Hayer Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei Lurte på hvordan man la inn en meny som kontrollpanele i dette flotte forumet.. Har et bilde som vil forklare det.. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) EDIT: slett... Endret 19. juni 2006 av dioX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 bruk tabell eller rammer Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) index.htm <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title>HTML-side</title> <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css"> </head> <body> <div id="header"><h1>Overskrift</h1></div> <div id="menu"> <ul> <li><a href="#">Link 1</a></li> <li><a href="#">Link 2</a></li> <li><a href="#">Link 3</a></li> <li><a href="#">Link 4</a></li> <li><a href="#">Link 5</a></li> <li><a href="#">Link 6</a></li> <li><a href="#">Link 7</a></li> <li><a href="#">Link 8</a></li> <li><a href="#">Link 9</a></li> </ul> </div> <div id="content"> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis nec mauris ut nunc vehicula sollicitudin. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Fusce ut mauris. Duis imperdiet. Proin ipsum purus, malesuada a, auctor tempus, elementum et, dui. Proin mattis posuere nisl. Cras tempus erat.</p> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis nec mauris ut nunc vehicula sollicitudin. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Fusce ut mauris. Duis imperdiet. Proin ipsum purus, malesuada a, auctor tempus, elementum et, dui. Proin mattis posuere nisl. Cras tempus erat.</p> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis nec mauris ut nunc vehicula sollicitudin. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Fusce ut mauris. Duis imperdiet. Proin ipsum purus, malesuada a, auctor tempus, elementum et, dui. Proin mattis posuere nisl. Cras tempus erat.</p> </div> </body> </html> style.css html { width: 100%; } body { width: 800px; border: solid 1px #000; position: absolute; left: 50%; margin-left: -400px; float: left; } div#header { width: 100%; float: left; clear: both; border-bottom: solid 1px #000; } div#menu { width: 150px; float: left; clear: left; } div#content { width: 648px; float: left; } Endret 20. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) den koden du har gitt endrebjorsvik, funker den riktig bare på firefox? Jeg får det nemlig riktig opp på firefox, mens IE viser den helt mongo.. Endret 20. juni 2006 av LBoN Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Dette blir på en måte litt "juks", men det var slik jeg lærte meg å lage menyer. Det ligger kjempemange fine eksempler her, hos Listmatic. Kopier noen av disse over i kildekoden din, les litt av koden, endre litt på den. Prøv å forstå hvordan koden er bygd opp, så lærer du å lage menyer. Slik jeg lærte meg det. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) takker... Juks? aldri hørt om de ti koding Spå bilde btw... Hvordan får jeg suttet skriften til høyre for menyen? HJELP! Endret 20. juni 2006 av Hayer Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det trenger jeg også hjelp med. Dette er et screenshot over hvordan det blir: Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 chipmann @ veldig nytti informasjon du kom med der... btw du sitter på en laptop if u didnt know. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 den koden du har gitt endrebjorsvik, funker den riktig bare på firefox? Jeg får det nemlig riktig opp på firefox, mens IE viser den helt mongo.. 6343737[/snapback] Den fungerer i både Firefox, Opera og IE nå.IE likte visst ikke clear: right;. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) chipmann @veldig nytti informasjon du kom med der... btw du sitter på en laptop if u didnt know. 6345736[/snapback] Hææ? Hva mener du? Ja, jeg sitter med en laptop. Gjør det noe forskjell da? Forresten jeg har ikke brukt koden som er postet i dette emnet. Jeg har brukt en egen, men likevel virker det ikke Endret 20. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå