Gå til innhold

Haha, ny verdensrekord i idioti (artikkel, DB.no)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir enda bedre om man tar med resten, fjøsnissen sammenligner faktisk desktop-CPUer direkte med mobil-CPUer når det gjelder klokkefrekvens (et begrep han tydeligvis overhodet ikke forstår).

Men for all del. Det er jo bare toppen av isberget, fyren er jo helt på bærtur i hele artikkelen. Det skulle forundre meg meget om han klarer å skru på en datamaskin på egen hånd.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

PDA-er har prosessorer mellom 200 MHz og 600 MHz, og en brukstid på ca. 10-20 timer (standby-tid på mellom 100-200 timer). Disse har gjerne dobbelt så høy batterikapasitet (mAh) som mobiltelefoner.

Ikke kom her og si at prosessoren på en mobiltelefon er kraftigere enn prosessoren på en PDA.

Forfatteren må ha blandet mobiltelefon og bærbar PC. :)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Jeg vet, det er til å bli provosert av. Hvorfor i alle dager setter de en person som sikkert ikke vet forskjellen på en DVI-kabel og en GPU til å skrive om mikroprosessorer? Det er jo helt bak mål.

Greit nok, det er en oversettelse av en annen artikkel, men vedkommende har fortsatt et ansvar ovenfor leserne av db.no. Man trenger ikke å være noe geni for å fikse opp feilene i denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Haha, jeg mistenkte det da jeg så artikkelen, men så tenkte jeg "så dumme kan vel ingen være".

Herregud. Det var vel kanskje BBC eller AP som startet denne fadesen, så mest av skylden får vel gå til dem, men pokker heller, finnes det ingen i DB.NO som har noen som helst kritisk sans? "Jaja, alle andre trykker det, så da får vel vi trykke det også." Er det slik mentaliteten er hos alle nettaviser?

Lenke til kommentar

Dette er ikke skrevet for nerder som oss, men for almennheten. Det han skriver er ikke direkte galt heller. Jeg har ikke funnet en logisk brist i artikkelen. Det virker som om noen av dere heller mangler litt sunn fornuft og kildekritikk. Artikkelen forteller om en teknologi som kan gjøre edb-enheter mye raskere. Synes trådstarter burde tone ned tittelen, for det virker som om han betegner seg selv :p

Lenke til kommentar

Du har ikke funnet en eneste logisk brist?

Da foreslår jeg at du leser gjennom artikkelen på nytt, godt denne gangen. Hele artikkelen er en eneste stor logisk brist.

[EDIT: Hm, det virker som om artikkelen har blitt forandret. Nå er det fikset på en del saker. Synd jeg ikke kopierte teksten, hehe, den var jo helt spinnevill.]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

OMG OMG! Jeg har ett 2.4Ghz trådløst nettverkskort, den må jo være omtrent like rask som 2.5GHz AMD Athlonen min...

Her har artikkelforfatteren blandet totalt, det som her er snakk om, er en 500Ghz spesilisert brikke som kan brukes til å tolke signaler, ikke en general purpose CPU...

Jeg lurer likevel på hvor høyt en vanlig Intel Prescott kunne klokket dersom den kunne kommet ned på slike temperaturer, kan isilisium bli superledende, og hvilken temperatur skjer dette på?

Edit: ah, leste artikkelen nå, det er en silisumsbrikke altså. 5K altså...

Lurer på hvor mange ekstra Ghz brikken kunne oppnådd dersom den var avkjølt til 0K... :tease:

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...