PMnormal Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Dette bildet er av en snodig, gammel skrue jeg traff i La Storta. Vi drakk en grappa sammen på jernbanestasjonen, og pratet litt om foto og biler. Fikk aldri helt med meg navnet hans, for han snøvlet litt mye. Hyggelig var han uansett, og han kunne fortelle meg at han selv brukte Yashica kamera. Bildet forteller forresten en del om støyegenskapene til Eos 20D. Tilfeldigvis stod iso på 1600, og i grapparus glemte jeg det. Synes ikke støyen ble så plagsom på dette motivet, heller ikke i full størrelse. Øvrige data er 50mm på f/2,5 og 1/3200s lukkertid. Endret 18. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Genialt ansiktsuttrykk. Støy kan jeg ikke se om jeg legger godviljen til engang. Ikke noe å bry seg om i det hele tatt. Klassisk og fint portrett, har ikke noe spesielt å sette fingeren på. Kunne kanskje ønske meg litt lysere øyne. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Kanskje litt rotete bakgrunn? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Morsomt portrett. Gøy å sitte og prate med en av "benkesliterne" som dette ser ut til å være. Ser jo at D70 ikke er spesielt god på høy ISO etter en uke i Tyrkia hvor noen bilder ble tatt på 1600. Sammenlignet med dette, så....... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Et karakterrikt ansikt med et spesiellt uttrykk. Hva han tenker på er jo bare han som vet, men det kan jo se ut som han var middels interessert i å bli fotografert (noe som vel ikke stemmer vil jeg anta). Flott. Men. Jeg synest porterttet ble betydelig flottere i B/W. Statser på det er ok at jeg legger ut en konvertert versjon. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Greit for meg. Det ble fint det også, og jeg har vært inne på tanken selv. Endte til slutt med farge likevel, fordi jeg synes det var så fine jordfarger i bildet, med den mørkerøde skjorten som en smakfull kontrast. Fin konvertering, forresten. Kunne kanskje vært fint med en smule sepia-tint også. Jeg lar det ligge for min del, fordi jeg har andre planer for bildet. Hva det går ut på, får dere vente litt for å se. Det avhenger av at det fungerer slik jeg tror det vil. Vi får se. Noen andre som har noe å si om portrettet? Han var forøvrig ganske innstillt på å bli fotografert, og det ligger en solid porsjon høytidelig innstilling til rollen bak hans ansiktsuttrykk. Det bør vel nevnes at han ikke har en Hollywood-perlerad. Kan jo legge ut et bilde der han ser litt mer avslappet ut, da i kombinasjon med min bror..... ...hvis noen skulle ha interesse av noe slikt. Endret 18. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Greit for meg. Det ble fint det også, og jeg har vært inne på tanken selv. Endte til slutt med farge likevel, fordi jeg synes det var så fine jordfarger i bildet, med den mørkerøde skjorten som en smakfull kontrast. Fin konvertering, forresten. Kunne kanskje vært fint med en smule sepia-tint også.Jeg lar det ligge for min del, fordi jeg har andre planer for bildet. Hva det går ut på, får dere vente litt for å se. Det avhenger av at det fungerer slik jeg tror det vil. Vi får se. Noen andre som har noe å si om portrettet? Han var forøvrig ganske innstillt på å bli fotografert, og det ligger en solid porsjon høytidelig innstilling til rollen bak hans ansiktsuttrykk. Det bør vel nevnes at han ikke har en Hollywood-perlerad. Kan jo legge ut et bilde der han ser litt mer avslappet ut, da i kombinasjon med min bror..... ...hvis noen skulle ha interesse av noe slikt. 6333740[/snapback] Jaja, selvfølgelig. Legg ut Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 På oppfordring presenterer jeg min bror og Den Gamle Mann i La Storta. Skål Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Dette bildet er av en snodig, gammel skrue jeg traff i La Storta. Vi drakk en grappa sammen på jernbanestasjonen, og pratet litt om foto og biler. Fikk aldri helt med meg navnet hans, for han snøvlet litt mye. Hyggelig var han uansett, og han kunne fortelle meg at han selv brukte Yashica kamera.Bildet forteller forresten en del om støyegenskapene til Eos 20D. Tilfeldigvis stod iso på 1600, og i grapparus glemte jeg det. Synes ikke støyen ble så plagsom på dette motivet, heller ikke i full størrelse. Øvrige data er 50mm på f/2,5 og 1/3200s lukkertid. 6329956[/snapback] Får si det først, dette er ikke for å se ned på Nikon og andre kamera (har blitt missforstått før her). Canon er helt rå når det gjelder lite bildestøy, noe dette bildet viser... Jeg har selv 5D og jeg synes faktisk ISO 1600 & 3200 gir ganske bra bilder.. Har sett masse bilder fra Canon kameraer med høy ISO og bra kvalitet, men har ikke sett noen med de andre merkene.. Kanskje noen av de andre kan fremvise til sammenligning?? Synes ditt portrett var fint, og henger meg ikke opp i bakgrunn osv på et slikt bilde.. mvh S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå