HrSteen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) VINNEREN ER KÅRET: Årets første lynfotokonkuranse ble vunnet av: Tommy Dale alias TDale (tror jeg) Med bildet Befalsmesse. Vi gratulerer og du har nå æren til å komme med ny konkuranse om 6 timer 2. Plass: SirMaximus men sin The Great Pyramide. 3. Plass: "På vei hjem" av eitp. --- Da prøver vi første lynkonkuranse her på akam. AVSLUTTES SØNDAG 25. JUNI KLOKKEN 20.00! Denne helgens tema er : ARKITEKTUR Fra Caplex: arkitektur, byggekunst; omfatter utformingen av bygningskroppen, de indre rom, plassdannelser mellom bygninger og formgivning av parker og hager. Kan inndeles etter bygningens funksjon, f.eks. kirke-a. el. etter byggemateriale, f.eks. murstein, betong mv. Det er opp til deg å komme med en billedlig tolking av dette ordet. Vi gjør også ett forsøk på anonym innsending av bildene. Alle bildene som skal være med i konkuransen sendes til meg på følgende epostadresse: <= Fjerne => Hvis noen foretrekker andre overføringsmetoder så kan jeg ta imot på msn. I mailen skriver du bildets tittel, samt ditt nick på forumet. Bilder som har vært postet tidligere eller som blir postet i denne tråden blir diskvalifisert. KUN mail/msn. Jeg vil deretter forsøke å få lagt ut bildene fortløpende i en tråd på bildekritikkforumet. Hvis noen moderatorer er uenig i plassering av tråder så gi lyd fra dere. Avslutter helgen med en poll der man stemmer på det beste bildet. Denne pollen varer i 7++ dager. Reglene er som følger: 1. Du må være fotografen bak bilde. 2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag. 3. Du står fritt til å tolke temaet 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAX 350KB 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 pixler. Diskusjon angående konkuransen og bildene tas i denne tråden. Premier er: 1. Berømmelse og total misunnelse fra andre medlemmer på forumet. Undertegnede vil ikke levere bilder til konkuranse da jeg føler meg inhabil med tanke på anonymitet osv . Forslag: Vinneren bestemmer neste tema. Endret 29. juni 2006 av stoners Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Sånn. Da er den på 'Siste fra forum' lista Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Håper dette blir en tradisjon med slike tester Selv om jeg har null peil og har klin nytt kamera, skal jeg være med på slikt .) Tror dog jeg ikke rekker denne til søndagen, men skal se hva jeg får til. måtte den beste vinne Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er det tillatt å sende inn flere bilder? Flott initiativ forresten Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Ett bilde pr person. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hvordan skal vi kåre en vinner? Via en poll eller via et ekspertpanel? Jeg stemmer på det siste som også kan uttale seg om hvert bilde Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Denne gangen blir det en poll. Ekspertpanel kan man ta etterhvert. Feks 4 siste vinnere. (Hvis konkuransen har livets rett) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Genialt tiltak! Skal prøve å få slengt inn et bidrag i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Synd jeg ikke har alle bildene mine her. Men jeg kan jo ut å ta noen bilder i dag , i morgen osv Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Synd jeg ikke har alle bildene mine her. 6366150[/snapback] Siden bildene må være knipsa i dag, i morgen eller på søndag hadde ikke et rikholdg arkiv hjulpet deg Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Synd jeg ikke har alle bildene mine her. 6366150[/snapback] Siden bildene må være knipsa i dag, i morgen eller på søndag hadde ikke et rikholdg arkiv hjulpet deg 6366313[/snapback] Ahh, bra du sa det og jeg ikke fikk det med meg da :!: Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ohh skulle gjerne vært med her, men arkitektur er ikke akkurat min sterkeste side.. Blir det flere temaer etterhvert? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ohh skulle gjerne vært med her, men arkitektur er ikke akkurat min sterkeste side.. Blir det flere temaer etterhvert? 6367420[/snapback] Husk arkitetktur er så mangt. Oppfordrer alle som har muliget til å knipse minimum ett (1) bilde i løpet av helga til å sende inn bidrag (selv om det ikke er deres sterkeste side). Viktig at vi prøver å la denne geniale ideen få en flying start med mange bidrag slik at det frister til gjentagelse. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 kom på en bra bygning å ta bilde av, men jeg har bare et crappy pentax optio s.. jaja prøver meg fordet gleder meg veldig til jeg får meg 350d.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 kom på en bra bygning å ta bilde av, men jeg har bare et crappy pentax optio s.. jaja prøver meg fordet gleder meg veldig til jeg får meg 350d.. 6368537[/snapback] Kompaktkamera er glimrende til slikt bruk, bare bildet blir skarpt. På grunn av den store dybdeskarpheten får du mye gratis. Ellers har jeg problemer med å komme på noe jeg ønsker å ta bilde av her i nærdistriktet. Haugalandet har ikke akurat landets mest spennende arkitektur. En professor i arkitektur betegnet byggekulturen langs RV14 over Karmøy som Norges styggest bebygde sted. Tror han syntes det var vulgært med alle disse karnappene (velstandsvortene, som vi kaller dem her). Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Bra tiltak! Skal prøve å få til noe selv - uansett blir det moro å se bidragene som kommer inn Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Veldig bra tiltak. Jeg må innrømme at jeg tror jeg aldri har tatt et bilde som kan gå under denne kategorien, men skal prøve å få til et bidrag allikevel. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Buu nå fikk jeg en ide, men så drar jeg jo såklart bort denne helgen. Kan se om jeg klarer å komme meg innenfor fristen. Lenke til kommentar
perben Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Innlegget er slettet. Endret 16. september 2006 av perben Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Er på vei til New York, får jeg tak i en pc skal jeg slenge opp et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå