Gå til innhold

Der tror jeg skjermkortet tok kvelden?

jvik

Anbefalte innlegg

Heisann,

satt å spilte WoW da PCen plutselig låste seg og det kom fram masse røde streker/dotter på skjermen. Når jeg startet maskinen på nytt var det røde/grønne streker over hele skjermen og windows nektet å starte. Gikk fint i safe mode, men PCen slår seg av når jeg prøver å installere nye drivere. Hva har skjedd? :hmm:

PCen er bare noen få dager gammel (ferdig bygget fra Netshop). Skjermkortet er XFX geforce 7900gt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda vifta gikk rundt den. Kortet så veldig bra ut (luktet ikke "svidd" og så ikke noen "feil"). Når jeg kobla til skjermen var desverre de røde/grønne stripene/dottene der, så tror kortet er skadet permanent. Sendte en mail til Netshop så blir vel retur =/

Veldig rart siden jeg spilte Fear i over 2 timer i går uten problemer. 20 minutter i WoW så sa kortet takk for seg... :hmm:

Lenke til kommentar

Husk for guds skyld og sende rekommandert.. Jeg sendte skjermkortet mitt i retur som brev.. jævla stor og solid konvolutt med foring og greier og tenkte at dette måtte jo vera bra...

Så viser det seg at kortet aldri kom frem til komplett.. postet vet ikke hvor det er og en posten ansatt sitter sannsynligvis og koser seg med nytt skjermkort!! jævler..

Fikk forøvrig ikke erstatning heller ettersom dette ikke var mulig når jeg sendte brev..

Lenke til kommentar

Hei,

kortet er klokket fra produsenten XFX til 520/1500. Når jeg prøver å instalere drivere så starter maskinen på nytt, så jeg tipper kortet er ødelagt. Kortet er 5 dager gammelt, så klokke kortet ned er uaktuelt. Sender det i retur, så tar jeg en prat med Netshop om å kanskje bytte kort til en annen produsent med default settings fra nVidia.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et tilsvarende problem med et 6600 GT for et lite år siden. Det kortet hadde jeg kjøpt hos Netshop.

Hjelp til feildiagnose på ødelagt 6600GT.

post-23-1128209760.jpg

Antar du har noe lignende som dette. Det kalles artifacts.(Beklager stort bilde.)

Alt som behøvdes for meg var en kjapp telefonsamtale til Netshop (Retur/Support: 33 42 22 10) hvor jeg ble fortalt at jeg måtte fylle ut et returskjema og sende dem dette sammen kortet.

Jeg ville oppgradere mitt 6600GT til et 7800GT og det var ikke noe problem. Naturlig nok måtte jeg betale et mellomlegg.

Lenke til kommentar
Er hakke værre på mitt kort. Er grønne og røde striper, og jeg kan ikke instalere drivere. Men ja, ligner på det der problemet. Blir nok å styre unna XFX sine kort.

6391095[/snapback]

Jeg har opplevd det samme en gang for litt sida. Plutselig kom det masse forstyrrelser og røde streker... Selv i bios. Så like etter fant jeg ut at DVI kabelen ikke hadde skikkelig kontakt. Dermed var problemet løst.... Sjekk dette selv, om den ikke sitter godt nok i, eller om du har noen bøyde pins

Lenke til kommentar
Har hatt problemet selv med radeon 9800pro. Sitter på tredje kortet nå. De to første varte i ca 7mnd hver.

6398450[/snapback]

da må d ha vært noe galt med resten av PC'n din for d er ganske lite sannsynlig at to nye kort streiker :hmm:

har forresten sapphire radeon 9800se 128mb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...