Fisker Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Wikipedia Allmusic Matisyahu er en Hasidic jøde som driver med reggae/hip-hop-musikk. Musikken er ganske spesiell, men kan minne om mange andre stilarter, som (allerede nevnt) reggae, hip-hop og rock. Flere av sangene inneholder flotte gitarsoloer, som overraskende nok passer glimrende inn i musikken. Han er en personlig stor fan av kongen av reggea, Bob Marley, noe som er en av grunnene til at han valgte å drive med akkurat den musikkformen selv. Sangtekstene inneholder ofte spor fra religion. Jeg fikk øynene opp for Matisyahu for et par uker siden, takket være en tråd på et annet forum, og nå er jeg storfan. Personlige favoritter av sangene er King Without a Crown, Time of Your Song, Close My Eyes og Youth. Førstnevnte finnes det en genial live-versjon av, fra albumet Live at Stubbs, som muligens er enda bedre enn originalen. Albumene: Shake Off The Dust...Arise Live At Stubbs Youth Er det noen her som har noen meninger om Matisyahu? Hvis du ikke har hørt om han, så anbefaler jeg deg å finne en måte å få tak i noe, virkelig genialt. Endret 15. august 2009 av Fisker 1 Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Liker han. Har kun hørt Youth og det er en fin-fin lytteropplevelse. Jeg skal definitivt se han på roskilde, synd at han skal på scenen så tidlig. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg har hørt King Without a Crown og Sea to Sea, og jeg må si at det høres veldig bra ut. Jeg skal definitivt sjekke ut mer av han. Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg syns Matisyahu er veldig bra. Ikke lenge siden jeg kjøpte meg Live At Stubbs, en cd jeg er veldig fornøyd med. Btw sangen Beat Box er konge Lenke til kommentar
And1Baller Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Matisyahu har flow! Var litt skeptisk når jeg så videon, men etter han begynte å synge så var det bare et stort sjokk. Høres sinnsykt kult ut ... Lenke til kommentar
aemil Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Oppdaget Live At Stubbs for rundt juletider og digga det siden. Hørt noen av de samme sangene fra Shake Off The Dust... Arise, men synes han høres mye bedre ut på liveskiva. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 I'm a fan ..første gang jeg oppdaget Matisyahu var da jeg lånte den nyeste skiva til P.O.D. - Testify av en kompis der han var med på 2 låter, Strength Of My Life og Roots In Stereo. Musikk vidoen tll Youth lasted jeg ned fra Xbox Live Marketplace, den er diggbar Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Fyren er veldig interessant. Han har fortsatt en god del forbedringspotensiale, men leverer alikevel et album spekket med melodiøs musikk. Både vokal og musikk er veldig spesiell, minner lite om noe eksisterende, som er positivt. Vokalen biter seg fast, og har så mange krinker og kroker at man ikke blir lei med det første. Albumet "Youth" kan virkelig anbefales. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Han er faktisk ikke så verst. Har ikke hørt annet enn Live At Stubbs, som var overraskende bra. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har veldig sansen for han, men det finnes utrolig mye bedre reggea å få tak i, men Matisyahu har sin egen greie, og den fungererer utmerket Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Jeg har veldig sansen for han, men det finnes utrolig mye bedre reggea å få tak i, men Matisyahu har sin egen greie, og den fungererer utmerket 6686272[/snapback] Mhm. Matisyahu har ikke den klassiske reggea-stilen som man hører fra f.eks. Bob Marley, men en mer moderne greie som delvis er blandet med rock og hip-hop. Dette har også blitt litt diskutert i reggea-tråden. Shake off the dust..arise er mye mer "klassisk reggea", enn det siste studioalbumet hans, Youth er. Og i mine ører høres det fantastisk ut. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Poenget med å ha midtstilt? Det er så rotete når forummalen er sidestilt. Matisyahu er ålreit han, noe sabla spennende.. men dessverre endel skikkelig kjedelige saker. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Poenget med å ha midtstilt? Det er så rotete når forummalen er sidestilt. 6686884[/snapback] Du har rett. Det var støgt og rotete. Redigert nå. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har bare hørt Youth. Noe der er genialt. Fikk med meg avslutningen på konserten på Roskilde i år på litt avstand. Det tok skikkelig av inne i teltet der, det så virkelig fett ut. :] Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har bare hørt Youth. Noe der er genialt. Fikk med meg avslutningen på konserten på Roskilde i år på litt avstand. Det tok skikkelig av inne i teltet der, det så virkelig fett ut. :] 6687150[/snapback] Det var virkerlig fett inne i teltet. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det var ganske fett. Men hadde enda høyere forventninger Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er det bare jeg som syns det er utrolig plagsom musikk? Nå har jeg aldri vært noen stor fan av reggae generelt, har sikkert en del med det å gjøre.. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Liker veldig godt debutalbumet men syns han tapte seg med det siste. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Måtte bare dra opp denne tråden da jeg har vært sen med å oppdage den Er en veldig stor fan av karen,avataren viser kanskje det Har alle platene hans og angrer ikke på noen av kjøpene. Jeg er ikke enig i at Youth står tilbake for Live At Stubbs eller Shake off the dust..arise,låter som What I'm Fighting For, Late Night In Zion og Time Of Your Song er fengende til tusen og viser hvor flink denne karen egentlig er. Det som har blitt kritisert har vært Matisyahu's produsent som skal ha blitt alt for hektet opp i hvor mye detajer han kunne putte inn i hver låt og mistet helt fokus på det som er Matisyahu's særpreg,nettopp stemmen hans. Også litt morsomt at ingen har sagt noe om hans evner som beatboxer! Finnes jo mange gode eksempler på det på youtube, som her, og . Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 For å pirke litt, bare: Det heter Reggae, ikke reggea. Ingen graverende feil, men skal man omtale Bob Marley som kongen av reggae, er det OK å stave det rett, det fortjener gode gamle Bob.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå