Loomy Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Ser at hw-nettverkets eier, Orkla Media står i fare for å bli solgt til britiske Mecom. Diverse nettaviser og ansatte i Orkla Media virker jo svært kritiske til et evt. oppkjøp og snakker om streik og dommedag.. De (ansatte, meg anm.) ønsker ikke at selskapet skal gå til David Montgomerys Mecom. Investeringsselskapet har blitt stemplet som en «versting» i fagbladet Journalisten etter tidligere investeringer, blant annet i Tyskland. Ryktet skal ha det til at Mecom stiller bortimot ekstreme krav til lønnsomhet - er hardware.no på trygg grunn her? Er det noen grunn til uro for oss hw-avhengige? Endret 28. juni 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Uten at jeg har noe mer informasjon enn dere vil jeg tro at vi er på relativ trygg grunn. HW-nettverket er lønnsomt, vi tjener penger. Altså vil jeg tro at Mecom ikke vil legge seg så mye opp i vår daglige drift. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 er det sikkert no at orkla media selges til utlandet, eller er det endå forhandlinger? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 er det sikkert no at orkla media selges til utlandet, eller er det endå forhandlinger? 6400689[/snapback] Det er sikkert. Orkla Media sendte i dag en børsmelding som melder at selskapet er kjøpt opp av brittiske Mecom. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 det er så teit så teit. hater at norske ting selges til utlandet. er det rart at norge kommer til å bli en taper nasjon, med som kun drives av utenlandske bedrifter. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Yep, så det ble bekreftet ikke lenge etter at jeg skrev innlegget. Regnet forsåvidt med at hw.no er på trygg grunn. Er mer bekymret for "outsiderne" som f.eks hwb.no, i den grad det kunne blitt aktuelt å se på lønnsomheten til hvert enkelt nettsted fremfor hele nettverket som én enhet. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 det er så teit så teit. hater at norske ting selges til utlandet. er det rart at norge kommer til å bli en taper nasjon, med som kun drives av utenlandske bedrifter. 6400715[/snapback] Er du imot at Norge eier milliardverdier i utlandet da? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Yep, så det ble bekreftet ikke lenge etter at jeg skrev innlegget. Regnet forsåvidt med at hw.no er på trygg grunn. Er mer bekymret for "outsiderne" som f.eks hwb.no, i den grad det kunne blitt aktuelt å se på lønnsomheten til hvert enkelt nettsted fremfor hele nettverket som én enhet. 6401575[/snapback] Nå er alle sidene i nettverket drevet av Hardware Online AS så med mindre de skal detaljstyre hvert enkelt selskap er det nok liten fare for at det skjer. Og jeg kan ikke helt se for meg at de skulle ønske å gjøre det mtp antall selskaper som er i orkla media. Men nå vet jeg egentlig veldig lite om mecom, jeg har bare hørt det andre har hørt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 det er så teit så teit. hater at norske ting selges til utlandet. er det rart at norge kommer til å bli en taper nasjon, med som kun drives av utenlandske bedrifter. 6400715[/snapback] Er du imot at Norge eier milliardverdier i utlandet da? 6401645[/snapback] ja. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet. Jeg vil i hvert fall beholde jobben min. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet. 6403292[/snapback] Ikke merket noe? Håper ikke de driter seg ut slik som Chess, "ingen endringer for kundene" medførte ett nytt SIM-kort hvor man etter beste evne prøvde og skjule at de ble flyttet over til Netcom sitt nett.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 det er så teit så teit. hater at norske ting selges til utlandet. er det rart at norge kommer til å bli en taper nasjon, med som kun drives av utenlandske bedrifter. 6400715[/snapback] Er du imot at Norge eier milliardverdier i utlandet da? 6401645[/snapback] Om eit par direktørar sitter på milliardverdiar i utlandet så vil ikkje det være stor nytt for Norge. Ei bedrift med fleire hundre ansatte er derimot til stor hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet. 6403292[/snapback] Ikke merket noe? Håper ikke de driter seg ut slik som Chess, "ingen endringer for kundene" medførte ett nytt SIM-kort hvor man etter beste evne prøvde og skjule at de ble flyttet over til Netcom sitt nett.... 6404124[/snapback] De fleste kundene var allerede på netcoms nett, og jeg oppfattet det ikke som om de prøvde å skjule nettskifte. Det nye sim-kortet var jo også nødvendig for å kunne kjøpe kontantkort og bruke 3G. Prisene har ikke gått andre veier enn nedover, heller. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Får håpe dette ikke får noen følger for oss, da! Dumt at alt selges til utlandet, ja. Hva skal vi da leve av når oljen går tom, hvis alle lønnsomme bedrifter eies av folk i utlandet?? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet. 6403292[/snapback] Ikke merket noe? Håper ikke de driter seg ut slik som Chess, "ingen endringer for kundene" medførte ett nytt SIM-kort hvor man etter beste evne prøvde og skjule at de ble flyttet over til Netcom sitt nett.... 6404124[/snapback] De fleste kundene var allerede på netcoms nett, og jeg oppfattet det ikke som om de prøvde å skjule nettskifte. Det nye sim-kortet var jo også nødvendig for å kunne kjøpe kontantkort og bruke 3G. Prisene har ikke gått andre veier enn nedover, heller. 6405226[/snapback] Netcom sitt jalla-nett er en ganske stor ulempe her i trondheim ihvertfall, telenornett var grunnen til at jeg gikk over til chess, nå er det tele2 på meg. Ellers vil det jo vise seg hvor mye dette har å si for hw.no om de faktisk detaljstyrer såpass, så er det jo ikke automatisk sånn at man er tryy bare fordi man har et overskudd. AtW Lenke til kommentar
NyeTanker Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Leste et interessant innlegg på bloggen til Porteføljen.no. Salget av Orkla Media er en god ting. I innlegget sammenligner nedleggelsen av Union og salget av Orkla Media. Les innlegget her. Endret 13. juli 2006 av NyeTanker Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Leste et interessant innlegg på bloggen til Porteføljen.no. Salget av Orkla Media er en god ting. I innlegget sammenligner nedleggelsen av Union og salget av Orkla Media. Les innlegget her. 6466565[/snapback] At Union blir nedlagt og Orkla Media solgt er ingen god ting. Men sånt skjer i en kapitalistisk verden og det er viktig at bedriftene sel kan velge hva de vil gjøre så lenge det ikke stenger/setter hindringer for konkuranse. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Så denne artikkelen på itpro... http://itpro.no/art/9312.html "Hardware mot usikker fremtid" Får se hva som skjer, men tror nok ikke at hardware forsvinner med det første. Kan hende det blir bra dersom mecom har andre lignende sider som de kan få nyheter, sammarbeide om tester med osv osv. blir spennende å se hva som skjer. Logikken er vel at så lenge hardware.no tjener penger... så er i hvert fall hovedsiden og forumet i sikkerhet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Så denne artikkelen på itpro... http://itpro.no/art/9312.html "Hardware mot usikker fremtid" 6560098[/snapback] Totalt idiotisk og ubegrunnet "artikkel". Overksriften er rett og slett til å le av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Totalt idiotisk og ubegrunnet "artikkel". Overksriften er rett og slett til å le av. Mr. Dahl. Jeg er nok ikke så skråsikker som du er her altså. David Montgomery er en råtass, og han skal nå øke effektiviteten i fra 7% til nær 15% noe som er rimelig mye i denne sammenhengen.. Så om at HW.no "tjener" penger i dag, så kan det være så alt for lite i forhold til hva Mecom Europe mener om inntjening. De skal nå allrede begynne å "slakte" trykkerier, i inntjeningens navn. Videre så måtte Orkla låne Mecom nær 1 milliard for at dette salget skulle gå i orden, og dette skal betales tilbake + ett utbytte til aksjonærene som den godeste David allerede har lovt bort.. Så jeg vil nok i høyeste grad påstå at denne påstanden i fra ITpro.no kan det fort gå "troll i ord" i desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå