Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådøst nettverk

Anbefalte innlegg

Morn!

En venn av meg har fått seg ny PC, men sliter litt med det trådløse nettverket. Han har selvfølgelig koblet et modem til en D-link DI-624. Den kobler seg av og på hele tiden, helt uten videre, plutselig er signalet veldig bra, så er den plutselig lav. Har lest litt på prisguiden på hardware.no, og virker som det er svært mange som har samme problem. Det vil vel hjelpe å kjøpe en ny router kanskje?

Mvh

Martin-sama :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morn!

En venn av meg har fått seg ny PC, men sliter litt med det trådløse nettverket. Han har selvfølgelig koblet et modem til en D-link DI-624. Den kobler seg av og på hele tiden, helt uten videre, plutselig er signalet veldig bra, så er den plutselig lav. Har lest litt på prisguiden på hardware.no, og virker som det er svært mange som har samme problem. Det vil vel hjelpe å kjøpe en ny router kanskje?

Mvh

6320749[/snapback]

Ta å legg inn nyeste firmwire på routeren så tenker jeg det fikser seg. Virker som dette er et must for tiden når man kjøper seg trådløs router at den må oppdateres..hehe

Lenke til kommentar
Du hadde ikke giddet å ta deg tid til å forklare meg hvordan man gjør det? :)

6320816[/snapback]

Gå inn på dlink.no , velg support og så velger du hva slags router du har. deretter laster du ned ny firmwire. Så må du fysisk logge deg på routeren. Jeg har ikke selv dlink, men regner med at det fins en meny som heter system eller no i den duren. se etter "uppgrade", deretter kan du laste opp ny firmwire. Du bør gjøre dette mens du har en kabel mellom den trådløse og pc`en, ellers så vil du miste kontakt med routeren når den oppgraders hvis du kun bruker trådløs. Men hvis du leter litt på forummet her og søker på dlink så får du sikkert opp en bedre forklaring enn den jeg kan gi deg da jeg har 3com. Selv om prinsippet er det samme.

Lenke til kommentar

Får å komme inn i Dlinken må du skrive 192.168.0.1 i nettleseren din. Du får opp forespørsel om et brukernavn og passord: Brukernavnet er "admin" som standard og passordfeltet skal stå tomt.

Jeg har 614+ som ikke er så forskjellig, så for å komme til firmwaren må jeg trykke "Tools" > "Firmware"

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Morn!

Mvh

6320749[/snapback]

Har erfart akkurat det samme. Har en DI-624, siste firmware, men fortsatt til tider svært ustabil. Samme erfaring med andre D-link trådløsrutere. Har nå gitt opp Wlan og anskaffet meg Devolo adapter for lan via strømnettet. Fungere ypperlig og med mye bedre hastighet. Aldri mer Wlan i heimen min nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...