Gå til innhold

Hva er "best" av firefox og opera?


Sonsol

Anbefalte innlegg

Jeg bruker firefox, men lurer på om opera er "bedre". Derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere på forumet sin mening. Jeg vil gjerne vite hva som er likt og hva som er bedre mellom opera og firefox.

 

Jeg snakker selfølgelig om de nyeste versjonene hvis noen lurte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker firefox, men lurer på om opera er "bedre". Derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere på forumet sin mening. Jeg vil gjerne vite hva som er likt og hva som er bedre mellom opera og firefox.

 

Jeg snakker selfølgelig om de nyeste versjonene hvis noen lurte.

6357090[/snapback]

Er det ikkje berre å laste ned og prøve da? :hmm:

Lenke til kommentar

Den "største" forskjellen er kanskje at Opera kommer med alt innebygget (og likevel er den liten og rask og effektiv), mens FireFox kommer med ingenting innebygget og alt du "trenger" av funksjoner, må legges til som extensions. AdBlock er godt ekspempel. Ikke noe som er viktig, men noe som er veldig greit. Kanskje ikke den vanskeligste jobben å legge til en extension, dog.

 

Opera, ta vekk alt man ikke trenger, eller LA VÆRE å bruke de.

FireFox, legg til at man har lyst på.

Lenke til kommentar

Har ikkje brukt Firefox so veldig mykje i det siste, men Opera er min klare favoritt. Den virkar å vere raskare på mi maskin, har ein del funksjonar som er veldig fine innebygd, og eg likar fanane litt betre, samt at ein kan ha eit vindauge utan faner. Mange av funksjonane, som mouse gestures, søk frå adressefeltet og adblock får ein lett i Firefox og, med extensions, so det åleine er ikkje noko grunn til å byte. So er det småting som at om ein merker ein URL som ikkje er link, er det berre å høgreklikke og velge gå til adresse. Den same menyen får ein opp om ein dobbeltklikker, som i enkelte tilfelle er raskare og betre. Ctrl + B er ein ganske kjekk hurtigtast, som gjer at om ein har kopiert ein URL, går ein til til den adressa. Noko eg ikkje har brukt so mykje, men som kan vere praktisk er Ctrl + H, som minimerer Opera til systrayen (feltet nede ved klokka).

Lenke til kommentar

Egentlig er det ikke noe særlig vits/lurt å spørre om sånne ting på forumet. Det blir fort en diskusjon om dette. Jeg juger ikke akkurat når jeg sier at ingen blir enige her når det omhandler hva som er best av f. eks Opera Og Firefox, og Windows 2000 og XP. Det er bare 2 av tingene som det aldri blir enigehet om her.

Noen liker det ene og noen liker det andre.

 

Jeg personlig liker Opera bedre enn Firefox. Hvorfor? Vel, vet ikke helt hvorfor jeg. Har blitt en vane liksom. Har nesten bare brukt Opera selv. Firefox likte jeg ikke noe særlig. Installerte i dag Opera 9.0 Final på laptopen, og den så da riktig så bra ut.

 

Riktignok skal jeg bruke Opera 8.54 en stund til på den stasjonære maskina mi enda. Det fordi jeg ikke gidder å oppgradere på den enda.

 

Som flere her sier. Bare prøv å se hvilken du liker best.

Hvis du har dårlig linje f. eks ISDN så kan jeg si at Opera 9.0 installasjonsfila er på 6,17 MB og Opera 8.54 er på 3,65 MB. Så vet du det også. Det kan ta litt tid om du sitter på ISDN/Modem, men det er egentlig verd ventetia mener no jeg. (Selv sitter jeg på 4 mbits nett da :p)

 

Uannett. Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg liker Opera best. Fordi den har alt jeg trenger innebygget, fordi jeg liker hvordan den ser ut og er og fordi man kan konfigurere veldig mye, f.eks. hvordan høyreklikk menyen skal være.

 

Det er riktig som wil sier, at folk aldri blir enige om hva som er best. Det beste er bare å prøve selv. Installer begge to. Bruk Firefox en uke (som du har gjort siden det er den du bruker nå), så bruker du Opera en uke. Siden du er vant til Firefox kan det være at du ikke liker Opera, men det finner du ut. Jeg pleier ikke å like å bytte fra ting jeg er vant til til noe annet.

 

Du bør laste ned Opera 9 og ikke Opera 8.54 fordi Opera 9 har mange nye funksjoner. Jeg hadde hvertfall heller venta litt lenger å fått Opera 9.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Jeg bruker firefox, men lurer på om opera er "bedre". Derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere på forumet sin mening. Jeg vil gjerne vite hva som er likt og hva som er bedre mellom opera og firefox.

 

Jeg snakker selfølgelig om de nyeste versjonene hvis noen lurte.

6357090[/snapback]

 

Opera er sannsynligvis verdens mest brukervennlige browser.

Lenke til kommentar
Jeg bruker firefox, men lurer på om opera er "bedre". Derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere på forumet sin mening. Jeg vil gjerne vite hva som er likt og hva som er bedre mellom opera og firefox.

 

Jeg snakker selfølgelig om de nyeste versjonene hvis noen lurte.

6357090[/snapback]

 

Opera er sannsynligvis verdens mest brukervennlige browser.

6357645[/snapback]

Det er da ikke verre enn å legge inn begge og prøve ut.
Lenke til kommentar
Jeg bruker firefox, men lurer på om opera er "bedre". Derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere på forumet sin mening. Jeg vil gjerne vite hva som er likt og hva som er bedre mellom opera og firefox.

 

Jeg snakker selfølgelig om de nyeste versjonene hvis noen lurte.

6357090[/snapback]

 

Opera er sannsynligvis verdens mest brukervennlige browser.

6357645[/snapback]

Det er da ikke verre enn å legge inn begge og prøve ut.

6357675[/snapback]

 

Helt klart. Over og ut.

Lenke til kommentar
Vel, pc,en min er ikke verdens beste og den har elendig internett tilkobling så jeg tenkte det var kjekt å høre hva dere sa først :dontgetit:

6357124[/snapback]

selv begynte jeg med opera på slutten av 90-tallet, mest fordi jeg hadde en treeeg modem-linje. Jeg merket stor forskjell på tiden det tok å få opp ei normal nettside: opera var mye raskere enn internet explorer :D (opera sier selv de har verdens kjappeste nettleser). Bruker man reklame-filteret som er i Opera 9.0 så slipper du også å bruke masse båndbredde på å laste ned store flash-reklamer og annet skit! (dette gjelder forøvrig også firefox)

 

Vil anbefale deg å teste ut opera. Bruke den mer en bare noen timer, slik at du blir litt vant til den. Etter at du har lært begge nettleserene å kjenne, er det lett å kåre en personlig favoritt ;)

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...