Man føler ikke presset før man får løpet mot tinningen. Er ikke sikkert det er så lett å velge da. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har tenkt ganske mye på dette. Og fatter ikke hvorfor jeg skulle ha latt de to andre dø, fortalte dette til modern og hun fikk nesten sjokk. Jeg er ikke redd døden da. Har vært nær døden fler ganger, og har aldri blitt noe særligt redd av det. Altså jeg er absolut ikke vært mer en et annet mennske, derfor hadde jeg ofra meg for disse 2 mennskene selvom de var 20-30 år eldere en meg. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 fortalte dette til modern og hun fikk nesten sjokk. 6410050[/snapback] Ikke alt er triks å si til mor si når du er 14! Lenke til kommentar
eikum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Mange som sier de hadde ofret seg. Det er vell ikke så lett. Man føler ikke presset før man får løpet mot tinningen. Er ikke sikkert det er så lett å velge da. 6410040[/snapback] Sant det du sier der, men du kan prøve å tenke deg hvordan det ville hvert vis bestekompisen din hadde sitte på huk ved siden av deg! Med løpet mot pannen eller munnen... Da tror jeg at hjernen din kobler helt ut! Jeg hadde ikke tvilt ett hundredel på det as, ville ikke levd med at bestekompisen din ble drept fordi du drepte han... Men da kan man igjen tenke på hvordan bestekompisen din hadde hatt det i ettertid.. Men uansett så er dette ingen vinn vinn situasjon, men et tap tap... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Greit no0k at du ikke hadde klart å leve med det etterpå. Men i den settingen skal det nok litt viljestyrke til for å overkjøre overlevelses instinktet. Endret 30. juni 2006 av Aqidon Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kommer veldig ann på hvem de 2 andre personene er. Jeg er egoist, og hvis de er 2 stk som verken betyr noe for meg eller på en annen måte ikke er viktige(i mine øyne) så hadde jeg lett valgt meg selv. (Men helt ærlig, jeg har INGEN anelse om hva jeg virkelig ville gjort i en slik situasjon. Sannsynligvis ville jeg vært handlingslammet.) Lenke til kommentar
............... Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 hører så dumt ut å si dt men, ja det ville jeg.. (men kommer kanskje ann på hvem personer jeg da redder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå