rockrecorder Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei, Jeg fikk nylig en Maxtor Shared Hardware Plus, men har problemer med å lokalisere den når jeg kobler til nettverket via min Apple Airport. Det går fint når jeg kobler til via LAN. Det er tydeligvis en eller annen konfigurasjonsfeil jeg ikke klarer å se. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
rockrecorder Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
steveak Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Det ville hjelpe om du poster skjermdump av airport-konfigureringen din samt innstillingene (sikkert web-basert tenker jeg) for nettverksdisken. Men her er noen kjappiser: 1. Er nettdisken satt opp riktig med nettverksnavnet ditt og alt av IP-adresser, subnett er riktig? Bruker du WAN eller LAN-porten for å koble Airporten til resten av nettverket? 2. Har du stilt inn airporten riktig i konfigureringsverktøyet? Hos oss f.eks. får PC'ene problemer med å finne nettdiskene hvis airporten er stilt inn slik at den gir ut 10.0.0.x IP'er da resten av nettverket går på 192.168.1.XX adresser. Se vedlagt skjermdump for å se hva jeg mener. 3. Under "Verktøy" i airport-innstillingsverktøyet; sjekk at du har skrevet inn domenenavnet ditt, dvs. hva nettverket ditt heter. 4. Bruker du Windows? Under nettverksinnstilligene->TCP/IP-protokollen, prøv å legge inn Airportens IP-adresse (finner du ut i Airportverktøyet) som en gateway Endret 29. juni 2006 av steveak Lenke til kommentar
rockrecorder Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Tusen takk for utfyllende og detaljert svar Jeg skal ta en titt på dette når jeg kommer hjem i kveld, og lage noen skjermbilder om det går skeis. Igjen, takk Er det noen andre som har flere råd, blir jeg bare glad for det Lenke til kommentar
rockrecorder Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Da fant jeg ut hvordan jeg skal gjøre det. Spør meg ikke hva jeg gjorde, men nå funker det i alle fall... Takk for infoen Endret 30. juni 2006 av ferrarimanden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå