EVH Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 som emne sier lurer jeg på hvordan jeg får scrollbaren til å hele tiden være der, selvom den ikke kan brukes. Det som skjer er at de sidene som har mye innhold får scroll, og de som har lite innhold ikke får scroll (logisk nok), men det gjør at hele sulamitten hopper et hakk til høyre når jeg switcher mellom dem. Noen som vet hva jeg må skrive inn for å fikse dette? Vet det er noe enkle greier jeg putter inn i htmlen/css'en, men finner ikke ut hva. Takk for hjelp =) Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 html { min-height: 100%; margin-bottom: 1px; } Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Husker jeg leste om en annen som validerer. Si ifra hvis noen finner den =D Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Om ikke den der validerer, så kan du jo bare lage en tilsvarende absolutt plasert div. Mener det skal funke. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 body { overflow: scroll; } - og du er i mål. Kronglete metode over her... Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ser grei ut den der..får prøve den når jeg kommer meg hjem Lenke til kommentar
EVH Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Hehe, okei. Tester når jeg kommer hjem jeg og Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 body { overflow: scroll; } - og du er i mål. Kronglete metode over her... 6395233[/snapback] Det vil da gi både horisontal og vertikal? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Ikke da jeg testa, men det er vel ikke verre enn å teste selv? Edit: OK, nå var det sånn her og... Firefox har en fin proprietær CSS-egenskap som jeg håper kan bli implementert i CSS3 ellerno; overflow: -moz-scrollbars-vertical; Endret 2. juli 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 overflow: -moz-scrollbars-vertical;[/font] 6421987[/snapback] Hadde svært liten tro på den kodesnutten der skulle virke (den så så rar ut ) men den virket jo utmerket! Hjertlig Mr.Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Merk, jeg skrev også at koden var proprietær for Firefox, noe som betyr at den ikke vil virke i andre nettlesere enn nettopp Firefox... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå