Arsenal_RULES Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Har to css dokumenter med forskjellige design. Så hvordan gjør jeg slik at disse kan bli valgt, slik at et nytt design dukker opp på siden? Har improvisert, slik at jeg har laget to indexer, der begge henter opp forskjellig css-dokument, men antar at det finnes en bedre løsning? Problemet -------------------------------------------------------------------------- Link til siden min, Har fulgt denne tutorialen Men har noen problemer, for det skjer ingenting når jeg velger style, noen som har lyst til å ta en titt på kildekoden? (ps, dokumentet som ligger som vedlegg er egentlig lagret som *.js men var nødt til å gjøre den om til *.txt) Endret 21. juni 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Har greid å finne svaret på mitt eget spørsmål, eller dvs, har ikke funnet svaret, men holder på med det... Nei, den artikkelen forstår jeg ikke mye av, noen som har lyst å ta å forklare det til meg? Endret 19. juni 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Last ned scriptet og åpne det i notepad Under <body>-tag på siden skriver du <script type="text/javascript"> Lim det deretter inn scriptet fra notepad... sett inn slutt-tag </script> så følger resten av sidekoden smell inn onClick-eventene der du ønsker Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 function setActiveStyleSheet(title) { var i, a, main; for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) { if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1 && a.getAttribute("title")) { a.disabled = true; if(a.getAttribute("title") == title) a.disabled = false; } } } Antar jeg skal fylle ut koden... <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" title="NOXstar" /> <link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="style2.css" title="wacky" /> Blir det noe i denne duren? function setActiveStyleSheet(NoXstar) { var i, a, main; for(i=0; (a = document.getElementsByTagName("link")[i]); i++) { if(a.getAttribute("rel").indexOf("style") != -1 && a.getAttribute("NoXstar")) { a.disabled = true; if(a.getAttribute("NoXstar") == title) a.disabled = false; } } } Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Antar at jeg er helt på vidden, siden ingen har svart enda... Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hmm er det ikke lettere å gjøre det med php? dette i en fil som du kaller stilvelger.php: (må ligge i samme mappe som index.php) <?php setcookie ('sitestyle', $set, time()+31536000, '/', 'index.php', '0'); header("Location: $HTTP_REFERER"); ?> dette i head tagen på index.php: <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" title="User Defined Style" href="<?php echo (!$sitestyle)?'style1':$sitestyle ?>.css" /> (css filene må ligge i samme mappe som index.php) og linkene som endrer stilen må være slik: <a href="stilvelger.php?set=stil1"> (stil1 bytter du ut med navnet på css fila (uten .css) Håper dette hjalp:) Endret 20. juni 2006 av nikkern Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Link til siden min, Har fulgt denne tutorialen Men har noen problemer, for det skjer ingenting når jeg velger style, noen som har lyst til å ta en titt på kildekoden? (ps, dokumentet som ligger som vedlegg er egentlig lagret som *.js men var nødt til å gjøre den om til *.txt) Endret 20. juni 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Sikker på at du har filer som heter default.css, user.css, user2.css? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Jepp, det er jeg Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hmm.. det eneste som jeg kan se er at: <script src="styleswitch.js" type="text/javascript"> skal være: <script href="styleswitch.js" type="text/javascript"> ifølge tutorialen:) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Kjempe mye takk for at du prøver, men ser ikke ut som det var løsningen heller Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Da har jeg løst problemet (var en liten typo-.-) I indexen søkte den etter : <script src="styleswitch.js" type="text/javascript"> istedet for <script src="styleswitcher.js" type="text/javascript"> ENDELIG! Endret 21. juni 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå